آغاز طرح تحول اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

طرح تحول اجتماعی به‌عنوان یک تحول بزرگ در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سیاست‌های کنترل و کاهش و پیشگیری پیرو منویات مقام معظم رهبری (مدطله العالی) و با همت و تلاش دولتمردان همیشه در صحنه تدبیر و امید شروع گردید.

این طرح را می‌توان یک انقلاب بزرگ در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانست. و حتی در کشاکش آراء وزارت اجتماعی و تقابل با تفکیک و همکاری سازمان‌های مختلف و متبوع می‌توان به نقش و اهمیت حوزه اجتماعی و فرهنگی و به طور خاص آسیب‌های اجتماعی اشاره نمود و این رشد سرطانی آسیب‌ها در این دوره شاید مختص و از برهه‌های گریز ناپذیر تحولات و تغییرات اجتماعی سریع باشد. که ضرورت ایجاد چنین نهاد عظیمی را در حد وزارت خانه و حتی همردیف با شورای امنیت ملی را گریز ناپذیر می‌نماید. علیرضا افشار قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی وفرهنگی در خصوص اهمیت و اولویت تشکیل کارگروه اجتماعی به‌عنوان نقطه عطف این تحول عظیم اجتماعی می‌گوید: تشکیل شورای اجتماعی کشور اعم از ۲۷ عضو اصلی شامل ۶ وزیر، معاون اول قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیما، فرماندهی ناجا و بسیج و روسای سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی کشور با حضور رئیس جمهور و همچنین فعال کردن کارگروه‌های اجتماعی و فرهنگی استان‌ها که از پشتوانه اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های عضو برخوردار است ساز و کار قوی تری برای هدایت امور اجتماعی و فرهنگی کشور برنامه ریزی و اجرایی کنیم. در راستای این تحول بزرگ و با مدیریت استانی استاندار خادمی و رئیس اجرایی طرح فتاح محمدی و مدیریت و ساماندهی مدیر کل محترم امور اجتماعی و فرهنگی حجت الاسلام میر محمدی طرح تحول اجتماعی در دو فاز بزرگ در اسفند ماه ۱۳۹۵ تا فروردین ۱۳۹۶ به‌عنوان فاز اول و قریب به ۱۵۰ کارگاه بزرگ در تمامی نقاط روستایی و شهری استان و با همت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) و در سه عنوان آسیب؛ سوء مصرف مواد مخدر، طلاق و خودکشی شروع و با بازخورد بسیار عالی به اتمام رسید و فاز دوم در اواخر فروردین ماه ۱۳۹۶ شروع و در خرداد ماه ۱۳۹۶ در حدود ۱۲۰ کارگاه و همایش کاربردی و فرهنگ سازی  به انجام رسید. و یکی از پایلوت‌های کشوری این طرح طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بود که با حضور معاون محترم رئیس جمهور و وزیر کشور در سالن اجلاس سران در سال ۱۳۹۵ شروع گردید و درجلسه مورخه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ در استانداری استان با حضور معون محترم امنیتی سیاسی استاندار فتاح محمدی و توسط دبیر شورای مواد مخدر استان رضایی خبر شروع طرح بزرگ همایش‌ها و طرح‌های اجرایی و موضوع اجتماعی کردن مواد مخدر دراستان همزمان با شروع مرکز شل‌تر (مرکز اقامت شبانه معتادان متجاهر) و مرکز TC (مرکز علمی درمان معتادان در دوره ۳ تا ۶ ماهه) به تلاش و همت سید باقر حسینی مدیر کل محترم توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان رقم زده شد.  و همزمان با این طرح کلید تبدیل مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به حوزه معاونت با خبر قائم مقام وزیر کشور در استانداری‌ها خورده شده است و طرح پیشنهادی آن بر روی میز وزیر کشور و البته با موافقت معاونت مدیریت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری و شورای عالی اداری می‌باشد. که این تحول سازمانی به روند توسعه طرح تحول اجتماعی می‌تواند بسیار کمک نماید . و به نقل از قائم مقام وزیر کشور در خصوص اهمیت این طرح تحول اجتماعی نظر شخص رئیس جمهور این است که طرح تحول اجتماعی را همانند طرح تحول اقتصادی با گام‌هایی مصمم و محکم اجرا کنیم.

و این طرح در ۷ کارگروه در حال اجرا و توسعه است : تحکیم و تعالی خانواده، کارگروه کاهش مطلوب اعتیاد، کارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی، کارگروه انظباط اجتماعی و قانونگرایی، کارگروه وحدت و همبستگی ملی، کارگروه آسیب‌های اخلاقی و کارگروه ارتقاء نشاط اجتماعی. و در پایان به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد جا دارد از همه اقشار مردم و سازمان‌های دولتی خصوصاً امور اجتماعی استانداری معونت محترم سیاسی و امنیتی  ، سازمان بسیج و سپاه و آموزش و پرورش و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و سازمان بهزیستی تقدیر و تشکر نمایم/ کبنا نیوز 

تاریخ درج :  1396/3/27

تعداد بازدیدها : 94

ارسال نظر