10 اولویت پژوهشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

هادی زارع پور روز دوشنبه اظهار داشت: بین 120 پیشنهاد ارائه شده به گروه شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 10 مورد به عنوان اولویت های پژوهشی انتخاب شد.
وی افزود: مهمترین اهداف تعیین این 10 اولویت پژوهشی شامل توسعه فرهنگ پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت، استفاده بهینه از یافته های پژوهشی در فرآیند یاددهی و یادگیری و کمک به فرهنگیان و مدیران مدارس کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ریزی، تصمیم گیری و تولید دانش است. 
زارع پور بیان کرد: بررسی اثربخشی آموزش در مدارس، نقش ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و بومی در پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی، شیوع شناسی خودکشی و خودکشی موفق بین دانش آموزان دوره متوسطه دوم در 6 سال اخیر از جمله این اولویت های پژوهشی است. 
وی بررسی نقش حضور روحانیان در بهبود رشد آموزشی و پرورشی مدارس متوسطه اول و دوم، دلایل مراجعه نکردن فرهنگیان و دانش آموزان به کتابخانه مرکز تحقیقات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، راهبردهای جذب دانش آموزان برتر علمی و نخبه و هدایت آنها به هنرستان های فنی و حرفه ای را از دیگر اولویت های پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش این استان اعلام کرد.
زارع پور عنوان کرد: بررسی محتوای درسی دوره های آموزشی بر اساس نیازهای صنعتی استاندارد هنرستان ها، ارزیابی عملکرد معلمان در اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) دوره ابتدایی از سال 1394 تا 1396، اختلاف میانگین آماری درصد باسوادی مردان و زنان گروه سنی 10 تا 49 سال کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با میانگین کشوری در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 و شناسایی کانون تهدیدهای نوین در مدارس استان و راهکارهای مقابله با آنها با رویکرد پدافند غیرعامل نیز جزء دیگر اولویت های پژوهشی خواهد بود.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

تاریخ درج :  1396/8/8

تعداد بازدیدها : 1316

ارسال نظر