خرید مرغ با شرایط ویژه از تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سید علی لاهوتی روز یکشنبه افزود: هر کیلوگرم مرغ از تولید کننده به نرخ 66هزار ریال خریداری می شود.
وی بیان کرد: تاکنون 70 تن مرغ برای ذخیره سازی و تنظیم بازار و همچنین حمایت از تولید کننده خریداری شده و آماده خریداری از مرغداران این استان هستیم.
معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 20 درصد از قیمت مرغ نقد پرداخت می شود در حالی که در سال های قبل فقط نهاده کشاورزی داده می شد.
لاهوتی گفت: در سال های پیش مرغ تا وزن یک کیلو و 800 گرم خرید می شد ولی امسال مرغ تا 2 کیلوگرم خریداری می شود.
وی تخفیف هر کیلوگرم ذرت به میزان 300 ریال به کسانی محصول مرغ خود را به شرکت بفروشند و جایگزینی چک یا سفته به جای ضمانت نامه بانکی از مزایای جدید خرید مرغ است.
لاهوتی در مورد هزینه حمل مرغ گفت: هزینه حمل از مرغداری تا کشتارگاه به عهده مرغداری ها و حمل از کشتارگاه تا سردخانه به عهده دولت خواهد بود. 
وی میزان تولید سالیانه مرغ در این استان را 12 هزار تن برآورد کرد و افزود: این میزان 60درصد نیاز مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
لاهوتی در مورد خرید تضمینی محصول ذرت نیز گفت: آماده خرید ذرت از کشاورزان هستیم اما پس از بررسی مزارع به دلیل بالا بودن رطوبت عملیات خرید به شنبه 12 آبان موکول شد.
وی بیان کرد: هم اکنون میزان رطوبت ذرت شهرستان های گرمسیری گچساران و باشت 50 درصد است که باید رطوبت محصول به 30درصد برسد تا آماده خرید شود.
معاون پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از مزارع ذرت جهت خرید تضمینی به شهرستان گچساران سفر کرده است.
بخش عمده ای از محصول ذرت کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های گچساران و باشت تولید می شود.

تاریخ درج :  1396/8/8

تعداد بازدیدها : 1332

ارسال نظر