طی حکمی از سوی شهردار یاسوج صورت گرفت مقدم معاونان خود را معرفی کرد




شهر یاسوج را باید شهر بزرگ کوچک دانست. وقتی صحبت از جمعیت 130 هزار نفری آن می شود شهر بزرگی است اما وقتی پای مناسبات قومی و قبیله ای به میان می آید آنقدر کوچک می شود که حتی از روی نام خانوادگی و گاهی حتی ظاهرآدمها می توان تا هفت پشت افراد را مشخص کرد. این بافت در هم تنیده قومی گاهی خوب است و گاهی هم دست و پا گیر می شود.خوبیهایش بیشتر در بحرانها خود را نشان می دهد. آنجاهایی که نیاز به مشارکت اجتماعی ، تعاون و همکاری است ظاهر می شود. اما بدی هایش همه جا هست کافیست برای حذف یک نفر اراده کنند تا آن روی این پدیده خود را نشان بدهد.
حالا در این روزها شهردار یاسوج در حال تجربه آن روی بد است. مقدم وقتی از تهران به شهر یاسوج آمد فکر هر چیزی را می کرد الا اینکه انگ قومی بخورد .واقعیت این است عملکردش هم در این سه ماه نشان و رنگ و بویی از مسائل قومی نداشت.اما وقت برچسب زدن که می شود دیگر کسی به واقعیتها نگاه نمی کند.
شهردار در احکامی سه معاونش را منصوب کرد و با یک شیطنت رسانه ای چنین وانمود شد که هر کدام از افراد منصوب شده ، نیروی پیشنهادی یکی از اعضای شورای شهر است چرا که به لحاظ طایفه ای یا قومی و غیره امکان وصل هر کدام از نیروها به یکی از اعضای شورای شهر وجود داشت. و این دستاویزی شد که برخی رسانه ها اینبار شهردار را آماج حملات قرار دهند و او را متهم به باج دهی به اعضای شورای شهر کنند.با این حال به نظر می رسد پروژه تخریب شهردار واکنش برخی افراد به ناکامی در سهم خواهی از شهردار باشد. کسانی که پیشاپیش روی شهردار حساب ویژه باز کرده بودند اما حالا پس از سه ماه به این نتیجه رسیده اند چیزی دستشان را نخواهد گرفت.

سه انتصاب در شهرداری
امااصل ماجرا از این قرار بود که مقدم هفته گذشته سه سرپرست معاونت های این شهرداری را منصوب کرد.وی طی احکامی ، سرپرست معاونت های عمرانی و امور زیربنایی، خدمات شهری و معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری یاسوج را منصوب کرد.مقدم علی شجاعی پور به عنوان سرپرست معاونت خدمات شهری ، سالم نوروزی را به سمت سرپرست معاونت عمرانی و امورزیربنایی و سید هیبت الله عبدی زاده را به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری منصوب کرد.که هر سه معاون از خانواده شهرداری هستند و به نظر می رسد با فضای کار در شهر یاسوج آشنا باشند.

سوابق معاونان
علی شجاعی پور کارشناس مهندسی کشاورزی گرایش فضای سبز شهری و فوق لیسانس علوم سیاسی است . وی به مدت 4 سال بخشدار پاتاوه بوده و بنیان گذار فضای سبز علمی درسطح شهر یاسوج است. مدیریت نقلیه ،مدیریت حراست ، ،مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ،رئیس کمیته تخصصی فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی در شهرداری یاسوج واستاد دانشگاه یاسوج ، دانشگاه آزاد و پیام نور از دیگر سوابق شجاعی پور است.سالم نوروری سوابقی همچون کارشناس نظارت بر پروژه های اداره مخابرات استان،کارشناس و ناظر پروژه های عمرانی شهرداری یاسوج، مسئول واحد رسیدگی و نظارت شهرداری ، مدیر معاونت فنی و مدیر فنی شهرداری یاسوج در کارنامه کاری خود دارد.هیبت الله عبدی زاده نیز دکتری حقوی عمومی است و شهردار ناحیه 2 ، مدیریت دفتر سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی ، رئیس هیان مدیره سازمان پارکها و فضای سبز و دو سال معاونت اداری و ملی شهرداری را در کارنامه دارد.


مصاحبه ای که شورا و شهردار را متهم می کرد
بحث قومیت که می شود شهر یاسوج آنقدر کوچک است که هر کدام از سه عضو منصوب شده می تواند در یک کنکاش ساده از بستگان هر کدام از شهروندان یاسوج باشد. پس در مصاحبه به نقل از مسعود خوبانی عضو شورای شهر نوشته می شود که هر کدام از سه نیرویی که منصوب شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر معرفی شده است.مصاحبه ای که شهردار را به باج دهی و شورای شهر را به سهم خواهی متهم می کند. مصاحبه ای که در سطح وسیع در فضای مجازی پخش شد . اما این مصاحبه بلافاصله تکذیب شد.

به انتخاب شهردار احترام می گذاریم
پشت آن هم مصاحبه ای از سایر اعضای شورای شهر در تقبیح سهم خواهی از شهردار منتشر شد که همگی به نوعی هم از خود دفاع کردند و هم سهم خواهی را رد کردند.نفر اول انتخابات شورای شهر یاسوج گفت مادامیکه افراد برگزیده توسط شهردار محترم در جهت منافع عموم گام بردارند ما نیز آنها را یاری خواهیم کرد .فرشادنگین تاجی ادامه داد : هدف ما در شوراي شهر تصميم سازي درخصوص توسعه ي همه جانبه شهری است و سهم خواهی در شورای شهر، ما را از اين هدف دور و وارد حاشيه خواهد كرد ،با توجه به اينكه نیازهای شهری وشهروندان فراتر و پيچيده تراز آن چيز ي است كه ما متصور هستيم،لذا سهم خواهي ،سطح بسيار پايين و تنزل يافته اي از تفكر در شهرداري ياسوج است. وی با بیان اینکه به انتخاب شهردار احترام خواهد گذاشت اظهار کرد : همه ي افرادي كه ا


نتخاب شهردار محترم جهت معاونتها هستند از دوستان من هستند اما توصيه ي برادرانه ي من اين است كه تنها در جهت ساختن شهري اباد گام بردارند نه ساختن و تحقق امال و ارزوهاي طيفي خاص، و با رعايت اين شرايط من و ساير دوستانم در شوراي شهر كاملا كمك كار و همر اه خواهيم بود.
به هیچ عنوان سهم خواهی را قبول ندارم
دیگر عضو شورای شهر یاسوج گفت:نه اعضای شورا حق دارند از شهردار سهم خواهی کنند و نه شهردار این حق را دارد که برای حفظ جایگاه و موقعیت خود از اعتماد مردم سوء استفاده کند.به هیچ عنوان سهم خواهی را قبول ندارم.وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در راستای انتخابات معاونان جدید شهرداری یاسوج با شمامشورت شده است، گفت: تا کنون کسی در این رابطه با ما صحبت و مشورتی نکرده است و اصلا چنین روشی را ناپسند و غلط می‌دانم و وجود چنین مسائلی همچون آفت جامعه است.دهراب پور با بیان اینکه به هیچ قیمتی در راستای این مسائل نادرست با کسی مشورت نمی‌کنم، بیان کرد: بیش از 10 سال سابقه حضور در دوره‌های قبلی شورا را دارم و هرگز چنین رویه‌ای را قبول نداشتم. از موضوع سهم خواهی اعضای شورا هیچگونه اطلاعی ندارم.

معاونان بر اساس ارزیابی شهردار انتخاب شدند
سید هدایت اکبری نیز با اشاره به وظایف شورا گفت : وظیفه شورا قانون گذاری و نظارت است و حق دخالت در چینش نیرو را ندارد و قطعا هر فردی را آقای مقدم بعنوان شهردار حکم زدند بدلیل اینکه با ارزیابی ایشان صورت گرفته است ،در جهت توسعه شهر و حقوق شهروندان وی را حمایت خواهیم کرد.اکبری ادامه داد : اگر متوجه شویم که عضوی از شورای شهر در انتخاب مدیران شهرداری دخالتی داشته باشد ما برخورد خواهیم کرد و اجازه هیچگونه دخل و تصرف در انتخاب مدیران و معاونان شهردار را نخواهیم داد.

شهردار بعد از سه ماه شناخت کافی از افراد پیدا کرده است
کیوان آشنا هم گفت : هر مدیری حق دارد زمانی که ورود مجموعه ای می شود با توجه به ارزیابی ها و شناختی که از پرسنل خود دارد ،معاونان خود را انتخاب کند حالا آقای مقدم بعد از ۳ ماه مدیریت در شهرداری شناخت کافی را پیدا کرده است و اگر بنا بر دخالت باشد آقای مقدم توصیه پذیر نیست.
اما واقعیت چه بود؟ واقعیت به همان کوچکی شهر یاسوج بر می گشت. همان ارتباطات در هم تنیده که خواسته یا ناخواسته همه را به هم وصل می کند و هیچ راه گریزی از آن هم وجود ندارد.البته یک راه گریز دارد آن هم واردات نیرو از استانهای دیگر است که احتمالا باز هم به مذاق همینهایی که دنبال سرنخهای قومی هستند خوش نمی آید و می تواند دست آویزی برای ایجاد یک پرونده جدید باشد.

تاریخ درج :  1396/9/26

تعداد بازدیدها : 521

ارسال نظر