مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد تجمیع مدارس کم جمعیت/ 345 مدرسه زیر 5 نفر در استان وجود دارد

:: ابتکارجنوب- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت :با هدف کیفیت بخشی به فعالیت‌ها، استفاده مناسب از نیروی انسانی، امکانات و فضای آموزشی مدارس کم جمعیت و پراکنده در این استان تجمیع می‌شوند.
هادی زارع پور در نشست معاونان آموزشی شهرستان‌ها و مناطق استان افزود: هم اکنون هشت مدرسه ابتدایی یک نفره،102 مدرسه 2 نفره،11 مدرسه سه نفره،124 مدرسه 4 نفره و در مجموع 345 مدرسه زیر پنج نفر در استان وجود دارد که باید تجمیع شوند. وی گفت: در مدارس متوسطه اول نیز پنج مدرسه زیر 10 نفر و 51 مدرسه 11 تا 20 دانش آموز دارند و در متوسطه دوم نیز مدارس زیر 10 نفر 9 مدرسه و 44 تا 20 نفر 29 مدرسه هستند. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: با برنامه ریزی انجام شده چند مدرسه پراکنده عشایری و روستایی با در نظر گرفتن شرایط دانش آموزان و برای بهبود وضعیت آموزشی در یک مدرسه تجمیع می‌شوند. وی در ادامه به اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: ثبت نام به‌موقع، آماده سازی فضاهای آموزشی، تأمین نیروی انسانی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی به‌ویژه برای کتاب‌های تازه تألیف، هدایت تحصیلی و توسعه متوازن و استقرار پایه یازدهم، تبلیغ و اطلاع رسانی از اولویت‌های پروژه مهر است. زارع پور گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ضرورت‌های ثبت نام کلاس اولی‌هاست که باید خانواده‌ها با دقت و توجه بیشتری آن را انجام دهند. وی افزود: نقل و انتقالات فرهنگیان بر اساس سامانه مربوطه و نیاز شهرستان‌ها و مناطق تا پایان خرداد انجام می‌شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: افزایش پوشش تحصیلی، تلاش برای کاهش تکرار پایه و ارزیابی مستمر از فعالیت‌های آموزشی از مهم‌ترین اولویت‌ها در حوزه آموزش است. وی گفت: کتاب جلوه تدبیر گزارشی از عملکرد 4 سال مجموعه آموزش‌وپرورش تهیه و تدوین شده است و نشریه مهر معلم با ارائه فعالیت‌های ماهانه در عرصه تعلیم و تربیت منتشر
می‌شوند.
بیش از 11 هزار نفر از داوطلبان کنکوری استان در گروه علوم تجربی شرکت کردند
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان هم گفت: با توجه به‌ضرورت موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته‌ها بر اساس نیاز هر منطقه مشخص و باید در اولویت اصلی برنامه معاونین آموزشی قرار گیرد. ایوب رضایی گفت: امسال بیش از 11 هزار نفر از داوطلبان کنکوری استان در گروه علوم تجربی شرکت کردند که نسبت به رشته‌های دیگر از درصد بالایی برخوردار است. وی گفت: بر اساس نتایج استخراج 70 درصد فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش جذب بازار کار می‌شوند و ضرورت دارد دانش آموزان به این رشته هدایت شوند. وی گفت: همچنین بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال جهت سبد غذایی مدارس شبانه اختصاص یافت. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان هم گفت: روزانه گزارش نظرهای اولیاء، مشاور، دانش آموزان و آزمون هدایت تحصیلی شهرستان‌ها و مناطق بررسی و ارزیابی می‌شود. سید بهاءالدین ملک حسینی گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، دهدشت و در بین مناطق نیز مارگون به‌عنوان برتر در عملکرد هدایت تحصیلی انتخاب شدند.

تاریخ درج :  1396/3/26

تعداد بازدیدها : 131

ارسال نظر