مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: گزارش شفافی از میزان تخلفات اداری در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان فعال است.

 حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و به تبع آن شهرستان‌ها فعال است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها در اجرای حقوق شهروندی در اولویت کاری ما قرار دارد، عنوان کرد: تا کنون تعداد 223 دستگاه اجرایی در این خصوص اطلاعات خود را ارائه دادند و آنها را به وزارت کشور ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اجرای طرح حقوق شهروندی بازرسی شدند، بیان کرد: این بازرسی در سال 95 به مدت 40 روز انجام شد و هیچ دستگاهی در این حوزه حائز رتبه عالی نشد ولی بسیاری از دستگاه‌ها موفق به کسب رتبه خوب شدند.

میرمحمدی افزود: بیش‌ترین شکایت مردمی در خصوص عدم رعایت حقوق شهروندی مربوط به اداره منابع طبیعی بود .

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران به علت عدم تسلط بر قوانین در اجرای امور دستگاه مربوطه خود دچار مشکل می‌شوند، اظهار داشت: این مسئله یک مشکل است و آشنایی مسئولان با قوانین ضروری است.

میرمحمدی با نتقاد از اینکه دستگاه‌های اجرایی هنوز گزارش شفافی از میزان تخلفات اداری در دستگاه‌های خود ارائه نداده‌اند، افزود: هنوز آمار مشخصی از نحوه برخورد با متخلفان نیز به ما ارائه نشده است .

وی از کمبود نیرو در حوزه ستاد صیانت از حقوق شهروندی گلایه کرد و گفت: تنها 19 بازرس در تمای شهرستان‌های استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

تاریخ درج :  1396/8/5

تعداد بازدیدها : 166

ارسال نظر