روز یکشنبه 18 تیرماه برگزار می‌شود / برگزاری نخستین مجمع استانی سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

 امین‌الله بابویی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همایش مجمع استانی سلامت در روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه و با حضور استاندار، معاونین، مدیران‌کل، ائمه جمعه و همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت برگزار می‌شود، اظهار کرد: از همه رسانه‌ها انتظار می‌رود که در پوشش این رویداد مهم مثل همیشه یاری‌گر خادمان خود در دانشگاه علوم پزشکی باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هدف از شکل‌گیری مجمع سلامت را درخواست حمایت و همکاری از همه بخش‌ها، دستگاه‌ها، مدیران، تشکل‌های غیردولتی و عموم مردم برای حمایت از سلامت جامعه دانست.

وی گفت: می‌خواهیم اهمیت و حساسیت بخش سلامت جامعه را با چنین همایش‌هایی بیش از گذشته نشان دهیم و با ایجاد دغدغه در جامعه، همه عوامل و دست‌اندرکاران و کسانی که به هر شیوه‌ای می‌تواند نقش آفرین باشند حول محورهای مشترکی جمع کنیم.

بابویی گفت: این مجمع سالی یک‌بار برگزار خواهد شد و در آن سیاست‌های کلان حوزه سلامت از سوی متولیان امر مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت یک حوزه فرابخشی است و بسیاری از وظایف و رسالت‌های دانشگاه علوم پزشکی به عملکرد و وظایف دیگر دستگاه‌ها مربوط می‌شود، توضیح داد: به عنوان مثال تولید محصولات کشاورزی، حذف باقیمانده سموم در محصولات تولیدی، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی در سازمان جهاد کشاورزی، تولیدات خوراکی در حوزه صنعت و معدن و احداث راه و جاده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت مردم دارند که لازم است با برگزاری مجمع سلامت بتوانیم مجموعه اقدامات را حول یک محور مشترک و به اهداف برنامه‌ریزی شده به جلو ببریم.

وی شعار نخستین مجمع استانی سلامت را عدالت برای همه، همه برای سلامت دانست و تأکید کرد: امیدورم این مجمع بتواند فصل جدیدی را در حوزه سلامت و خدمات آن به مردم ایجاد کند.

بابویی، محورهای این مجمع را دولت سلامت، سواد سلامت، سلامت و رسانه، عدالت در سلامت، اطلس بیماری‌های استان، سلامت و امنیت غذایی، پدافند غیرعامل و سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، سلامت از منظر اسلام و چندین موضوع دیگر برشمرد و یادآور شد که کار‌شناسان و سخنرانان در بخش‌های مختلف به تبیین موضوع می‌پردازند. 

نخستین مجمع استانی سلامت در کهگیلویه و بویراحمد قرار است یکشنبه ۱۸ تیرماه ساعت ۹ صبح در سالن دکتر کنعانی یاسوج برگزار شود.

تاریخ درج :  1396/4/17

تعداد بازدیدها : 1370

ارسال نظر