جزئیات سرقت طلافروشی میدان هفتم تیر

سارقان طلافروشی درآینده نزدیک به سزای عملشان خواهند رسید

سرقت ازطلافروشی تنها با انگیزه سرقت بوده

چند مدیر در بحث استخدام های فله ای تحت تعقیب هستند

 

ابتکارجنوب-رئیس کل دادگستری استان گفت: سارقان طلافروشی یاسوج که با لباس مبدل و چادر زنانه اقدام به سرقت طلافروشی و قتل طلافروش یاسوجی کردند. حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص آخرین خبرها از دستگیری سارقان و قاتل طلافروشی باسوج افزود: از عملکرد نیروی انتظامی و دادستانی مرکز استان در زمینه دستگیری سارقان طلافروشی یاسوج تشکر می کنم. وی اظهارکرد: سارقان طلافروشی یاسوج که با لباس مبدل و چادر زنانه اقدام به سرقت طلافروشی و قتل طلافروش یاسوجی کردند، دستگیر شدند و در آینده نزدیک به سزای عملشان خواهند رسید. رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: با وجودی که سارقان تمام روزنه ها را بسته بودند اما دستگاه قضایی و ضابطان قضایی با تلاش سربازان گمنان امام زمان(عج)، پلیس اطلاعات و آگاهی نیروی انتظامی و دادستان مرکز استان این سارقان را دستگیر کردند که در این زمینه تشکر می کنم. مزارعی تصریح کرد: در این رابطه 5 نفر دستگیر شد که سه نفر از آنها عناصر اصلی سرقت و قتل طلافروش یاسوجی بودند و مابقی مال خر بودند البته شاید این پرونده متهمان دیگری نیز داشته باشد. وی ادامه داد: سارقان و قاتلان طلافروش یاسوجی دارای سابقه چنین سرقت هایی در استانهای همچون اصفهان و فارس بوده اند. رئیس کل دادگستری استان در خصوص علت و انگیزه این مساله بیان کرد: این سرقت تنها با انگیزه و قصد سرقت بوده و اختلافات قبلی و موضوع اخلاقی در بین نبوده است. مزارعی تاکید کرد: ایجاد مدیریت پیگیری پرونده های مهم را گامی اساسی و مؤثر در سرعت عمل و رسیدگی و پیگیری پرونده ها تا حصول نتیجه دراین زمینه برشمرد و افزود: در همین راستا  شناسایی و دستگیری سارقین طلافروشی گچساران و یاسوج که با لطف خدا و دعای خیر مردم همراه بود صورت گرفت و لازم است از دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان های بویراحمد وگچساران و همه نیروهای قضایی، امنیتی و انتظامی تشکر کنم .

هشدار نسبت به تیراندازی درعروسی ها

برخورد با تیراندازی در عروسی‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مزارعی هشدار داد در صورتی که حتی اسلحه مجاز هم به کار رفته باشد آن را توقیف کنند و با فرد خاطی به صورت جد برخورد شود.مزارعی از پزشکی قانونی استان و همه کارکنان آن درجریان سانحه هوایی وشناسایی پیکر جانباختگان هم تشکر کرد و گفت: امکانات استان محدود بود اما ما سختی کار را به جان خریدیم تا خانواده جانباختگان مجبور نباشند برای تشخیص هویت عزیزان خود به استان‌های دیگر مراجعه کنند.وی با بیان این که بسیاری از کارهای ما دیده نمی‌شود و نیازی به بازگو کردن آن‌ها نداریم افزود: اگر در جایی هم کاری انجام می‌شود و رونقی هست انگشت فشار ما روی آن است.رئیس کل دادگستری استان به جذب نیرو در این دستگاه هم گریزی زد و گفت: به صورت آزمون متمرکز تعداد 140 نیرو جذب خواهند شد.وی در خصوص استخدام‌های فله‌ای در استان هم گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و چندین مدیر هم در این خصوص تحت تعقیب هستند.

احضاربا دستبند درصورت  ایجاد بی نظمی درشهر

رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به این سؤال که از هم اکنون انتخابات در استان و 2 سال زودتر از موعد مقرر کلید خورده؛ برنامه شما برای مقابله با هرگونه تخلف و استفاده از بیت‌المال چیست اظهار کرد: در انتخابات گذشته هم 70 درصد مدیریت انتخابات را ما عهده‌دار بودیم و با کمترین مشکلی نسبت به انتخابات‌های گذشته برگزار شد.وی با بیان این که نمی‌گویم تخلفی صورت نگرفته است افزود: در حین و بعد از انتخابات برخی لیدرها را آوردیم و آن‌ها را توجیه کردیم.مزارعی در خصوص تخلف برخی کاندیداها و نوع برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها هم گفت: شبی که انتخابات مجلس برگزار شده بود یکی از آن آقایان سر و صدا می‌کرد گفتم به فلانی بگویید این که نماینده باشی و یا نباشی مهم نیست اما اگر قصد داشته باشی شهر را به هم بریزی با دستبند احضارت خواهم کرد.

 

مختومه شدن 169هزار پرونده در محاکم قضایی استان

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچگونه پرونده ثبت نشده ای در دادسرا، کلانتری ها و پاسگاه ها وجود ندارد، عنوان کرد: در سال 1396 تعداد 177 هزار و 755 فقره پرونده به محاکم قضایی استان و شوراهای حل اختلاف وارد شده و در همین مدت تعداد 169 هزار پرونده مختومه شده است . رئیس کل دادگستری استان با اشاره به دادرسی الکترونیک تصریح کرد: قوه قضائیه در بین قوای سه گانه در حوزه استفاده از ظرفیت مکانیزه و الکترونیک به جهت دادرسی الکترونیک از سایرین جلوتر بوده و در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیت و نبود زیرساخت های مخابراتی علیرغم نبود همه امکانات در رتبه ی دوم کشور قرار داریم . مزارعی در خصوص بهره مندی از  مزایای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک نیز گفت: از مزایای این سامانه کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و اینکه اطلاعات پرونده توسط افراد غیر رؤیت نمی شود . وی افزود: در همه حوزه های قضایی به جز 2 حوزه فیبر نوری وجود دارد و هم اکنون 80 درصد از کارهای قضایی به صورت الکترونیک انجام می شود .

سال گذشته 1000 هکتار از عرصه های تصرف شده به بیت المال برگشت

 رئیس کل دادگستری استان با اشاره به وضعیت طبیعی استان بیان کرد: وضعیت منابع خدادادی در استان سبب شده تا سود جویان اقدام به تصرف غیر قانونیجنگل، مرتع و حتی رودخانه ها کنند اما در سال گذشته با اقدام دستگاه های مسئول و حمایت های دادگستری استان، 1000 هکتار از عرصه هایی که تصرف شده بود به بیت المال برگشت و قریب به 20 تا 30 هکتار از  عرصه هایی که در آن نهال غرس شده بود، نهال ها قلع و قمع و رفع تصرف شدند. مزارعی اظهارکرد: دستگاه قضایی در کنار برخورد شدید با جرائم خشن، معاونت حقوق شهروندی را نیز راه اندازی کرده که بازرسی های و نظارت هایی در این زمینه صورت می گیرد.


اجازه بهم زدن آرامش روانی جامعه را به کسی نمی دهیم

وی تاکید کرد: ما به سارقان، راهزنان و کسانی که به حریم، امنیت و ناموس مردم تجاوز کنند رحم نخواهد کرد و مردم نباید احساس نا امنی کنند. اجازه بهم زدن آرامش روانی جامعه را به کسی نمی دهیم و دستگاه قضایی به شدت با این مساله برخورد خواهد کرد. رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به سوء استفاده سلطنت‌طلبان از سخنان وی در سی‌سخت در خصوص قربانیان سانحه هواپیما تهران- یاسوج بیان کرد: فایل صوتی آن سخنرانی موجود است که من در آن جا گفته‌ام این که بگوییم اتفاقی افتاده و مشیت الهی بوده را نمی‌پذیریم بنابراین باید فرودگاه مقصد و مبدا و بین راه پاسخگو باشند اما ضد انقلاب با تحریف گفته‌های موجود من، این گونه وانمود کرده که کشته شدن جانباختگان سقوط، تقدیر الهی بوده در حالی که من چنین حرفی نزده‌ام. مزارعی عنوان کرد: با 131 قاضی و 600 کارمند دستگاه قضایی در سطح این استان هنوز هم کمبود نیرو و قاضی داریم.

کارچاق کن ها  گرفتار قانون شدند

وی اضافه کرد: تعدادی کار چاق کن‌ و اسطه ها توسط واحد حفاظت دادگستری در دادگاه‌های استان شناسایی، دستگیر و گرفتار قانون شدند و هم اکنون در زندان به سر می برند.

آمار جرائم خشن در استان به شدت پایین است

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد همچنین در دیدار با امام جمعه یاسوج به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: در سال 1396 تعداد 177 هزار و 755 فقره پرونده به محاکم قضایی استان و شوراهای حل اختلاف وارد شده که این مدت تعداد 169 هزار پرونده مختومه شد.حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی اظهار داشت: هم اینک 132 نفر قاضی در دادگستری استان مشغول انجام وظیفه هستند. وی با اشاره به اینکه در زمینه اصلح و سازش نیز اقدامات مؤثری در شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد انجام شده، عنوان کرد: در سال گذشته تعداد پنج پرونده قتل با صلح و سازش مختومه شد.حجت الاسلام و المسلمین مزارعی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اجرای عدالت و برخورد با مجرمان در زمینه ایجاد امنیت در رتبه اول کشور قرار دارد.رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نزاع های دسته جمعی و فردی و تعرض به اموال عمومی نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده و آمار جرائم خشن در استان به شدت پایین است.وی افزود: ایجاد مدیریت پیگیری پرونده های مهم، گامی اساسی و مؤثر در سرعت عمل و رسیدگی و پیگیری پرونده ها تا حصول نتیجه در این زمینه است.رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک هیچ گونه پرونده ثبت نشده ای در دادسرا، کلانتری ها و پاسگاه های این استان وجود ندارد.وی با اشاره به دادرسی الکترونیک، افزود: قوه قضائیه در بین قوای سه گانه در حوزه استفاده از ظرفیت مکانیزه و الکترونیک به جهت دادرسی الکترونیک از سایرین جلوتر بوده و بر خلاف محرومیت و نبود زیرساخت های مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد در رتبه ی دوم کشور قرار دارد.رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به بهره مندی از مزایای استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک گفت: از مزایای این سامانه کوتاه شدن فرآیند ابلاغ اوراق قضایی به طرفین پرونده و اطلاعات پرونده توسط افراد غیر رؤیت نمی شود.

مساله قضا موضوع مهم، ظریف و حساسی است


امام جمعه شهر یاسوج نیز گفت: مساله قضا موضوع بسیار مهم، ظریف و حساسی است.حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: قوه قضائیه تکیه گاه مردم بوده و با انجام وظیفه ی قاضی است که عدل و عدالت برقرار می شود.وی بیان کرد: کسانی که برای نظام زحمت می کشند توفیق بسیار مهمی است که خداوند به آنها واگذار کرده است.امام جمعه یاسوج گفت: کسانی که در منصب قضاوت انجام وظیفه می نمایند مجری عدل و عدالت بوده و حافظ نظم، ناموس و اموال مردم هستند.

تاریخ درج :  1397/4/2

تعداد بازدیدها : 1869

ارسال نظر