مقام روس: مذاکرات پوتین با سران ایران مواضع دو کشور در عرصه بین المللی را تقویت کرد

کوروتچنکو سردبیر ماهنامه روسی دفاع ملی روز جمعه ، افزود: ایران و روسیه منافع دراز مدت دارند و روابط و همکاری های دو کشور برای تامین این منافع راهبردی هدف گیری شده است.

**اهمیت راهبردی دیدار پوتین با مقام معظم رهبری و روحانی 
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه به سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران اشاره کرد و گفت: مذاکرات ولادیمیر پوتین با آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با محور مبارزه با تروریسم و مساله سوریه و خصومت جویی های آمریکا در عرصه بین المللی انجام گرفت.
کارشناس روس ادامه داد: این گفت وگوها اهمیت بسیار مهم و راهبردی داشت و از ماهها پیش برای انجام آن و دستور کار مذاکرات برنامه ریزی شده بود. 
مقام روس یادآورشد: همکاری ایران و روسیه سدی در برابر زیاده خواهی های آمریکا در سطح بین المللی به ویژه منطقه خاورمیانه است.

** ایستادگی در حفظ برجام
وزارت دفاع روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه از آمریکا می خواهد که برجام را حفظ کند؟، گفت : مسکو از واشنگتن چنین چیزی نمی خواهد و روسیه سیاست های خود را اجرا می کند.
کوروتچنکو گفت: کرملین به صراحت موضع روسیه در برجام را اعلام کرده که ایران به تمام تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی و اجرای آن پایبند است.
وی افزود: برای حفظ و اجرای این توافق بین المللی تلاش می کنیم.

**سطح عالی روابط ایران و روسیه 
مقام روس در مورد روابط ایران و روسیه گفت: روابط تهران و مسکو به سطح بسیار بالایی رسیده و سران دو کشور در این روند سهم قابل ملاحظه ای داشته اند.
وی ادامه: روسیه از گسترش روابط و همکاری های راهبردی با ایران بر اساس منافع متقابل حمایت می کند و هیچ مساله و مانعی در مسیر گسترش همکاری های دوجانبه وجود ندارد.
عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه به توانمندی های دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایران و روسیه ظرفیت های گسترده ای برای توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه های اقتصادی، طرح های صنعتی و انرژی و هوافضا دارند که با تدبیر و برنامه ریزی می توان از ان استفاده حداکثری برد.

تاریخ درج :  1396/8/12

تعداد بازدیدها : 78

ارسال نظر