گازرسانی به 110 شهر و روستای کهگیلویه

علی پوزش روز یکشنبه  اظهار داشت: طرح گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک یکی از مهمترین طرح‌های در حال اجرای شهرستان کهگیلویه است.
وی افزود: فاز نخست و دوم این طرح لوله گذاری به طول 15کیلومتر با 35میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار کهگیلویه بیان کرد: فاز سوم طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک نیر هم اینک در حال اجرا بوده و تا بهمن ماه امسال اجرای خط اصلی به منطقه جاورده در بخش چاروسا می‌رسد.
با اجرای این طرح به 732 خانوار در شهر قلعه رئیسی و 978 خانوار در دیشموک گازرسانی می شود. 
وی طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی را 73 کیلومتر و دیشموک را 90 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 160 روستا در حریم 15 کیلومتری این 2 شهر گازرسانی خواهند شد.
شبکه داخلی گازرسانی به 40 روستا درداین طرح به اتمام رسیده و شبکه داخلی شهر دیشموک و 17 روستای اطراف نیز طراحی و در حال اجراست . 
وی با اشاره به گستردگی این طرح، تصریح کرد: تا پایان سال 1397 مردم بخش چاروسا و دیشموک و روستا‌های مسیر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.
پوزش تصریح کرد: در این طرح ۳۲۵ کیلومتر شبکه داخلی روستایی و شهری اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: خط اصلی طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک از سه راهی روستای طولیان تا شهر دیشموک به طول ۷۰ کیلومتر است.
وی افزود: در فاز سوم شبکه داخلی ۱۵ روستای منطقه تنگ هیگان آماده شده که از این تعداد ۱۰ روستا در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.
پوزش بیان کرد: شبکه داخلی روستا‌های جاورده در بخش چاروسا و درغک در حوزه دیشموک نیز به پایان رسیده و پس از رسیدن خط اصلی گاز این مناطق وصل می‌شود.
وی عنوان کرد: در مجموع شبکه داخلی ۴۰ روستا در مسیر طرح گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک اجرا شده و تا بهمن ماه امسال گازرسانی به آن‌ها انجام می‌شود.
پوزش بیان کرد: در فاز سوم 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموک و 108 روستای تابعه کهگیلویه گازرسانی خواهند شد.
با بهره برداری از این طرح هفت هزار و 627 خانوار با جمعیت 32 هزار و 200 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
طول شبکه گازرسانی به قلعه رئیسی 73 کیلومتر و تا دیشموک به 90 کیلومتر می رسد.
بخش های قلعه رئیسی و دیشموک نزذدیک به 50هزار نفر جمعیت دارند.

تاریخ درج :  1396/8/21

تعداد بازدیدها : 1298

ارسال نظر