ابتكارجنوب واكنش ها به نامه پناهى را بررسي ميكند / سهم خواهی به سبك رئيس ستاد رئیسی


ابتكارجنوب واكنش ها به نامه پناهى را بررسي ميكند

سهم خواهی به سبك رئيس ستاد رئیسی

رئیس ستاد انتخاباتى رئيسى کهگیلویه و بویراحمد با انتشار نامه سرگشاده ای از استاندار خواست به عنوان نماینده دولت در مسیر اعتدال حرکت کند .حجت الاسلام صفدر پناهی در نامه اش به استاندار یادآوری کرده چون در این استان نبوده اید پس از سوابق افراد مطلع نیستید و به او توصیه کرده از مشاوران امین اطلاعات افراد را بگیرد.
او سپس گفته است الان جا دارد "به شکرانه خویشتنداری ،جنابعالی افرادی که حداقل به شعار اعتدال که رئیس جمهور محترم داده و شما می بایست آن را اجرایی کنید بیشتر پایبند هستند ؛ را روی کار بیاورید." منظور وی از خویشتنداری نیز پذیرفتن نتیجه انتخابات سال 94 است که همه دستگاه های امنیتی ، قضایی و انتظامی ناظر بر انتخابات آن را تایید کرده اند.
بعد هم می گوید "نیروهای توانمند فراوانی حتی درجناح موسوم به اصلاحات که شعار اعتدال می دهند و بیشتر به سمت اصلاحات غش می کنند می توانید از آنها انتخاب کنید "
آخر سر هم برای نشان دادن حسن نیت خود در این نامه می گوید" ناگفته پیداست این اظهارنظرها نه تنها تضعیف جنابعالی نیست بلکه از سر خیر خواهی و کمک به شماست.امیدوارم جنابعالی از بهترین های همفکر خویش که قاعدتا باید از شاخصه اعتدال برخوردار باشند در انتصابات استفاده کنید تا موجب رشد و توسعه استان شوند.
آنچه در این نامه بیشتر به چشم می آید نه دلسوزی که یک نوع اولتیماتوم و خط و نشان کشیدن برای استاندار برای تحت فشار گذاشتن وی برای انتصابات پیش رو است.
شیخ پناهی به استاندار گوشزد می کند در همان مشی اعتدال حرکت کند. همان اعتدالی که 8 ماه پیش حامیان رئیسی به ریاست خود او با بسیج کردن همه ابزار و امکانات مادی و معنوی تلاش می کردند آن را از پا در بیاورند اما حالا به نماینده عالی دولت در استان توصیه می کنند همان راه خوب بود و جهت هم می دهند که به اصلاح طلبان نزدیک نشو اگر هم نزدیک شدید از آنهایی استفاده کنید که به سمت اصلاح طلبان غش کرده اند.در حالی که هم او و هم استاندار وهم افکار عمومی به خوبی می داند اگر اصلاح طلبان نبودند اعتدالی هم وجود نداشت و نقش اصلاح طلبان در هر دو دولت اعتدال غیر قابل انکار است.
البته حجت الاسلام پناهی مشخص نکرده است که نامه اش را از چه جایگاهی منتشر کرده است. اگر به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این نامه سرگشاده را منتشر کرده که خود را در مظان اتهام قرار می دهد که از یک عنوان و جایگاه معنوی و غیر سیاسی نه تنها اظهار نظر سیاسی کرده که به جانبداری از گروه خاصی پرداخته است. در شرایطی که خود وی گفته بود "نماز جمعه کانون و قرارگاه وحدت است" به نظر نمی رسد این نامه وحدتی در جامعه ایجاد کرده باشد.
اگر هم به عنوان رئیس ستاد اصولگرایان در استان و به عنوان اصولگرای شناسنامه دار حامی آقای هدایت خواه و روشنفکر نامه داده است به نظر می رسد خیلی دیر به نتیجه رسیده که باید اعتراض کند. زیرا دو سال از انتخابات مجلس گذشته و پرونده انتخابات ریاست جمهوری 8 ماهی است که بسته شده و مردم رای قاطع خود را به روحانی و نه قاطع تری هم به اصولگرایان دادند و تکلیف مشخص شده است.
شاید هم این نامه با هدف تشویش اذهان عمومی منتشر شده است که باز هم در شرایطی که همه ارکان نظام مردم را دعوت به وحدت و همدلی برای آبادانی استان می کنند و همه سعی می کنند فضا را آرام کرده و استان را از رکود خارج کنند انتشار این نامه جنجالی بدون مستندات سوال برانگیز می شود.
آقای پناهی سعی کرده در این نامه چنین نشان دهد که او و جریان همسو با او قصد سهم خواهی ندارند و فقط می خواهند به استاندار بگویند چه کسی خوب و چه کسی بد است. ظاهرا هم همه مواضع خود را در مقابل دولت فراموش کرده و خود را نسبت به دیگران طرف مشورت شایسته تری برای دولت روحانی و استاندارش می دانند. وی بدون اشاره به حمایت تمام قد خود و دوستانش ازمحمود احمدی نژادی که هزینه های آنچنانی برای نظام و ممملکت تراشیده ومی تراشد همچنان معتقد است بهتر از دیگران صلاح و مصلحت مملکت را درک می کنند. پناهی که خود بارها گلایه کرد که "چرا کاری را که در انجام آن دولت‌های مختلف نقش داشتند را به یک دولت نسبت می‌دهند" تاکنون واکنشی نسبت به رفتارهای احمدی نژاد و ویرانه های به جا مانده از وی نشان نداده است. اما حالا به استاندار و افکار عمومی القا می کند که او جریان اصولگرایی دلسوزتر از دیگران هستند .
ادعا می کنند قصد سهم خواهی ندارند اما سعی می کنند با جلسات متعدد از یاسوج تا تهران و نامه نگاریهای محرمانه و سرگشاده استاندار را تحت فشار بگذارند تا مهره های نزدیک به خود رابه دولت اعتدال تحمیل کنند.


نامه وی البته واکنش هایی نیز در پی داشت وحید توانا عضو شورای هماهنکی جبهه اصلاحات استان می گوید:آقای صفدر پناهی به عنوان رئیس ستاد اصولگرایان و نیز رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرگز منتقد دلسوزی برای دولت 25 میلیونی نیست و در جایگاه تصمیم گیری برای متصدیان دولت روحانی نیستند و نقد ایشان هم برای جریان اعتدال و اصلاحات از اساس جایگاهی ندارد.وی ادامه داد: سخنان اصولگرایان صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و ماههاست با حضور در مراسمات مختلف برای کسب کرسی مجلس خیز برداشته اند و این نشان می دهد مخالفان دولت دوباره شمشیر را از رو بسته اند و آهسته آهسته آن را از نیام برمی کشند.
علی کامرانی مقدم دیگر چهره اصلاح طلب استان نیز در واکنش یه صحبتهای حجه الاسلام پناهی گفت:: بهتر است استاندار در انتصابات با شورای هماهنگی اصلاح طلبان همفکری و مشورت کند .اولویت ما برای معاونان استاندار ،انتخاب از میان اصلاح طلبان است و بحث حوزه انتخابیه ، گرمسیر ، سردسیر ، مباحث قومی و جغرافیایی اصلا برای ما اهمیت ندارد.
وی تاکید کرد: در انتصابات برای ما مبانی اصلاح طلبی و بحث اندیشه اهمیت دارد. ترجیح بر این است که استاندار از اصلاح طلبان و حامیان دولت استفاده کند.باید اولویت شایسته سالاری باشد.
آنچه مسلم است بر خلاف اصلاح طلبان که در همه 8 سال دولت نهم و دهم سعی کردند خود را از دولت دور بگیرند و سهمی از دولت نخواهند اصولگرایان اما رویه دیگری پیش رو گرفته اند که به نظر می رسد اولتیماتوم پناهی به استاندار شروع سهم خواهی از دولتی باشد که برای روی کار نیامدنش از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

تاریخ درج :  1396/9/19

تعداد بازدیدها : 71

ارسال نظر