معاون سیاسی: شناسنامه و کارت ملی هوشمند سبب افزایش ضریب امنیت می شود

معاون سیاسی وامنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مکانیزه کردن شناسنامه وصدور کارت ملی هوشمند باعث ضریب امنیت می شود و علاوه بر امکان امضای دیجیتالی سبب تصدیق هویت واقعی افراد خواهد شد.
دکترفتاح محمدی در شورای ثبت احوال استان، افزود: از دیگر مزایای کارت ملی هوشمند ورود به جامعه اطلاعاتی، برخوردار بودن از توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌ های دولت و مردم و کمک به پویایی اقتصادی است.
محمدی اظهار داشت: بروز بودن اطلاعات و همچنین حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو که دولت آمادگی خود را به الکترونیکی کردن آن اعلام و مجلس خبرگان رهبری تاکید دارد از جمله ضرورت داشتن کارت هوشمند است.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری بر تسریع در پیاده ‌سازی طرح کارت ملی هوشمند تاکید کرد و اظهار داشت: این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود و بهبود سطح کیفی زندگی و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت را به همراه داشته باشد.
وی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه های مختلف استان در خصوص ثبت نام برای صدور کارت ملی هوشمند ومکانیزه و الکترونیکی کردن مشخصات سجلی در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت مسئله در این زمینه چنانچه ثبت احوال نیازمند اعتبار و منابع مالی است از طریق سازمان مدیریت وبرنامه ریزی پیگیری شود.
محمدی به بروز بودن وقایع چهارگانه حیاتی اشاره کرد و گفت: موضوع طلاق یکی از معضلات اجتماعی است که برای پیشگری و کاهش آن باید آمار دقیق و مقایسه ای داشت تا بتوان به راهکارها دست یافت.
معاون سیاسی، دلایل طلاق را زیاد دانست و یکی از علل اصلی آن را نداشتن اطلاعات کافی از زندگی مشترک طرفین و سرعت در انجام ازدواج بیان کرد و افزود: اگر طرفین بتوانند با رعایت مسائل عرفی، قانونی و با شناخت بیشتر زندگی مشترک تشکیل دهند، قطعا از آمار طلاق کاسته خواهد شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم گفت: هر چند افزایش طلاق مسئله ای با دلایل مختلف و زیادی است، اما برای جلوگیری از آن نباید بدون مطالعه، تحقیق و رسیدن به علل واقعی اقدامی کرد، چون بازخورد منفی داشته و گاهی منجر به خودکشی می شود.
حجت الاسلام میرمحمدی افزود: به این منظور یک کارگروه تخصصی ویژه طلاق تشکیل شده و با همکاری بنیاد علمی نخبگان با انجام مطالعه و پژوهش در پی استخراج دلایل واقعی آن هستیم.
وی تصریح کرد: با نتیجه بدست آمده از این مطالعات برنامه ریزی لازم برای کاهش آن صورت خواهد گرفت.
میرمحمدی یادآور شد: در استان به ازای ثبت هر شش مورد ازدواج یک طلاق ثبت شده و این مسئله برای استانی که قبله ای و غیرت دینی و عشیره ای دارد، نگران کننده است.
وی تصریح کرد: همچنین با جهاد دانشگاهی استان قراردادی منعقد شده که علل و عوامل ریشه ای طلاق را بررسی و ریشه یابی کند تا برای پیشگیری و مقابله در اختیار مجریان قرار گیرد.
میرمحمدی گفت: طلاق، خودکشی، اعتیاد، حاشیه نشینی و بی بندباری پنج مقوله ای از معضلات اجتماعی است که در مورد آن تحقیقات و بررسی های لازم در دستور کار استان قرار گرفته است.
وی با بیان کرد: در برخی موارد بدون تحقیقات علمی و کارشناسی شده آمارهائی در خصوص معضلات اجتماعی ارائه می شود که کار درستی نیست.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: داشتن آمار صحیح و تلاش برای پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی موضوع حاکمیتی بوده و برای آن برنامه هائی در دست تدوین و اجراست که نیازمند همکاری همه دستگاه های مختلف و مردم می باشد.
مدیرکل ثبت‌احوال استان هم از افزایش 20 درصدی وقایع ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: سن ازدواج در بین مردها 28 سال و در بین خانم‌ها 24 سال است.
سید محمدعلی تقوی افزود: 8 هزار و 509 ولادت در شش ماهه امسال در استان داشته ایم که بویراحمد و کهگیلویه بیشترین و چرام و باشت کمترین نرخ ثبت ولادت را داشته است.
به گفته وی، در شش ماه امسال یک هزار و 306 واقعه فوت به ثبت رسیده است.
تقوی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی با 38 درصد، حوادث عمدی 13 درصد، سرطان‌ها 12.6 درصد و سالخوردگی با 9 درصد علت فوت  در استان است.
به گفته تقوی، در شش ماهه سال جاری 923 مورد واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که 844 مورد طلاق در مناطق شهری صورت گرفته و به ازای هر 6 واقعه ازدواج ثبت شده یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
تقوی بیان کرد: سن طلاق در بین مردان استان 34 سال و در بین خانم‌ ها 28 سال است.
وی، فراوانی نام در استان برای پسرها را به ترتیب امیرعلی، رضا، حسین، ابوالفضل، امیرعباس و محمد و برای دخترها فاطمه، زهرا، آوا، یسنا، باران و فاطمیا بیان کرد.
تقوی تصریح کرد: همچنین از ابتدای طرح مکانیزاسیون شناسنامه تاکنون 380 هزار مورد در استان صادر شده است.
تاریخ درج :  1395/8/2

تعداد بازدیدها : 1656

ارسال نظر