فرماندار بویراحمد: وجود 45 هزار نفر حاشیه نشین در اطراف یاسوج آسیب زاست

سید محمدکاظم نظری روز چهارشنبه  اظهار داشت: حاشیه نشینی سبب بروز و گسترش روزافزون انواع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در این مناطق شده است. 
وی افزود: بویراحمد در سال 1395 با پذیرش حدود 23 هزار نفر مهاجر از نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهاجرپذیرترین شهرستان کشور معرفی شد. 
فرماندار بویراحمد بیان کرد: باید برای جمعیت مهاجر شهرستان بویراحمد به ویژه در اطراف شهر یاسوج چاره اندیشی کرد و یک برنامه مدون داشت.
نظری عنوان کرد: ریشه یابی آسیب های اجتماعی موجود در حاشیه شهر یاسوج و اقدام برای کاهش آنها به عزم عمومی نیاز دارد.
وی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: تشکل های مردم نهاد فعال شهرستان بویراحمد در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی می توانند نقش ویژه ای در این راستا ایفا کنند.
فرماندار بویراحمد گفت: لازمه تحقق چنین امر مهمی آن است که تشکل های مردم نهاد این شهرستان طرح ها و برنامه های کارآمد و قوی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ارائه دهند.
نظری اظهار داشت: فلسفه وجودی تشکل های مردم نهاد انجام فعالیت های داوطلبانه در یک زمینه خاص و استفاده از ظرفیت های قانونی برای ارائه انواع خدمات است.
وی افزود: برخی افراد در شهرستان بویراحمد پس از ثبت تشکل مردم نهاد منتظر پرداخت اعتبار توسط دولت برای آغاز فعالیت آن هستند.
نظری بیان کرد: چنانچه قرار باشد دولت اقدام به پرداخت اعتبار به تشکل های مردم نهاد برای انجام فعالیت های داوطلبانه در یک زمینه خاص کند کارکنان دستگاه های اجرایی مربوطه آن را انجام می دادند.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج و با جمعیتی افزون بر 270 هزار نفر یکی از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.

تاریخ درج :  1396/8/20

تعداد بازدیدها : 1306

ارسال نظر