درخواست استاندار از مدیران برای مبارزه با استخدام های بدون ضابطه

نباید همه هزینه ها را من پرداخت کنم

 

مدیران و فرمانداران اجازه ندهند مسایل اداری و صنفی تبدیل به مساله سیاسی شوند

با بانک هایی که تفاوت دستورالعمل های داخلی ودولتی را نمی دانند جور دیگری برخورد می کنم

 

ابتکارجنوب-استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیر منفعل به درد ما نمی خورد و هر مدیر نمی تواند کار را ادامه دهد خودش محترمانه کنار برود. علی محمد احمدی در نشست شورای اداری استان افزود: شورای ادارای استان باید از وضعیت گزارش دهی به سمت مساله شناسی حرکت کنند و باتوجه به اینکه شورای اداری ماهانه برگزار می شود، مدیران دستگاههای اجرایی باید گزارش دهند که ظرف یک ماه گذشته در راستای بهبود وضعیت استان چه اقداماتی را انجام دادند. وی اظهارکرد: مدیران از انباشتگی مطالبات بطور جدی جلوگیری کنند، مدیر دلسوز نظام دغدغه خدمت دارد، وقت نمی شناسد، پای کار و اجزای سازمان خود را بلد است و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم می گذارد و در فکر اداره و مردم است. امروز این نوع مدیر را می خواهیم البته در سبد مدیرانی استان مدیران ارزشمند و پای کار که خون شهدا و فداکاری و مجاهدت ملت را به یاد دارند، داریم. استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز دیگر مدیر منفعل به درد ما نمی خورد اگر مدیری در واقع نمی تواند کار کند و کشش ندارد خودش محترمانه برود کما اینکه ما داریم این کار را انجام می دهیم. احمدی تصریح کرد: مشکلات استان را شناسایی کنند، مشکلات استان غیرقابل حل نیستند 10درصد مشکلات مربوط به خارج است و منشاء 90 درصد مشکلات بی توجهی و عدم شناخت ماست. اگر مدیر مساله شناس باشیم این ظرفیت را داریم که مشکلات بزرگ را حل کنیم. وی ادامه داد: مدیران و فرمانداران اجازه ندهند مسایل اداری و صنفی تبدیل به مساله سیاسی شوند، معمولا مدیرانی که قدرت کنترل موضوع را ندارند و مساله شناسی ضعیفی دارند مسایل اداری و صنفی انها به مساله سیاسی تبدیل می شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دولت در حال تغییر قالب های اداری است که در همین راستا میز خدمت ایجاد و راه اندازی شده است و مسئولان باید تکریم ارباب رجوع را انجام دهند و پاسخگوی مردم باشند. مدیران اگر می خواهید پای کار باشید رویه های جدید دولت را اجرا کنند. احمدی تاکید کرد: بانکی که هنوز نمی فهمد و وقتی دولت یک تصمیمی و دستورالعمل جدیدی را برای پرداخت تسهیلات ابلاغ می کند، دستورالعملهای داخلی خود را به این مساله رابط می دهد یعنی درکی از شرایط ندارد و برنامه های دولت را قفل می کند، یک یا دوبار با احترام رفتار می کنیم بار سوم جور دیگری برخورد خواهم کرد.

ضرورت ید واحد بودن تمام عوامل نظام

وی بیان کرد: انسجام تمام عوامل نظام یک امر ضروری است، شرایط کشور جدید است که به فضل خداوند متعال مدیریت خواهد شد اما تهدید دشمن را نباید دست کم بگیریم. هیچ کسی حق ندارد بین مسایل دولت و نظام افتراقی ایجاد کند بلکه باید همه با هم باشیم تا بعنوان یک ید واحد عمل کنیم تا با وحدت توطئه های دشمن را خنثی کنیم که ملاک این وحدت ما مقام معظم رهبری است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هسته اصلی ماموریت ما مدیران امنیت و آرامش مردم است، هیچ مدیر دستگاهی حق ندارد که به بهانه ای امنیت و آرامش مردم را مختل کند، باید تمام تلاش خود را برای احساس امنیت کردن مردم انجام دهیم و مردم ما این مساله را خوب می فهمند. احمدی افزود: با راه اندازی میز خدمت دنبال این هستیم که مردم با فرآیندی شفاف تر، با هزینه کمتر و سرعت بیشتر خدمات دریافت کنند. مدیران باید قاب های بسته را کنار بگذارند و با اولویت امور عمومی در کنار مردم باشند.

مدیران دفاع مستند و واقعی از عملکرد دولت داشته باشند

وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: باید تلاش کنیم که از هفته دولت تا 22بهمن امسال با افتتاح پروژه جدید بارقه های امید را روز به روز در بین مردم بیشتر کنیم. با وجود محدودیت هایی که بود هیچ پروژه کوچک و بزرگ استان بدون اعتبار نیست بلکه کمی اهتمام می خواهد که امیدواریم بذر امید را در دل مردم بکاریم. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی استان دفاع مستند از عملکرد دولت داشته باشند، تصریح کرد: مدیران از عملکرد و خدمات نظام و دولت بصورت مستند دفاع کنند، متاسفانه در برخی دستگاهها انفعالی عمل می شود که یا عاجز از بیان خدمات دولتند و یا تحت تاثیر القائات دشمنان قرار دارند. احمدی خاطرنشان کرد: در طول چند ماه قریب به 500 میلیون تومان پروژه جدید در حوزه آب تعریف کرده ایم، با وجود ارائه خدمات در بخشهای مختلف از جمله راه، آبرسانی و صنعت چرا زبون برخی ها بسته شده و نمی گویند چه کارهای بزرگی در حال انجام است، مدیران عملکرد و خدمات دولت و نظام را به دور از آمار سازی های دروغین، غیر واقعی و بزرگنمایی تبیین کنند و به افکار عمومی گزارش دهند.

با مدیران تنبل و بی مسئولیت برخورد می شود

وی ادامه داد: برخی مدیران ما کاهل، بی مسئولیت و تنبل اند که در حال رصد هستند و برخورد لازم با این مدیران صورت می گیرد. برخی مواقع درگاههای اطلاعاتی بعضی از ادارات و دستگاهها را می بینم باور کنید که مدیر از سایت اداره شون بی خبرند و امارها و اطلاعات مربوط به 15 یا 20 روز پیش است این گونه مدیران مدیر نظام نیست. این مدیران رصد و با او برخورد می شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بازدید مرتب از شهرستانها و مناطق مختلف استان داشته باشند، مدیران کل در یاسوج برای استفاده از هوای مطبوع آن ننشینند بلکه مدیران باید در حال بازدید و سرکشی از مناطق مختلف استان گچساران، باشت، دیشموک، قلعه رئیسی، لنده و مارگون و لوداب باشد. چه معنی دارد که برخی مدیران به شهرستانها و مناطق استان بازدید ندارند.

مردم کمبودها را تحمل می کنند اما فساد را نه

احمدی تصریح کرد: مدیران با فساد از طرف هر کسی باشد رحم نکنند، مردم ما کمبودها و بی تعهدی های ما مسئولان را تحمل می کنند اما فساد را تحمل نمی کنند. آنچه که در توان داشته ام طی مدتی که مدیریت استان را برعهده گرفتم برای مبارزه با فساد بخصوص استخدام رابطه ای و بدون ضابطه وارد شدم و از آنها جلوگیری کردم اما همه هزینه را نباید من پرداخت کنم. وی اضافه کرد: در این استان باید قانون گرایی عادی شود اما متاسفانه قانون گریزی در استان زیاد است و ما باید مسیری را نرویم که موجب نا امیدی مردم شود.

150هکتار از جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده دنای شرقی در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمدنیز از طعمه حریق شدن 150 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه حفاظت شده دنای شرقی خبرداد. محسن  جعفری نژاد بسطامی  افزود: آتش سوزیهای اخیر در مناطق "سیوک"و "هفت برارون" در محدوده منطقه حفاظت شده دنای شرقی رخ دادکه با تلاش دستگاههای عضو ستاد بحران استان و شهرستان بویراحمد مهار و خاموش شد. وی اظهارکرد: در پی این آتش سوزی که در مناطق صعب العبور و سخت گذر کوهستانی رخ داده 150 هکتار جنگل و مرتع آسیب وارد شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت استان در تولید پسماند خاطرنشان کرد: تولید پسماند در این استان نسبت به میانگین کشور بالاست. برای مدیریت پسماند استان با مشکل مواجهیم. جعفری نژاد بسطامی در رابطه با آلودگی پلاستیک و مصرف بیش از حد آن در جامعه و استان تصریح کرد: حداقل کاری که می توانیم در این زمینه در سطح استان انجام دهیم اینست که استفاده از ضروف یکبار مصرف را در دستگاهها و ادارات استان ممنوع اعلام شود. وی در زمینه مدیریت منابع آب در استان ادامه داد: حق آبه رودخانه "بشار " یاسوج و سایر رودخانه های استان مورد توجه قرار گیرد تا جریان محیطز یست با مشکلی مواجه نشود.

 

برای صرفه‌جویی در مصرف برق خاموشی‌هایی داشتیم

داود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد هم  با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حامل‌های انرژی در نتیجه کمبود بارش گفت: 9 هزار مگابایت برق در کشور باید مدیریت شود که طبق مصوبه هیات دولت کاهش ساعات اداری یکی از راهکارهای لازم است.وی عنوان کرد: 6 شهرستان استان مصوبه هیات دولت را اجرا و پیک مصرف را کاهش دادند اما در شهرستان‌های بویراحمد و دنا هنوز این مصوبه اجرایی نشده که باید تابع مصوبه هیات دولت باشیم.این مسؤول با اشاره به میزان پیک مصرفی برق در سال گذشته گفت: پیک روز 417 مگابایت و پیک شب 415 مگابایت بود اما در سال جاری پیک مصرفی روز 415 و پیک شب 412 مگابایت است.این مسؤول با اشاره به رتبه 13 استان در مدیریت مصرف برق گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف برق خاموشی‌هایی برای مردم، صنایع و کشاورزان داشتیم که از مردم عذرخواهی می‌کنم.وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیک حداکثری مصرف انرژی برق در کشور و استان از ساعات 14 تا 17 است لذا جابه‌جایی و اعمال پایان ساعت اداری به 13:30 در دو شهرستان بویراحمد و دنا مانند شهرستان‌های گرمسیری علاوه بر کاهش پیک ملی به پیک استانی و آزادسازی ظرفیت‌های شبکه و جلوگیری از افت و لتاژ و عدم اعمال خاموشی به مردم کمک کند.

مردم تنش‌ آبی و مشکلات در حوزه آب و برق را جدی بگیرند

در ادامه این نشست سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آبفای شهری با اشاره به  تنش آبی در کشور گفت: 6 شهر یاسوج، باشت، دیشموک و مادوان در تنش آبی هستند که تنش آبی در یاسوج بیشتر است.وی با اشاره به اینکه مردم تنش‌ آبی و مشکلات در حوزه آب و برق را جدی بگیرند، افزود: جداسازی آب شرب و آب فضای سبز موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود که تاکنون استانداری، جهاد کشاورزی و صدا و سیما این اقدام ارزشمند را انجام داده‌اند.این مسؤول بیان کرد: آب تنها حامل انرژی است که قابل ذخیره شدن است لذا دستگاه‌ها تانکر ذخیره آب داشته باشند و این موضوع را جدی بگیرند، همچنین سر شیر کاهنده آب نصب شود.

تاریخ درج :  1397/4/30

تعداد بازدیدها : 1931

ارسال نظر