استاندار: تأمین پایدار آب کارخانه سیمان مارگون عملیاتی شود

علی محمد احمدی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد که با هدف بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون در این کارخانه برگزار شد، اظهار داشت: 150 متر لوله‌ گذاری تا چاه آب توسط شرکت شهرک ‌های صنعتی استان به منظور تأمین پایدار آب این کارخانه انجام شود.
وی افزود: مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی یاسوج مذاکره و پیگیری ‌های لازم برای تهیه مکانی مناسب در گمرک استان بوشهر به منظور انباشت و صادرات محصولات کارخانه سیمان مارگون را انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ ای این استان به ازای هر مترمکعب آب چاه مبلغ 700 ریال از شرکت شهرک ‌های صنعتی استان دریافت کند.
احمدی عنوان کرد: هزینه نگهبانی برای حفاظت از شبکه‌ های انتقال آب کارخانه سیمان مارگون نیز بر عهده کارخانه ‌دار باشد.
وی ابراز داشت: یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و رونق تولید است و باید اقدام های لازم در این 2 عرصه به نحو احسن در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود. 
عملیات اجرایی کارخانه سیمان مارگون بویراحمد موسوم به «هلال خاورمیانه» و نخستین و بزرگترین طرح سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد با 2 هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در سال 1389 آغاز شد. 
فاز دوم این واحد صنعتی اواسط اسفند سال 1395 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
میزان تولید روزانه و سالانه این کارخانه به ترتیب افزون بر سه هزار و 300 و یک میلیون تن است و افزون بر 60 درصد تولید آن نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
میزان اشتغالزایی این واحد صنعتی به صورت مستقیم افزون بر 300 نفر و غیرمستقیم نیز حدود 700 نفر است.
شهر مارگون بویراحمد در حدود 50 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

تاریخ درج :  1396/8/12

تعداد بازدیدها : 1336

ارسال نظر