با هدف ساخت زائر سرای ویژه استان در مشهد صورت گرفت: برگزاری همایش بزرگ خیرین در کهگیلویه و بویراحمد

:: ابتکارجنوب- همایش بزرگ خیرین استان با هدف ساخت زائر سرای ویژه این استان در مشهد مقدس برگزار شد .

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان در این همایش بزرگ خیرین استان انفاق را سنت زیبای الهی دانست و گفت: این کار معامله با خداست و همچنین آیه ای از قرآن می فرماید: «برای انسان هایی که محرومند حقی در اموال کسانی که دارا هستند وجود دارد . وی افزود: امام رضا(ع) می فرماید اگر کسی مرا زیارت کرد، روز قیامت به زیارتش می آیم و او را از سه چیز نجات می دهم و یکی زمانی است که نامه های اعمال در دست به چپ و راست داده می شوند و دوم وقت عبور از صراط و سوم زمان سنجش اعمال انسان است . آیت الله ملک حسینی بیان کرد: در طول تاریخ کسانی از غیر مسلمانان نیز به زیارت امام رضا(ع) رفتند و آثار و برکات مختلف ایشان را مشاهده کرده اند . نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بوبراحمد با اشاره به مدعوین برنامه خاطرنشان کرد: دعوت شده اید که کمک کنید و این دعوت به معنای بزرگ دانستن و مرد میدان دانستن و خیر دانستن مدعوین است . آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: باید ها، تکریم انسان است و باید با امر و نهی فرهنگ سازی کرد و یک باید، باید تحقیر است و یک باید، باید تکریم است و به انسان گفته شده است که باید انفاق کند . وی ادامه داد: انسان مورد امر است چون نزد خداوند دارای ارزش است و کسانی که دارند انفاق کنند و کسانی که سخت روزیند از آنچه خدا داده انفاق کنند و انفاق یک سنت زیبای الهی است . نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: در مدیریت جمع این اندک ها نیز سلیقه لازم است و همچنین باید از مسیرهای مختلفی که می شود ارتباط گرفت و این اندک ها را جمع کرد و استفاده کرد و اگر خوش سلیقه و جدی عمل کنیم، شدنی است . آیت الله ملک حسینی بیان کرد: می توان به شکل های مختلف در این وقف عام شرکت کرد و میدان برای چنین اقداماتی باز است و می توان پیشنهاداتی داد . وی اضافه کرد: هیات امنا موظف است که نظارت بر دخل و خرج داشته باشد و هر دستگاه هرگونه که می خواهد پول را جمع کند، اما هیچ کدام از اعضا پولی را دریافت نمی کند و این مبلغ به حساب مشخص شده در دو بانک پرداخت می شود و هیات امنا بر میزان دخل و خرج نظارت انجام می دهند و باید تلاش شود که در این امر هیچ تخلفی ایجاد نشود. 

تحقق ساخت زائر سرا با آبروی استان ارتباط دارد

همچنین سید موسی خادمی، استاندار نیز در این همایش که با هدف ساخت زائر سرای ویژه استان در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: در یکسال اخیر این موضوع مطرح شده است و اقدامات مناسبی نیز انجام شده است .

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد زمین را در اختیار ما قرار داده و پروانه نیز صادر شده است، افزود: در حوزه هایی مانند خیرین سلامت و مدرسه ساز از ناحیه خیرین بیرون از استان بهره مند می شویم و کمک های مناسبی انجام می شود . خادمی با اشاره به ساخت زائر سرای استان در مشهد مقدس بیان کرد: می خواهیم به نام استان در نقطه ای دیگر زائر سرا ایجاد کنیم و به لحاظ زمانی از کارهایی است که شاید قرن ها اثر گذاری داشته باشد و از این طریق نامی از استان در خراسان دیده شود . استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نگاه ما در این مورد به داخل استان است و امید است این اتفاق مهم با همکاری همه رقم بخورد . خادمی تصریح کرد: این فرصت مناسبی است که در اختیار استان قرار گرفته است، که بتوان کاری ماندگار انجام داد و سالها بعد از ما به نیکی یاد شود . وی ادامه داد: کسانی هستند که در زندگی موفق به زیارت مشهد مقدس نشده اند، که مشارکت در این حوزه به تسهیل این امر کمک می کند و این لحظه فرصت تاریخی است که در اختیار ما قرار است . استاندار عنوان کرد: ما نیز کمک نکنیم ساخت این زائرسرا محقق می شود، اما ما نباید این فرصت ارزشمند را از دست بدهیم . باید اقداماتی انجام شود، و مدیران استان نیز می توانند گام های مناسبی در این راستا بردارند . خادمی گفت: مجموعه پیمان کاری قوی در استان وجود دارد که امکان کمک را دارند و این حوزه نیز مبلغی را تخصیص خواهد داد . اصناف، کارخانه جات شن و ماسه و اتاق بازرگانی و بخش صنعت نیز مبالغی را در نظر گرفته اند و اگر محقق شود اقدامات مناسبی انجام خواهد شد . وی ادامه داد: تحقق این امر با آبروی استان ارتباط دارد و باید تلاش مضاعفی در این حوزه انجام شود . پیش خرید مشارکت زمانی نیز توسط دستگاهها می تواند کمک مناسبی برای تامین بخشی از هزینه این پروژه باشد . استاندار بر مشارکت سندیکاهای حوزه های مختلف برای ساخت این زائر سرا تاکید کرد.

تاریخ درج :  1396/6/21

تعداد بازدیدها : 116

ارسال نظر