6میلیاردو 110میلیون ریال اعتبار برای ساخت فرهنگسرای لنده اختصاص یافت

اسماعیل زارعی روز شنبه با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان لنده در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری اظهار داشت: این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله فعالیت های قرآنی، هنری، تعزیه، تئاتر،شعر، داستان، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و سایر هنرها با وجود امکانات بسیار کم توانسته است بهترین رتبه ها را در رقابت های استانی و ملی کسب کند.
وی افزود: نبود امکانات اساسی به ویژه محلی برای تمرین، اجرا و سیمنارهای مختلف همیشه باعث عدم نمایان شدن استعداهای جوانان این دیار شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده بیان کرد: بیش از سه سال بوده که فرهنگسرای شهید هدایت الله طیب در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.
زارعی تصریح کرد: با حمایت فرماندار شهرستان لنده درطی این سه سال مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده به ساخت و راه اندازی فرهنگسرا تخصیص داده شده بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در چند روز گذشته نیز مبلغ 6 میلیارد و 110میلیون ریال از محل ماده 180 نیز به طرح فرهنگسرای لنده اختصاص یافته که این طرح در مجموع با مبلغ هفت میلیارد و 810میلیون ریال به زودی شروع به کار خواهد کرد.
زارعی گفت: بنا به پیشنهاد فرماندار شهرستان لنده و با موافقت استاندار این طرح جزء سه طرح اولویت دار شهرستان لنده معرفی خواهد شد.
لنده با 22هزار نفرجمعیت در 280 کیلومتری یاسوج واقع شده است و بیشتر مردم این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

تاریخ درج :  1396/8/20

تعداد بازدیدها : 1299

ارسال نظر