کارنامه دولت در بهمئی قابل قبول است

خبر رسید محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشور در ادامه سفرهای خود قصد سفر به شهرستان بهمئی را دارد، موضوعی که اتفاق افتاد و او به این شهرستان سفر کرد. نکته جالب در این سفر استقبال مردم شهرستان بهمئی از احمدی نژاد بود. استقبال مردم از رئیس جمهور سابق دست به دست در فضای رسانه‌ای  شبکه‌های اجتماعی می چرخید و عنوان می شد استقبال مردم از رئیس جمهور سابق چشمگیر بود.مسئله ای که اتفاقا ردپای تیم رسانه ای احمدی نژاد درآن به خوبی دیده می شود وپشت پرده آن نشان می دهد که از قبل هماهنگی هایی برای حضور افراد از نقاط مختلف دراین استقبال انجام شده.

نباید برداشت خاصی از حضور مردم شود

اما فرماندار بهئمی در خصوص ادعاهای مطرح شده نظر دیگری دارد و در واقع گفت وگو با وی نشان داد حقیقت ماجرا چیز دیگری است .او که در جریان کم و کیف بهتر این ماجرا بود گفت: همهٔ استقبال کننده‌ها از این شهرستان نبوده‌اند و نیمی از استقبال کنندگان از خارج از شهرستان آمده بودند. انگیزه‌های این استقبال متفاوت است و نباید برداشت خاصی از حضور مردم شود. حکمت الله سنایی در این خصوص به ابتکار جنوب گفت: دربحث استقبال از رئیس جمهور سابق اغراق شده و این اغراق طبیعی است. وی ادامه داد:اساساً هدف سفرهای احمدی‌نژاد در شرایط فعلی که مسئولیت تأثیر‌گذاری ندارد و خطر حذف از فضای سیاسی کشور را حس می کند القای این امر است که او همچنان در سپهر سیاسی کشور حضور دارد و او در القای این ذهنیت، به هر ابزار و روشی متوسل می شود. کما اینکه با سخنان تحریک آمیز و شیوهٔ بیان خاص خود سعی در تحریک مردم به شعار دادن علیه مسئولین و حتی تنش آفرینی داشت

فرمانداربهمئی تصریح کرد:بدون تردید احمدی‌نژاد در شهرستان طرفدارانی دارد، لیکن انگیزهٔ افراد متفاوت است و ابداً نمی‌توان این طرفداری را در راستای مخالفت با دولت فعلی تفسیر کرد.  می‌توان گفت در شرایط فعلی کشور و با توجه به ویژگیهای شخصیتی احمدی‌نژاد، هر کسی از هر قشری و با هر تفکری حتی از روی کنجکاوی ممکن است در محل سخنرانی ایشان حاضر شود. فرماندار بهمئی ابراز داشت: انتخاب بهمئی آگاهانه و هدفمند بود، چرا که این شهرستان در مرز خوزستان است، شهرستانهای زیادی با فاصله اندک در استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نزدیک بهمئی هستند، بنابراین تیم رسانه‌ای او می دانستند کجا را انتخاب کنند که به هدف خود برسند.

 

درتمامی حوزه ها خدمات خوبی انجام شده یا درحال انجام است

 

شاید برای بهتر دیده شدن این مسئله باید آن را از چند منظر بررسی کرد. نخست آنکه یا در شهرستان بهمئی خدمات لازم و متناسب به مردم داده نشده و به جامعه و مطالبتشان بی‌توجهی صورت گرفته و یا هم اینکه خدمات ارائه شده ولی اطلاع رسانی لازم انجام نشده و مردم در هر صورت یا به دلیل اعتراض به وضع موجود و یا بی اطلاعی از خدمات دولت فعلی چنین استقبالی را انجام داده اند.یکی از ابعاد مورد بررسی در این مسئله عدم پاسخگویی به مطالبات مردم دراین شهرستان و به موازات آن نداشتن عملکرد خاص از طرف دولتمردان دولت یازدهم و دوازدهم در شهرستان بهمئی است موضوعی که فرماندار این شهرستان با شفاف سازی و ارائه مستندات و شاخص ها آن را رد می کند و با بیان اینکه کارنامهٔ دولت در بهمئی کارنامهٔ قابل قبولی ست می گوید: در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی، خدمات خوبی در سطح شهرستان انجام شده یا درحال انجام است. سنایی در تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان تحت مدیریتش بیان داشت: در حوزه برق، ایستگاه 132 کیلو ولتی برق لیکک که 11 سال متوقف بود با پیگیری‌های این دولت فعال شده، خط انتقال آن شروع به کار کرده و ایستگاه هم به زودی به مناقصه گذاشته می شود تا مشکل ضعف ولتاژبرق شهرستان که مشکل همیشگی بوده و روی سرمایه گذاری تاثیر منفی داشت حل شود.

مقام عالی دولت در شهرستان بهمئی ادامه داد: در حوزه گازرسانی نیز تا پایان سال 98 یا اوایل سال 99 علاوه بر شهر بیش از 95 درصد روستاهای شهرستان از این نعمت برخوردار می‌شوند. وی با بیان اینکه تقریبا بالای 90 درصد شهرستان پوشش تلفن همراه دارند تصریح کرد: 70 درصد شهرستان بهمئی از پوشش اینترنت پر سرعت برخوردارند و بقیه مناطق نیز در دست پیگیری و اقدام است. سنایی فعال بودن پروژه آب‌رسانی سد کوثر با  40 درصد پیشرفت فیزیکی را از خدمات مهم در حوزه آب در شهرستان دانست و اظهار داشت: امسال نیز بالغ بر 18میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص داده شد تا ظرف کمتر از دو سال این پروژه به بهره‌داری برسد و مشکل آب شرب شهرستان حل شود، ضمن اینکه سهم قابل توجهی از آب نیز برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده که می تواند به توسعه شهرستان کمک قابل توجهی کند.

 

 

تقریبا همه روستاهای بدون آسفالت شهرستان در حال آسفالت است

 

وی به اقدامات قابل توجه دولت درحوزه راه روستایی اشاره کردو گفت: تقریبا همه روستاهای بدون آسفالت شهرستان در حال آسفالت است و در همین راستا پروژه‌ای به نام 22 روستا پیش بینی شده که 5تا6 مورد از این روستاها آسفالت شده و مابقی را نیز تصمیم داریم با اعتبارات در نظر گرفته شده اجرایی کنیم. فرماندار بهمئی با بیان اینکه عملیات زیرسازی و ابنیه فنی فاز دو چهار خطه ورودی لیکک به سمت بهبهان انجام شده و تنها آسفالت آن مانده اضافه کرد: محور ارتباطی بهبهان به بهمئی نیز به عنوان پرترافیک‌ترین مسیر شهرستان چهار خطه شده و فقط 10کیلومتر آن که درحوزهٔ خوزستان قرار دارد باقی مانده ،که با آسفالت آن این محور بطور کامل چهار خطه می شود.این مقام مسئول ادامه داد: زیرسازی و ابنیه فنی فاز اول راه ارتباطی لیکک به جایزان که در همین دولت کلنگ زنی شده انجام شده و قرار است به زودی آسفالت شود که با اجرای پروژه هم شاهد کاهش 25 کیلومتری مسافت شهرستان بهمئی با استان خوزستان  و شهرستان های آن و برخی بنادر جنوبی خواهیم بود و هم می توان به خروج شهرستان بهمئی از بن بست امیدوار بود.

 

سنایی بهره‌برداری از بزرگترین سد شهرستان بعد از بیش از 8 سال در دهه فجر را مهمترین اقدام دولت در حوزه کشاورزی دانست و گفت: با بهره‌برداری از این سد شاهد تحول عظیم در بخش کشاورزی شهرستان در بخش ممبی با توجه به پتانسیل های موجود در این بخش خواهیم بود. وی بهره برداری از بیمارستان 32 تخت‌خوابی شهرستان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه اول سال 98 را مهمترین اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان دانست.سنایی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری در حوزه عمران شهری تمام کوچه و خیابانهای  شهرستان آسفالت می شود ادامه داد: سیمای شهر لیکک مرکز شهرستان در این دولت دگرگون شده و ورودی وخروجی شهر به عنوان مرکز شهرستان بهمئی درحال ساماندهی است. فرماندار بهمئی سند خوردن اراضی لیکک و حومه این شهر به نام سازمان ملی زمین و مسکن در دولت نهم را  از مشکلات ریشه دار مردم خواند و اضافه کرد: به واسطه وجود این مشکل مردم اجازه ساخت و ساز و هیچ گونه فعالیت عمرانی در شهر را نداشتند که با تلاش های این دولت و تاکید استاندار محترم مراحل پایانی حل آن در وزارت راه درحال انجام است و قراراست به زودی این مشکل حل شود.

 

انتخاب شهرستان بهمئی به عنوان شهرستان پایلوت توسعه پایدار

سنایی عنوان کرد: انتخاب شهرستان بهمئی توسط دولت تدبیر و امید به عنوان شهرستان پایلوتِ توسعه پایدار اقدام مهمی بود که در سال جاری و به پیشنهاد استاندار محترم، از بین  8 شهرستان استان انجام شد که نشان از توجه خاص دولت و استاندار محترم به شهرستان بهمئی دارد. او ادامه داد: سند توسعهٔ بهمئی توسط سازمان مدیریت در یک ماه گذشته تدوین شده و دو هفته پیش نیز نهایی و به وزارت کشور ارسال شد که متناسب با آن برنامهٔ عملیاتی راهبردی توسعه بهمئی اجرا می‌شود.مقام عالی دولت در شهرستان بهمئی با یان اینکه در هفته دولت امسال 6 طرح به نمایندگی از 75 طرح شهرستان کلنگ زنی و افتتاح شد، خاطرنشان کرد: امسال در شورای برنامه ریزی بهمئی 32 میلیارد تومان توزیع شد و با احتساب اعتبارات ملی و سایر اعتبارات در مجموع اعتبارات شهرستان به 62 میلیارد تومان از محل های مختلف می‌رسد.وی به اقدامات دولت در حوزه آموزش هم اشاره کرد وابراز داشت:مدرسه ی مسکن مهر که در دولت دهم نیمه کاره رها شده بود در این دولت با 1 میلیارد اعتبار تخصیص یافته در کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید.وی  احداث بیش از ده سالن و چمن مصنوعی در شهر و روستاها، و مجتمع ورزشی مسکن مهر لیکک، با دو سالن، یک زمین چمن و یک خانه ی جوان و فضای اداری در حال ساخت را از مهمترین خدمات دولت درحوزه ورزش شهرستان بهمئی دانست.

عمق محرومیت در شهرستان بهمئی زیاد است

با توجه به اقدامات انجام شده در شهرستان بهمئی و با توجه به گفته‌های فرماندار فرض اول که همان عدم خدمات دهی لازم به شهرستان بوده کمرنگ و از اساس رد می شود. البته به گفتهٔ سنایی عمق محرومیت در شهرستان بهمئی زیاد است و عمر شهرستان بودن آن 17 سال است و قطعا هر چقدر هم خدمات ارائه شود باز هم این محرومیت ریشه دار به راحتی جبران نخواهد شد. روشن شدن عملکرد دولت در بهمئی  دو مسئله را مطرح می کند اینکه یا تیم اجرایی دولت نتوانسته آنطور که باید این عملکرد و اقدامات را اطلاع رسانی و مردم را در جریان کم‌وکیف آن قرار دهد یا هم مردم به واسطه اطلاع رسانی در جریان خدمات دولت هستند ولی باز هم انتظار خدمات و توجه بیشتر به شهرستان خود را دارند.

از تریبونهای مختلف دولت را تخریب می کنند

در باب ضعف اطلاع‌رسانی قطعا باید پذیرفت یکی از پاشنه آشیل‌های دولت تدبیر و امید همین موضوع است. اینکه علیرغم خدمات انجام شده دولتمردان نتوانسته‌اند در اطلاع‌رسانی موفق باشند و از طرفی تریبونهای تخریب دولت نیز پرقدرت و جدی عمل می کنند.فرماندار بهمئی هم منکر این مسئله نمی شود و در این خصوص می گوید ضعف اطلاع‌رسانی در دولت تدبیر و امید را چه در سطح کشور و چه استانها نمی توان انکار کرد و این دولت دولت مظلومی بوده است. سنایی در خصوص اطلاع‌رسانی خدمات در شهرستان هم بیان داشت: نمی توانیم ادعا کنیم صددرصد ایده آل عمل کرده ایم ولی تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیت رسانه ها و سایر شبکه های اجتماعی و امکانات موجود در این راستا استفاده کنیم. مدیران ما در فضای مجازی و واقعی همیشه پاسخگو هستند و بنا به تاکید استاندار محترم، مسئولین و مدیران کل استانی بیشترین سفرها را به شهرستان دارند. وی تصریح کرد: شاید بخشی از به چشم نیامدن خدمات به شرایط کلی جامعه و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها و کارشکنیهای خارجی و داخلی برمی‌گردد که دولت به خاطر آنها تحت فشار است و علاوه بر این عده ای نیز از تریبونهای مختلف دولت را تخریب می کنند و خدمات دولت را ناچیز و ضعفها را بزرگ جلوه می دهند ولی نباید همه مشکلات را به گردن دولت انداخت و اجازه داد خدمات دولت تحت الشعاع قرار بگیرد.

تاریخ درج :  1397/7/1

تعداد بازدیدها : 1256

ارسال نظر