40 راهبرد عمران و گردشگری شهری در یاسوج تدوین می‌شود

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: ۴۰ راهبرد عمران و گردشگری شهری دراین شهردر حال طراحی و تدوین است.
  محمد رحیم دهراب پور روز شنبه در جمع شماری از شهروندان افزود: کلیات این راهبردها در نشست‌های علنی شورای اسلامی در دوره پنجم به رأی گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: اجرای این راهبردها ، با هدف ارتقاء شاخص های شهری در حوزه های گردشگری، حمل و نقل، فضای سبز, بهداشتی، حقوق شهروندی، تفریحی ،فرهنگی ، مذهبی و خدمات شهری است.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اصلاح طرح کاربری اراضی حومه شهر، ساماندهی و فعال کردن  میادین میوه و تره بار، ساماندهی دسترسی های ورودی و خروجی آبشار با هدف رفع معضل ترافیک، اصلاح و توسعه محدوده آبشار و تلاش جهت رها سازی آب آبشار از راهبردهایی است که در اولویت قرار دارد.
وی افزود: اصلاح معابر، میادین و رفع نقاط حادثه‌خیز با احداث رو گذر و زیر گذرها ، ساماندهی بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در سطح شهر، اتصال بلوار کشاورز به جاده کمربندی مختار، ساماندهی ایستگاه های مسافر درون شهری از راهبردهای دیگری است که درشورا پیگیری می شود.
دهراب پور در خصوص زیر ساخت های نشاط و شادابی شهری گفت: به منظور تامین زیرساخت های تفریحی و شادابی  شهروندان ایجاد پارک و باغ پرندگان در مکان های مناسب، توسعه و تجهیز پارک جنگلی به امکانات رفاهی و فرهنگی، احداث بوستان های محله ای، راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و هویت بخشی دانشگاهی، ورزشی و گردشگری یاسوج در دستورکار قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: در همین راستا برگزاریمسابقات رالی خانوادگی و جوانان، مطالعه ، پیگیری و راه اندازی تله کابین در مکان های مناسب، احداث مکان های مناسب برای ایجاد سالن های سینما و تائتر از راهبردهایی است که شورای اسلامی دنبال می شود.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شفاف سازی و روان نمودن عوارض شهرداری به ویژه عوارض صنوف و صدور پروانه رفاهی، مدیریت و پیگیری برای احداث کارخانه کمپوست، پیگیری و همکاری جهت انتقال زندان مرکزی یاسوج در راستای توسعه باند فرودگاه، احداث دسترسی شهرک صنعتی به فرودگاه و شرف آباد، اتصال بلوار کشاورز به جاده کمربندی مختار، پشتیبانی از طرح های انبوه سازی در سطح شهر، ایجاد شهرک های اقماری از دیگر راهبردهایی است که در کمیسیون های ویژه پیگیری می شود.
دهراب پور سرمایه گذاری در حوزه شهری را ضروری دانست و افزود: دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه و امکانات رفاهی و گردشگری، ارایه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران ، احداث پل هوایی در مناطق پرجمعیت، تکمیل پل بر روی رودخانه بشار، ایجاد دریاچه های مصنوعی در طول مسیر رودخانه بشار در شورای پنجم با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید است/ روابط عمومی و بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج؛

تاریخ درج :  1396/3/21

تعداد بازدیدها : 1452

ارسال نظر