برگزاری مانور قطع برق درچهار مرکز حساس اداری کهگیلویه و بویراحمد

نادر جانی پور عصر یکشنبه در حاشیه نشست کمیته پدافندغیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بگفت: برق چهار مرکز حساس اداری استان بمناسبت هفته پدافند غیرعامل در روز چهارشنبه هفته جاری قطع می شود.
وی با بیان اینکه قطع برق چهار مرکز حساس اداری استان کهگیلویه و بویراحمد باهدف شناسایی نقاط ضعف و قوت این مراکز در زمان قطع برق و حوادث احتمالی غیرمترقبه صورت می گیرد، اظهارداشت: مدت زمان قطع برق این مراکز کم و در این زمان، دستگاههای مولد برق باید وارد مدار شوند.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: 12 اکیپ مختلف با 50 نیروی انسانی از واحدهای عملیات و اتفاقات در این مانور مشارکت فعال خواهند داشت .
جانی پور بااشاره به اینکه فعالیت های صورت گرفته در مانور قطع برق چهارمرکز حساس اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مستندسازی می شود،خاطرنشان کرد: از دستگاههای اداری و شرکت های خدمات رسان استان می خواهیم آمادگی لازم را در این ارتباط داشته باشند.
وی گفت: مهمترین هدف از برگزاری این مانور بالابردن آمادگی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه و ناخواسته است.
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد که مانور قطع برق مراکز حساس اداری در شهرستان های مختلف این استان همانند یاسوج هم برگزار می شود.
در نشست کمیته پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ، اعضای این کمیته به بیان دیدگاههای خود برای برگزاری با کیفیت مانور قطع برق در مراکز حساس اداری این استان پرداختند.
تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد 240 هزار مشترک بوده که ۱۹۰ هزار مورد آن خانگی است. 
این استان نزدیک به 70 هزار مشترک برق روستایی دارد.
براساس آخرین آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد میزان تلفات انرژی در این استان از 24.2 درصد در سال ۹۳ به 13.8 درصد در پایان سال ۹۵ رسید که در کشور آمار مطلوبی است.
همچنین میزان خاموشی‌ها در استان از حدود 5.4 دقیقه در سال ۹۲ به ۳.۶۵ دقیقه در سال ۹۵ رسید.
این آمار حاکی است که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.
677 روستای زیر 20 خانوار با 9 هزار و 711 خانوار تا پایان سال گذشته هم در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شد.
یک هزار و 797 روستا با 57 هزار و 29 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد دارای سکنه است که 97 درصد آنها معادل یک هزار و 743 روستا از نعمت برق برخوردار هستند. 
یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود نیروگاه تولید برق است بطوری که این استان تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.
ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 730 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران بیش از 713هزار نفر جمعیت دارد . افزون بر 48درصد از جمعیت این استان در مناطق روستای سکونت دارد.

تاریخ درج :  1396/8/8

تعداد بازدیدها : 1329

ارسال نظر