وزیر نفت مطرح کرد: وقتی به صنعت نفت آمدیم در این صنعت زلزله 8 ریشتری آمده بود

:: ابتکارجنوب- بیژن نامدار زنگنه برای بازدید از پتروشیمی گچساران و دهدشت، تاسیسات نفت و گاز آغاجری، تاسیسات نفت و گاز گچساران و امیدیه و نشست با مدیران و روسای ادارات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز به گچساران سفرکرد.
وزیر نفت در نشست با مدیران، نمایندگان کارگران و کارکنان صنعت نفت گچساران گفت: در صنعت نفت کشور طی چهار سال دولت یازدهم در حال آوار‌برداری بوده ایم. بیژن نامدار زنگنه با اشاره به کارکنان قرارداد موقت افزود: در مورد نیروهای مدت موقت هیچگاه نخواستم ریاکاری کنم و اعتقادی عمل کردم، حقوق آنها کم است و به آنها ظلم می‌شود اما پیدا کردن راه حل برای این موضوع بسیار سخت است . وی بیان کرد: در سال 92 وقتی به صنعت نفت آمدیم در این صنعت زلزله 8 ریشتری آمده بود و در این چهار سال دولت یازدهم در حال آوار‌برداری بوده ایم . وزیر نفت خاطرنشان کرد: روابط مالی شرکت ملی نفت ایران و دولت باید مشخص شود و با 14.5 درصد نمی‌شود صنعت را اداره کرد . زنگنه با اشاره به تاسیسات نفت جنوب کشور تصریح کرد: این تاسیسات مستهلک و نیاز به نوسازی دارند . وی اضافه کرد: جا دارد از زحمات کارکنان و همکاران نفت در مناطق نفت خیز جنوب برای تولید نفت قدردانی کنم.
تولید نفت میدان گچساران هم اکنون 620 هزار بشکه در روز است
همچنین هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست گفت: تولید نفت میدان گچساران هم اکنون 620 هزار بشکه در روز است .
بالغ بر 136 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عام المنفعه گچساران است
محسن امیریان، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز بیان کرد: بالغ بر 136 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عام المنفعه گچساران است و سهم وزارت نفت از بزرگترین پروژه عام‌المنفعه در این شهرستان 120 میلیارد تومان می باشد که مربوط به راه‌سازی است .
ال سی پتروشیمی گچساران به مبلغ 346 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال باز شده
مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی نیز عنوان کرد: ال سی پتروشیمی گچساران به مبلغ 346 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال باز شده که 220 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی است . گفتنی است که وزیر نفت در حاشیه نشست با مدیران، نمایندگان کارگران و کارکنان صنعت نفت و نماینده کارکنان حراست درباره مشکلات قراردادهای مدت موقت صحبت و دغدغه‌های آنها را شنید و قول بهبود معیشت را به آنها داد.
وزیر نفت خواستار شتاب بخشی در ساخت پتروشیمی گچساران شد
وزیر نفت از مسئولان اجرایی استان و شهرستان گچساران خواست در ساخت پتروشیمی گچساران شتاب بخشی شود.بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به همراه شماری از مدیران نفتی کشور از روند ساخت پتروشیمی در حال اجرای گچساران دیدن کرد.
جمعی از مدیران مناطق نفت خیز جنوب کشور، استاندار و هر سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این بازدیدحضور داشتند.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور نیز گفت که اعتبارات پتروشیمی گچساران به مبلغ 346 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال تأمین شده است. مرضیه شاهدایی اظهار داشت: از این میزان 220 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی است.
50 درصد تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی گچساران خریداری شده است
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که 50 درصد تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی گچساران خریداری و در این مکان مستقر شده است. غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: کار خاکبرداری برای نصب برج های خنک کننده، نصب کوره ها و مخازن پتروشیمی گچساران در دست اقدام است.وی با اشاره به اینکه پتروشیمی گچساران تا سه سال آینده افتتاح می شود، افزود که تامین زیرساخت های گاز و آب این طرح صنعتی و اشتغالزا نیز در حال انجام است.تاجگردون بیان کرد: این طرح صنعتی سالانه یک میلیون تن اتیلن را تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد کرد.وی با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست اجراست، عنوان کرد که با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از 2 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پتروشیمی دهدشت در نظر گرفته شده است
وزیر نفت از اعتبار یک هزار میلیاردی برای پتروشیمی دهدشت خبر داد. بیژن نامدار زنگنه در بازدید از پتروشیمی دهدشت افزود: روزی که این پروژه طراحی شده برای محرومیت زدایی بود و اما متاسفانه بعد از گذشت 10 سال تازه جان گرفته است. وی از اعتبار یک هزار میلیاردی برای این پروژه خبر داد و بیان کرد: بخشی از این اعتبار از طریق وام و بخشی از سهامداران تأمین خواهد شد. وزیر نفت زمان بندی این پروژه را دوساله عنوان و تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای پیشرفت کار اندیشیده شده و با جدیت دنبال می‌شود. زنگنه ظرفیت های نفت بهمئی را یادآور شد و اظهار کرد: همه مواردی که مد نظر آقای هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان در مجلس است را قبول دارم و پیگیری می‌کنم. وی از افزایش 9 میلیون تنی محصولات پتروشیمی تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار کرد: پتروشیمی های ایلام، لرستان و مهاباد از جمله پتروشیمی های مشابه پتروشیمی دهدشت هستند که افتتاح شده اند.
پایان فاز نخست پتروشیمی دهدشت تا 6 ماه آینده
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز نخست پتروشیمی دهدشت که شامل خاکبرداری است تا 6 ماه آینده به اتمام خواهد رسید. عدل هاشمی در بازدید از پترشیمی که با حضور وزیر نفت صورت گرفته بود با اشاره به سیل جمعیت بیکار و سرسام آور شهرستان کهگیلویه افزود: متاسفانه این پروژه یازده سال فقط یک فنس دور آن کشیده شده بود. وی بیان کرد: بنده دنبال مباحث سیاسی نیستم و حضورم در مجلس انجام کارهای عمرانی برای حوزه انتخابیه ام است. نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خواستار به مناقصه رفتن پتروشیمی دهدشت از وزیر نفت شد و گفت: اگر پروژه به مناقصه رود می توانیم توانمندی های شرکتها را ارزیابی نماییم. هاشمی پور با بیان اینکه در هشت شهر حوزه انتخابیه ام هیچ چمن مصنوعی وجود ندارد، خواستار ایجاد چمن های مصنوعی به تعداد این شهرها از وزیر نفت شد که با موافقت آقای زنگنه رو به رو شد. وی اعتبار هشت چمن را چهار میلیارد تومان عنوان کرد. هاشمی پور هاشمی‌پور با اشاره به گردنه‌های صعب‌العبور در خط انتقال گچساران به دهدشت تصریح کرد: 60 کیلومتر خط لوله از گچساران تا پتروشیمی دهدشت باید اجرا شود که حداقل دو سال زمان نیاز دارد. وی افزود: سفر آقای زنگنه خیال ما را از بابت اجرای این پروژه 100 درصدی کرد و امیدوارم دو تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت باشیم. نماینده کهگیلویه با بیان اینکه فاز نخست این پروژه که شامل خاکبرداری است تا شش ماه آینده به پایان خواهد رسید و عملیات فازهای دوم و سوم ساختمان‌های صنعتی و غیر صنعتی است شروع خواهد شد. هاشمی پور خاطرنشان کرد: هر چه پیشرفت پروژه بیشتر شود اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

تاریخ درج :  1396/2/15

تعداد بازدیدها : 1395

ارسال نظر