آتش به اختیار

فرمان آتش به اختیار از یک سو در دل خود رابطه مستحکم و قوی جریان‌های انقلابی و متدین دانشجویی با فرماندهی‌کل انقلاب را آشکار می‌سازد و از سوی دیگر پاسخی انگیزه‌بخش به بدنه جریان انقلابی می‌دهد که در برابر اختلال دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی منفعل نباشند

به گزارش متن یادداشت جعفر درونه کارشناس ارشد مسائل فرهنگی با عنوان "آتش به اختیار" به شرح ذیل می باشد:

یکی از مهم‌ترین اقدامات دشمن در جنگ نرم، ایجاد تغییر محاسباتی در مسئولان است. دشمن در جنگ نرم به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان و خلل در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور است.

نشانه بارز این اختلال عدم تشخیص اولویت‌ها و جابجایی مسائل اصلی و فرعی است.

در چنین شرایطی دشمن تلاش دارد مسئولان و به تبع آنان آحاد جامعه را درگیر مسائل فرعی ‌کند تا از مسائل اصلی غافل شوند.

ثمره چنین اختلالی این است که رابطه و پیوند مردم با مسئولان دستخوش تغییر می‌شود و مردم به علت این که مسئولان را در میدان حل مسائل اصلی خود حاضر و پا به رکاب نمی‌بینند دچار یأس و سرخوردگی می‌شوند.

راه غلبه بر این یأس و سرخوردگی و انفعال، بسیج و ایجاد انگیزه در مردم و جریاناتی است که نقش پیشرو را در حرکت‌های اجتماعی بر عهده دارند.

ویژگی مهم انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است. انقلاب اسلامی با تکیه بر قدرت مردم تا کنون توانسته است موانع بسیار بزرگی را از پیش رو بردارد. مردم نشان داده‌اند چنانچه همیشه در صحنه حاضر باشند باطل‌السحر همه توطئه‌های دشمنان هستند.

حضور مردم در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه گروهک‌های تروریستی و تحرکات تفرقه‌افکن را نقش برآب کرد.همین مردم فهیم و انقلابی با حضور خود، صحنه جنگ را به نفع انقلاب اسلامی تغییر دادند و پس از آن فتنه‌های ریز و درشتی که در مسیر حرکت انقلاب ایجاد شد، از بین بردند. فراموش نکرده‌ایم حرکت آتش به اختیار مردم مؤمن و انقلابی چطور در 23 تیر 78 و 9 دی 88 فتنه‌های سهمگینی که اصل نظام را نشانه گرفته بود، خنثی کردند.

امروز نیز که دشمن با فتنه «نفوذ» درصدد اختلال در دستگاه‌های مدیریتی کشور خصوصاً در عرصه فرهنگی است این مردم انقلابی‌اند که باید با توجه به تجربه‌های پیشین با حرکت متین و سنجیده خود، آتش به اختیار در میدان حضور یابند و فتنه را خاموش سازند.

این همان مطالبه دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که با دید حکیمانه خود همواره مردم را برای نقش‌آفرینی برای حفظ نظام دعوت به حضور در صحنه کرده‌اند.

تجربه نشان داده است بصیرت انقلابی مردم و ولایتمداری آنان باعث شده است همواره در آتش به اختیارها درست عمل کنند و تصمیم درست بگیرند و حساب خود را از کسانی که خلاف این رویه عمل کرده‌اند، جدا کنند.

واقعیت این است که پیوند قلبی و عاطفی مردم با رهبری نظام در طول دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی هر روز بیش از روز قبل مستحکم‌تر و قوی‌تر شده است.

یعنی در سطح راهبردی همواره بر اساس روح ولایتمداری مردم، ارتباط با فرمانده کل وجود داشته و دارد اما گاهی در عرصه عمل و اقدام به دلایلی ارتباط مردم با فرماندهان تاکتیکی یعنی مسئولان در حوزه اجرایی قطع شده است.

در این گونه موارد بوده است که مردم به ویژه جوانان با خصوصیات خاص جوانانه خود آتش به اختیار عمل کرده‌اند و همواره نیز موفق بوده‌اند.

مثلاً در دوران جنگ تحمیلی مردم علی‌رغم اوج ارتباط عمیق، عاطفی و قلبی مردم با امام خمینی(ره)، وقتی مشاهده کردند بنی صدر دچار اختلال در نظام مدیریتی شده است، خود وارد صحنه شدند و با تغییر عرصه جنگ از دفاع به تهاجم زمینه‌ساز عملیات موفق و پیروزی‌هایی چون شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح‌المبین و بیت‌المقدس شدند و توانستند اختلال دستگاه محاسباتی بنی‌صدر مبنی بر زمین دادن به دشمن برای زمان گرفتن را با فتح خرمشهر که هم زمین را از دشمن می‌گرفت و هم زمان را، جبران کنند.

در حماسه 9 دی 88 وقتی مردم مشاهده کردند در پس اعتراضات خیابانی دست‌های مرموزی برای به چالش کشیدن اصل نظام با هدایت دشمنان قسم خورده این ملت و با میدان‌داری سران فتنه برای براندازی نظام مشغول به کارند در اقدامی خودجوش و ناباورانه خیابان‌های تهران را فتح کردند و با حضور میلیونی خود باطل‌السحر فتنه‌ای شدند که اصل نظام را نشانه رفته بود.

امروز نیز رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مجموعه‌های مؤمن و انقلابی دانشجویی فرمان آتش به اختیار داده‌اند.

این فرمان از یک سو در دل خود رابطه مستحکم و قوی جریان‌های انقلابی و متدین دانشجویی با فرماندهی کل انقلاب را آشکار می‌سازد و از سوی دیگر پاسخی انگیزه‌بخش به بدنه جریان انقلابی می‌دهد که در برابر اختلال دستگاه‌های اجرایی مخصوصاً دستگاه‌های فرهنگی منفعل نباشند و حضور مؤمنانه و انقلابی خود را در عرصه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هر چه بیشتر تقویت کرده و به میدان بیاورند.

بی‌مناسبت نیست که دشمن از این اختیار عملی که به جریان‌های فهیم و تأثیرگذار انقلابی داده می‌شود، برآشوبد و از آن دچار وحشت شود. چرا که دیری نخواهد پایید جریان حزب‌الله با بنیه فکری و تحلیل صحیحی که از اوضاع و شرایط دارد جدی‌تر، پرانگیزه‌تر، کارآمدتر و گسترده‌تر وارد میدان خواهد شد و حماسه‌های 9 دی فرهنگی دیگری برای تاریخ انقلاب رقم خواهد زد.

این فرمان یک پیام دیگر در بطن خود نهفته دارد و آن این است که فرماندهی کل، رشادت و بلوغ نیروهای عمل‌کننده در میدان را دیده است و به همین دلیل به آنها اعتماد کرده است.

او خوب می‌داند بدنه جریان انقلاب خصوصاً در تشکل‌های حزب‌اللهی دانشجویی از چنان قوت و منطقی برخوردار هستند که متهم به بی‌قانونی و اقدامات نسنجیده نشوند.

این فهم و بصیرت انقلابی باعث می‌شود جریان انقلابی از هجمه‌های دشمن در ایجاد شبهه نسبت به این امر نهراسد و ثابت و استوار در مسیری که سلامت انقلاب اسلامی از انحرافات آگاهانه یا ناآگاهانه که توسط نفوذی‌ها و نامحرمان ایجاد شده و می‌شود حفاظت نماید/ خبرگزاری تسنیم

تاریخ درج :  1396/3/21

تعداد بازدیدها : 1757

ارسال نظر