گزارش ابتکارجنوب از ورزشکاران و هنرمندان و سیاسونی که از روحانی حمایت می‌کنند؛ من حامی روحانی هستم

:: ابتکارجنوب- این روزها فضا آنقدر انتخاباتی است که اینکه چه کسی قرار است به چه کسی رای بدهد موضوع تعیین کننده ای در نوع مناسبات اجتماعی آدمها شده است.
مردم در مواجهه با این سوال که به چه کسی رای می دهی؛ چهار واکنش از خود نشان می دهند. یا صریح و مستقیم از کاندیدای مورد نظر خود اعلام حمایت می کنند و یا همچنان بر سر دو راهی تردید اینکه به چه کسی رای دهند قرار دارند. برخی نیز با اینکه تکلیفشان را در ذهن خود مشخص کرده اند سعی می کنند تا از پیروزی کاندیدای مورد نظرشان مطمئن نشده اند برچسبی نخورند که پس از انتخابات برایشان هزینه ای در بر داشته باشد.برخی نیز در دستگاه هایی حضور دارند که به طور کل اجازه اظهار نظر در این باره را ندارند.
اینکه افرادی همچنان در انتخاب خود مردد باشند در فضایی که در یک لحظه خبری می آید و در لحظه بعد نقض و تکذیبیه آن منتشر می شود اصلا موضوع عجیبی نیست و چنین موضعی کاملا پذیرفتنی است. اما اینکه افرادی که جز چهره های سرشناس نیز محسوب می شوند سعی می کنند مواضع خود را پنهان کنند موضوعی عجیب است .
در این میان آنهایی که مستقیم از کاندیدای مورد نظر خود حمایت می کنند بر این باور هستند در این بلبشوی تبلیغات مجازی مواضع شفاف و صریحشان می تواند چراغ راهی برای آدمهایی باشد که در میان انبوه پیامها ، خبرها و اطلاعات ، سردرگم بر سر دو راهی انتخاب یا عدم انتخاب یک فرد قرار گرفته اند.
تشخیص دادن این سه گروه از آدمها اصلا کار سختی نیست و تجربه نشان داده همواره آنهایی که مواضعشان را شفافتر اعلام می کنند- خواه پیروز و خواه ناکام انتخابات باشند- در جامعه و در افکار عمومی بیشتر مورد احترام قرار می گیرند و بر خلاف آن مواضع پنهان افراد سرشناس در نگاه و باور عمومی فرصت طلبانه جلوه می کند.
در این میان البته رسالت رسانه های مکتوب از سایرین سخت تر است چرا که همواره محتواهای روزنامه به عنوان رسانه فرهیختگان و نخبگان قابل استنادتر است. پس لازم دیدیم در یک هفته مانده به برگزاری یک انتخابات بزرگ نگاهی به چهره های مطرح و محبوبی بیندازیم که رسما حمایت خود را از دکتر حسن روحانی و سیاست های وی اعلام کرده اند.
به باور بزرگان سیاسی و اقتصادی حسن روحانی در چهار سال گذشته بیشتر از اینکه تمرکز دولتش را روی شانتاژهای رسانه ای عوام فریبانه ، تبلیغ و اقناع جامعه درباره کارهای انجام نشده بگذارد، همه تلاشش را روی ساماندهی بی نظمی هایی گذاشت که در 8 سال قبل از آن باب شده بود و کم کم در ذهن قانون گریزان شیرین شده و سعی داشتند آن را بر جای قانون بنشانند و به خورد مردم بدهند.
همین آرامش روحانی دستاویزی برای جریانهای رقیب وی شد که انتظار داشتند یک شبه همه آوارها را بردارد و تمام خرابیها را درست کند.با این حال تلاشهای وی و کابینه اش از دید افراد و شخصیتهای مهم مختلف جامعه دور نمانده و بسیاری از اقشارو چهره های محبوب مردمی صریحانه مواضع خود را در حمایت از وی اعلام کردند که این اعلام حمایت ها مهر تاییدی بر سیاست های دولت در 4 سال گذشته است.
اگر بخواهیم لیستی از کسانی ارایه دهیم که از روحانی حمایت کرده اند باید حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری را در صدر این لیست قرار دهیم. زیرا مردم ایران جریان اصولگرایی واقعی را با وی در انتخابات 76 و دولت هفتم شناختند و حالا او در کناررئیس دولت هفتم و هشتم به عنوان اصلاح طلب ترین چهره سیاسی کشور قرار گرفته و از روحانی حمایت می کنند و به رغم اینکه جریان های نوظهور اصولگرایی کاندیداهایی برای خود معرفی کرد ه اند اما حجت الاسلام ناطق نوری می گوید: همه نامزدهای محترم با برنامه هایی جهت اداره کشور پا به عرصه رقابت گذاشته اند و یکایک آنان فرزندان این نظام اند و به نوبه خودشان برای این کشور، خدماتی داشته اند اما انتخاب فرد اصلح از میان این دوستان وظیفه شرعی و ملی همه ما است.بنده مکرراً در خصوص دلایل حمایتم از آقای روحانی اشاره کرده ام که یکی از مهمترین آنها، افزایش اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین الملل است، به خاطر داریم که زمانی در این عرصه به سمت انزوا پیش می رفتیم اما امروز به جایگاهی دست یافته ایم که سران 6 کشور قدرتمند و صنعتی، در یک سو و ایران اسلامی با اقتدار تمام در سوی دیگر میز مذاکره با آنان می نشیند و از مواضع به حق نظام و مردم حراست و حفاظت می کند.
ناطق نوری همچنین معتقد است: یکی از برکات برجام، افزایش صادرات نفت است که حدوداً 5 برابر شده و پول حاصل از فروش به کشورمان پرداخت می شود، در گذشته به دلیل وجود تحریم ها برای فروش نفت دچار مشکلات اساسی بودیم و به طور نمونه کشتی های نفت کش ما جهت تردد در آبهای بین المللی ناچار به استفاده از پرچم کشورهای دیگر بودند و در ازای فروش نفت به جای دریافت وجه آن، مجبور بودیم کالاهای بی کیفیت آنان را وارد کنیم، یعنی مبادله ای مضر و نا برابر که امروز به فضل الهی در این دولت اثری از این اجبار وجود ندارد و کشتی های ما در تمام آبهای بین الملل با پرچم مقدس کشور عزیزمان، آزادانه حرکت می کنند.
وی آخر سر به سابقه آشنایی اش با روحانی اشاره می کند و می گوید ایشان را همیشه فردی دلسوز، مبارز، استوار در برابر دشمنان نظام و ولایت مدار یافته ام. پس از انقلاب سمت های زیادی داشته اند از جمله آن 16 سال در کسوت دبیر شورای امنیت ملی بوده اند و در این سالیان، بیش از پیش به مسائل بین الملل مسلط شده اند. درعین حال ایشان و سایر وزراء می دانستند که نمی توان در این 4 سال معجزه کرد و مشکلات ریشه دار در گذشته را به آسانی حل کرد، اما تمام تلاش خویش را برای مرتفع کردن مشکلات به کار بردند.
اما حمایت دکتر محمد رضا عارف از دکتر روحانی در انتخابات پیش رو با اینکه قابل پیش بینی بود اما باز هم موضوع با اهمیتی است. عارف بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 کمتر در مسایل سیاسی اظهار نظر کرد او بر خلاف آنهایی که همیشه اول سهم خود را در قدرت حساب و کتاب می کنند به رغم رای قاطع مردم تهران به وی و لیستی که در صدر آن بود ، در مجلس به همان نمایندگی مجلس و ریاست فراکسیون امید قناعت کرد اما اینبار هم پای کار آمده و دوباره مردم را دعوت به حمایت از روحانی می کند . عارف برای حمایت دوباره اش ار روحانی دلایلی داشته و می گوید شرایط فعلی به گونه‌ای است که به ما اجازه هیچگونه اشتباهی را نمی‌دهد و حق نداریم به خاطر منیت‌ها ،یک جریان اصیل سیاسی را با چالش رو به رو کنیم.اصلاح طلبان با اجماع اعلام کردند نامزد نهایی آنها دکتر روحانی است و پای این موضع خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی ایستاده‌اند و از آن کوتاه
نخواهند آمد.
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه مهمترین دستاورد جریان اصلاح‌طلب در سالهای اخیر انسجام شکل گرفته در بدنه این جریان است،خاطرنشان کرد: رمز پیروزی اصلاح طلبان مشارکت حداکثری مردم است .همه باید تمام تلاششان ایجاد انگیزه و شور انتخاباتی برای تحقق مشارکت حداکثری باشد تا آقای روحانی با رأی بالایی مجدداً رئیس جمهور شود و روند آغاز شده از خرداد 92 ادامه داشته باشد در غیر اینصورت باید نگران بازگشت دوران هشت ساله پیشین بود.
اما حمایت امروز علی اکبر لاریجانی از روحانی نیز بسیار با اهمیت است زیرا این حمایت رشته های اصولگرایان نوظهور را که نشانه هایی از احمدی نژاد و تفکراتش داشتند به کلی پنبه کرد. آنها که این بار همه داشته هایشان را یکجا جمع کرده بودند سعی داشتند جریان اصیل اصولگرایی را به حاشیه رانده و روی سکوت لاریجانی حساب کرده بودنداما او به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی هر گاه که جریان رقیب آقای روحانی شعارهای بی پایه و اساس می دهند با اشراف و آگاهی بر همه قوانین ،منابع و ظرفیتها اظهار نظر می کند و این آن بخشی است که اصلا پیش بینی اش نمی کردند.
البته چهره های سیاسی بسیار زیادی از روحانی حمایت کرده اند که مردم کم و بیش در جریان آن قرار دارند. در این میان بسیاری از مردم بیشتر از آنکه سیاسی ها را دنبال کنند به دنبال هنرمندان و ورزشکاران محبوبشان می روند که بدانند به چه کسی رای می دهند. به عنوان مثال اعلام حمایت علی دایی یا علی کریمی وحتی کیمیا علیزاده از حسن روحانی کمتر از چهره های سیاسی نیست.
حضور هنرمندان بزرگی چون جمشید مشایخی ،رضا کیانیان ، مهدی فخیم زاده ، گلاب آدینه و جوانانی چون ترانه علیدوستی و صدها هنرمند دیگر از این جهت در ستاد دکتر روحانی ارزشمند است که هنرمندان قشر تاثیر گذار صادقی هستند که هیچ سیاست بازی در انتخابشان ندارند و صرفا کسانی را حمایت می کنند که به این قشر دقیق و حساس احترام می گذارند .جمشید مشایخی و کیانیان جز آن هنرمندانی هستند که محبوبیتشان انکار ناپذیر است و بر همه واضح است در اعلام حمایتشان منافع شخصی دخیل نیست و این بدان معناست که روحانی در 4 سال گذشته رئیس جمهور موفقی برای هنرمندان بوده است.
البته نام ها آنچنان زیاد است که به سختی می توان نام آنها را یکجا آورد با این حال نمی توان از حمایت مجمع نمایندگان استان شامل غلام محمد زارعی، غلامرضا تاجگردون و عدل هاشمی ،همچنین دکتر محمد علی وکیلی به عنوان فرزند این استان و نماینده مردم تهران، غلامرضا پناه، سید باقر موسوی جهان آباد از سیاست های دولت یازدهم چشم پوشید.
حمایت دکتر علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران ،دکتر سامان نیک اقبالی ،دکتر حمیرا وفایی دکترمحمد رضا نیکبخت به عنوان کاندیدایی مجلسی که با حمایت جریان اصولگرایی به میدان آمده بود بسیار با اهمیت است و می تواند راهگشای کسانی باشد که همچنان در مسیر تردید هستند.
هنرمندان محبوبی چون یونس آبسالان و حسن غفاری و ده ها هنرمند دیگر نیز یکپارچه از روحانی و دولتش حمایت کرده اند.
ورزشکاران هم که معتقدند یک نسلشان در دولت نهم و دهم سوخته این بار با جدیت حمایت خود را از دولت روحانی اعلام کرده اند. خانم گشتاسبی سرپرست تیم ملی هاکی جمهوری اسلامی ایران ،سحر ضیایی عضو تیم ملی دو میدانی نیز می گویند از روحانی حمایت می کنند چرا که روحانی به جای انکار و حذف بانوان از ورزش بین المللی تلاش کرد با مذاکره شرایطی فراهم کند که زنان ایرانی با حجاب اسلامی اجازه حضور در تورنمنت های بین المللی را پیدا کنند پس او را حمایت می کنند .

تاریخ درج :  1396/2/22

تعداد بازدیدها : 1472

ارسال نظر