کارت زرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌ها‌

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت عدم تمکین بانک‌ها از مصوبات جلسات استانداری، در گام نخست حساب‌های دولتی از این بانک‌ها خارج می‌شود.

 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد.

علی‌محمد احمدی در این نشست با تأکید بر تسریع در روند اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: هدف از پرداخت تسهیلات رونق، افزایش تولید و ایجاد اشتغال است و به ازای هر 100 میلیون تومان تسهیلات پرداختی باید حداقل یک شغل ثابت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه وقتی تولید 25 درصد افزایش می‌یابد، اشتغال نیز باید حداقل پنج درصد افزایش پیدا کند، افزود: آمارهایی که حجم تولید افزایش یافته اما اشتغال ایجاد نشده، مشکوک است بنابراین، میزان تولید و اشتغال ایجاد شده توسط واحدهایی که تسهیلات رونق دریافت کرده‌اند بررسی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط بانک‌های عامل استان، گفت: بانک‌هایی که مصوبات را اجرا نکنند، در گام نخست همه حساب‌های دولتی را از آن بانک‌ها خارج می‌کنیم.

احمدی بالا بودن نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان در مقایسه با نرم کشوری را مطلوب عنوان و ابراز کرد: شورای هماهنگی بانک‌های استان مشخص کند که چه میزان از سهم مصارف بانک‌ها متعلق به تولید است.

وی در واکنش به سر باز زدن بانک آینده از ارائه آمار مربوط به منابع و مصارف خود، تاکید کرد: تمام ادارات دولتی که با بانک آینده حساب دارند، حساب‌های خود را قطع کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  گفت: دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا معاون وی جلسه‌ای تشکیل داده و راهکاری برای مواجه شدن با بانک‌هایی که در دستورالعمل طرح رونق تولید آمده را تدوین کنند.

احمدی با بیان اینکه بخشی از منابع بانک‌ها از کارکردهای دستگاه‌های دولتی است، عنوان کرد: دستگاه‌هایی که منابع را از استان می‌گیرند اما متناسب با منابع در استان مصارف ندارند مشخص شده و در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

تاریخ درج :  1396/8/4

تعداد بازدیدها : 1332

ارسال نظر