درنشست شورای اداری استان مطرح شد: ملاک انتخاب مدیران، سازگاری با دولت است

:: ابتکارجنوب- استاندار گفت: ملاک انتخاب مدیران در دولت آینده همگرایی و سازگاری با سلیقه دولت منتخب است . سید موسی خادمی در نشست شورای اداری استان افزود: برای تحقق اهداف و برنامه های دولت لازم است که مدیران سازگار و همراه با سلیقه دولت انتخاب شود .

وی بیان کرد: در مرحله اول نظام و ملت برنده انتخابات 29 اردیبهشت بودند و در مرحله بعد اعتماد مردم به شعارها و عملکرد دولت تدبیر و امید بود که با وجود محدودیت ها و مشکلات روشن دولت یازدهم را پسندیدند. استاندار خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات 96 آگاهانه در مقابل شعارهای فریبنده عمل کردند اما به عقلانیت، اعتدال و تدبیر دوباره رای دادند و متوجه شدند که مشکلات اقتصادی تنها از طریق شعار و پرداخت یارانه حل نمی شود. خادمی تصریح کرد: پیام مردم در انتخابات این بود که مشکلات اقتصادی ریشه در مسایل سیاست خارجی و داخلی دارد و با افزایش یارانه حل نمی شود. وی با یبان اینکه همه باید به رای مردم احترام بگذارند، ادامه داد: رقابت ها تمام شده و هم اکنون نوبت رفاقت ها و همکاری هاست که امیدواریم دولت بتواند شعارهایی که داد عملی و اجرایی کند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در انتخابات 29 اردیبهشت میزان مشارکت استان 72 درصد بوده است برآورد سازمان مدیریت و مرکز آمار رای دهندگان استان 480هزار نفر بوده که وزارت کشور رای دهندگان استان را 528 هزار نفر اعلام کرد. 342هزار رای اخذ شده در دوره قبل داشتیم در حالی که در این دوره 376هزار رای اخذ شده داشتیم. خادمی تاکید کرد: 328هزار رای صحیح در دوره قبل بود که در این دوره 368هزار رای صحیح داشتیم که 40 هزار رای بیشتری نسبت به دوره قبل از مردم گرفته شد و میزان مشارکت استان 72 درصد بود در حالی که در دوره قبل 73 درصد میزان مشارکت استان بود و اینکه برخی ها مطرح می کنند که در گذشته میزان مشارکت استان 100درصد بود درست نیست و توهین به مردم است. وی در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در استان بیان کرد: کسانی در مدیریت استان طی دولت دوازدهم در اولویت قرار دارند که سازگار با سلیقه ای که باید پاسخگو باشد و مردم پسندیده اند، باشند. همچنین جزء الزامات کار است که مدیران دولت دوازدهم در استان هماهنگ عمل کنند و همراهی با دولت داشته باشد. استاندار ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و فعالین در عرصه برگزاری هرچه بهتر انتخابات از حضور با شکوه مردم در انتخابات تشکر و تصریح کرد: مردم برنده واقعی انتخابات بودند . خادمی از افزایش بودجه توزیعی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: بودجه توزیعی سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال جدید به ۷۱۶ میلیارد تومان رسیده است . برای سال جاری مجموع اعتبارات استان به بیش از 1000میلیارد تومان رسیده است . وی با اشاره به اینکه کار توزیع بودجه به زودی آغاز می شود، افزود: دستگاهها در انتخاب پروژه های هدف دقت شود و از خرد کردن اعتبارات نیز جلوگیری شود . نیاز است پروژه های مهم و اولویت دار احصاء شوند . استاندار بر همکاری و رفع مشکلات و تعارضات به صورت بین دستگاهی و تعامل بیشتر دستگاه ها تاکید و اضافه کرد: همه ما مسئولیت مشترکی برای خدمت به مردم داریم فرابخشی و هماهنگ عمل کنیم و وجود اختلافات بین دستگاهها با روح کار جمعی و قانونی منافات دارد. دستگاهها بدون هماهنگی با استانداری حق مطرح کردن اختلافات بین دستگاهی را در مراجع قضایی و انتظامی ندارند و مدیرانی که در کار جمعی همکاری نکنند کمتر تحملشان می کنیم. خادمی با اشاره به آتش سوزی جنگلها و مراتع استان گفت: در هنگام آتش سوزی ها همه دستگاهها برای خاومش و مهار کردن همکاری و کمک کنندو باید در کارهایی که به نفع استان است بیشتر از گذشته باهم همکاری شود.

دستگاه هاموظفند یک تیم ۵ نفره برای کمک رسانی در مواقع آتش سوزی معرفی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تعداد آتش سوزی های جنگلها و مراتع استان زیاد است. پژمان نیک اقبالی نیز دراین نشست افزود: مقابله با آتش سوزی منابع و مراتع مختص یک دستگاه خاص نیست و گاهی نیاز است همه دستگاه ها در این راستا همکاری داشته باشند. وی بیان کرد: همه دستگاه های استان موظف هستند یک تیم ۵ نفره با ظرفیت خودرویی و مشخصات برای کمک رسانی در مواقع آتش سوزی معرفی کنند . معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان در تعطیلات عید فطر به مسافران خدمات رسانی می کنند، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران و گردشگران تعطیلات عید فطر استان بخصوص در شهرستانهای بویراحمد و دنا و مناطق سردسیری چرام و کهگیلویه لازم است . نیک اقبال تصریح کرد: با پایان ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود در تعطیلات امسال با توجه به تعداد روزهای تعطیل افزایش تعداد مسافران در استان را داشته باشیم . همکاری و آمادگی دستگاه ها برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران لازم است. وی همچنین از تعطیلی کشتارگاههایی که نسبت به تجهیز اقدام به نکنند خبر داد و عنوان کرد: این واحد ها در صورت عدم تجهیز در پایان ماه مبارک رمضان تعطیل می شوند . معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به برگزاری برنامه ها و همایش هایی در استان ادامه داد: جشنواره ملی عشایر در تیرماه سال جاری برگزار می شود که همکاری دستگاه ها در این زمینه لازم است . نیک اقبالی بر جذب اعتبارات به خصوص اعتبارات سفر تاکید و اضافه کرد: بایدمدیران بحث منافع استانی و ملی را مورد توجه قرار دهند و نگاه جزیره ای و دستگاهی نباشد . حل اختلافات بین دستگاهی با تعامل و همکاری ضروری است.

31 تیرماه امسال آخرین زمان جذب اعتبارات عمرانی سال 95است

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: انتظار می‌رود کمیته‌های شهرستانی شورای برنامه‌ریزی تا 10 تیر ماه تشکیل و پروژه‌های عمرانی خود جهت جذب اعتبار را مشخص کنند.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با پایان یافتن انتخابات در حال حاضر مهم‌ترین مسئله شهرستان‌ها توزیع بودجه است که باید فرمانداران در خصوص جذب این اعتبارات تلاش‌های لازم را انجام دهند.وی از اختصاص اعتبار برای دستگاه‌های بدهکار به شهرداری‌ها خبر داد و افزود: مبلغ 30 میلیارد تومان برای دستگاه‌هایی که در کمیسیون ماده 100 و 70 بدهکار شهرداری‌ها شدند ابلاغ شده است.نوروزی عنوان کرد: دستگاه‌های بدهکار به شهرداری‌ها تا روز یکشنبه مهلت دارند از این اعتبار استفاده کنند ضمن اینکه دستگاه‌هایی می‌توانند از این مبلغ استفاده کنند که در این دو کمیسیون محکومیت و بدهکاری آنها به شهرداری قطعی شده باشد.وی با بیان اینکه 31 تیرماه امسال آخرین زمان جذب اعتبارات عمرانی سال 95 است، گفت: 72درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور در قالب اسناد خزانه تخصیص داده شده است.نوروزی تاکید کرد: مدیران استان فرصت طلایی برای جذب اعتبارات پروژه‌های سفر اخیر هیئت دولت به استان را از دست ندهند.

بعضی از دستگاه‌های اجرایی برای تعیین تکلیف بدهی خود به تامین اجتماعی مراجعه نکرده اند

عباس نور محمدی مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار داشت: بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان از سال 94 تاکنون برای تعیین تکلیف بدهی خود تاکنون به تامین اجتماعی مراجعه نکردند.مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران این دستگاه‌ها برای عدم پرداخت بدهی خود از هر راهی از جمله مراجعه به مجلس و استاندار اقدام می‌کنند، تصریح کرد: در صورت عدم مراجعه مدیران برای تعیین تکلیف بدهی دستگاه‌های خود به تامین اجتماعی تا آخر خردادماه براساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی با آنها برخورد می‌شود. ادارات در صورت عدم پرداخت بدهی هرماه 2 درصد و سالانه 24 درصد جریمه می‌شوند و این اقدام یک خیانت بزرگ در حق پرسنل آن سازمان است.نورمحمدی با اشاره به اینکه 320 هزار نفر در استان تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: مطالبات تامین اجتماعی از ادارات متعلق به اقشار ضعیف و کم درآمد تحت پوشش این سازمان است. در سال 95 مبلغ 25 میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی در بخش‌های درمان و تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان در استان هزینه شد.

لزوم مصرف بهینه آب شرب توسط دستگاه‌های اجرایی

سیدعلی لدنی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه هفته اول تیرماه به عنوان هفته ملی آب با محوریت صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است، اظهار کرد: این نامگذاری و برنامه‌هایی که در این هفته اجرای می‌شود برای تبیین وضعیت آبی و به خصوص آب شرب خواهد بود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه بخش عمده شهرها و روستاهای کشور با مشکل کم آبی بویژه در زمینه تامین آب شرب مواجه هستند، افزود: چند شهر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با این مشکل دست به گریبان هستند.لدنی‌نژاد با تبیین بروز تنش آبی و مشکلات که به دنبال آن بوجود می آید، عنوان کرد: به وضعیتی که میزان تولید و مصرف آب با هم برابر شود، تنش آبی گفته می‌شود که مرحله هشدار است و می‌باید برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از ورود به مرحله بحران آبی اندیشیده شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم فرهنگ‌سازی و مشارکت در همه اقشار در زمینه مصرف بهنیه آب تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی می توانند نقش موثری در این رابطه ایفا کنند.وی از اعضای شورای اداری استان خواست تا نسبت به مصرف بهینه آب در ادارات متبوع خود حساسیت بیشتری به خرج دهند و راهکارهای مناسب را برای جلوگیری از هدر رفت این کالای با ارزش را در دستگاه اجرایی به کار ببرند.لدنی‌نژاد سرویس مداوم کولرهای آبی، به حداقل رساندن آبیاری فضای سبز بوسیله آب شرب و آبیاری فضای سبز ادارات در ساعات خنک روز را از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از هدر رفت آب دانست و گفت: نصب تانکر ذخیره آب با حجم کافی در پشت بام ادارات بیمارستان ها و مراکز حساس نیز باید مد نظر مدیران باشد.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از ائمه جمعه، مدیران و اصحاب رسانه خواست تا نسبت به تبیین اهمیت صرفه جویی و جلوگیری از هدر فت آب و نیز تقبیح انشعاب غیرمجاز آب همکاری لازم را با شرکت آب و فاضلاب داشته باشند.وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به پرداخت بدهی آب بهای خود اقدام کنند تا در روند خدمات رسانی مطلوب به مشترکین خللی ایجاد نشود.

تاریخ درج :  1396/3/26

تعداد بازدیدها : 1375

ارسال نظر