بازدید از طرح‌های عمرانی در سفر استاندار به دنا

در این سفر یک روزه استاندار کهکیلویه و بویر احمد نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس و سایر مسئولان استانی وشهرستانی از طرح‌های احداث شده و در حال احداث این شهرستان بازدید کردند. 
علی محمد احمدی در بازدید از پارک بزرگ تفریحی اندرسا روند ساخت آن را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به جاذبه‌های توریستی شهر سی سخت احداث این قبیل پارک‌ها برای اسکان مسافران و رونق صنعت گردشگری بسیار لازم است.
 استاندار با اشاره به اینکه مبلغ یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل ارتقاء شاخص‌های بومی برای ساماندهی تپه نور شهدای سی سخت اختصاص داده شد افزود: تپه نور الشهداء سی سخت در زمینی به مساحت ۳ هکتار ساخته شده است که باید به یکی از مکان‌های فرهنگی و گردشگری سی سخت تبدیل شود.
وی خواستار تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان دنا شد و اضافه کرد: صنعت گردشگری این شهرستان باید بیش از پیش با اشتغال و اقتصاد پیوند بخورد.
نماینده بویراحمد و دنا نیز گفت: مهم‌ترین عناصری که در توسعه شهرستان بسیار حائز اهمیت است ایجاد مقدمات و زیرساخت‌هایی از جمله راه، برق و جذب سرمایه‌گذار است.
زارعی با اشاره به اجرای طرح‌های پمپاژ آب در شهرستان دنا، افزود: طرح بزرگ پمپاژ آب شهرستان دنا که ۸ هزار هکتار زمین کشاورزی را آبیاری می‌کند در آینده‌ای نزدیک مطالعه می شود.
نماینده بویراحمد و دنا گفت: گردشگری مهم‌ترین رکن اصلی اشتغال زایی در این شهرستان است که باید بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد.
زارعی از کمک به کشاورزان این شهرستان با احداث سردخانه و ایجاد صنایع تبدیلی خبر داد و اضافه کرد: قابلیت‌های طبیعی و خدادادی دنا موجب شده ۷۰ درصد جمعیت دنا در روستا‌ها و ۳۰ درصد در شهر‌ها ساکن شوند که حفظ این بافت برای ما لازم و ضروری است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با اجرای طرح گازرسانی به روستا‌های پراشکفت، درب کلات امام زاده محمود (ع) و ده پایین،هزار و ۹۶ نفر در قالب ۲۵۹ خانوار زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
رحمان خادم با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است افزود: در این پروژه ۲۰ هزار و ۲۳۲ متر شبکه پلی اتیلن اجرا می‌شود.
فرماندار شهرستان دنا هم از اهدای زمین‌های دو بیمارستان سی‌سخت و پاتاوه با دعوت از خیرین و آغاز ساخت این طرح‌ها خبر داد.
حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت نیز گفت:ورزشکاران شهر سی سخت نه تنها در کشور بلکه در جهان و در مسابقات آسیایی و المپیک زبان زد هستند و لازم است این ورزشکاران مورد حمایت قرار بگیرند چرا که نام خطه‌ای از این استان را جهانی کردند.
تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان برای اتمام طرح پمپ بنزین شهر پاتاوه، کلنگ زنی طرح گازرسانی به سه روستای بخش سادات محمودی شهرستان دنا، بهره برداری از دوسالن ورزشی روستای بن زرد و روستای ده شیخ با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و راه اندازی اداره امور عشایر در جلسه شورای اداری شهرستان دنا از دیگر مصوبات این سفر بود.
تاریخ درج :  1396/8/1

تعداد بازدیدها : 1360

ارسال نظر