ایجاد شرکت های دانش بنیان زمینه ساز توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

علی محمد احمدی روز یکشنبه در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تهران اظهار داشت: توجه ویژه به نخبگان و تقویت زیرساخت های دانشگاهی نیز می تواند در زمینه تحقق این امر مهم مؤثر و نقش آفرین باشد. 
وی به ظرفیت های چشمگیر علمی و استعدادهای بالقوه موجود در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و خواستار همکاری متولیان کشوری برای راه اندازی هر چه سریعتر پارک علم و فناوری استان در شهر یاسوج شد.
احمدی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، صنایع دستی، آب، انرژی و کشاورزی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با معرفی ظرفیت های متعدد این استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و اختصاص اعتبارات و منابع مالی لازم می توان افق روشنی را در استان متصور شد.
احمدی عنوان کرد: نگاه ویژه دولت دوازدهم به مناطق کمتر توسعه یافته کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد سبب رشد و تعالی هر چه بیشتر این مناطق می شود.
در این دیدار مقرر شد که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به زودی با سفر به کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر بازدید از برخی شرکت های دانش بنیان این استان با روند ساخت پارک علم و فناوری استان نیز آشنا شود.
اردیبهشت سال جاری شورای گسترش آموزش عالی کشور با راه اندازی پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.
محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز پیشتر محدودیت زمین و وجود مشکلات برای تأمین زمین مناسب با وسعت لازم و در مکان مطلوب در شهر یاسوج و یا اطراف آن را مهمترین دلیل تأخیر 9 ساله در ایجاد و راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود. 
پارک علم و فناوری مجموعه ای هدفمند است که منظور از ایجاد و راه اندازی آن تبدیل دستاوردهای علمی و پژوهشی نخبگان و محققان به ثروت و تجاری سازی است. 
در سفر 24 و 25 مرداد سال 1395 رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد 40 میلیارد ریال با دستور ویژه رئیس جمهوری برای ساخت پارک علم و فناوری استان ابلاغ شد. 

تاریخ درج :  1396/8/8

تعداد بازدیدها : 1317

ارسال نظر