نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان افتتاح شد

هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور 235 ناشر از سراسر کشور  در 150غرفه در مرکز استان افتتاح شد.


 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین که  با حضور استاندار، مسئولان کشوری و استانی، ناشران  و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد، با بیان اینکه امسال ۱۱ غرفه برای مطبوعات در نظر گرفته شده ، اظهار داشت: تلاش شد که همه رسانه های استان در این مکان حضور داشته باشند .
رضا دهبانی پور افزود: از ابتدای  فراخوان تا پایان مهلت ثبت نام ناشرین، ٥٢٥ ناشر از سراسر کشور ثبت نام کردند که در مجموع از بین این تعداد، ١٤٥ ناشر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند .
وی با اشاره به اینکه کتاب های این نمایشگاه ها برای همه ذائقه ها در نظر گرفته شده است، افزود: کتاب های این نمایشگاه در همه زمینه های عمومی، فرهنگی، مذهبی، دینی، سیاسی، تاریخی، علوم پایه، کامپیوتر، فنی، کودک و نوجوان و ... هستند .
 دهبانی پور تصریح کرد: امسال ١٠ غرفه برای رسانه های دیجیتال درنظر گرفته شده و سال گذشته نیز همین تعداد غرفه درنظر گرفته شده بود .
دهبانی پور با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری نمایشگاه دیجیتال است، تاکید کرد: این موضوع به دلیل احساس نیاز مردم به ویژه نسل کودک و نوجوان و حتی جوانان به نرم افزارهای درسی، آموزشی، بازی های رایانه ای و سایر سی دی ها و انیمیشن ها در دستور کار قرار گرفت تا آنها بتوانند به راحتی و با تخفیف خوب نیازهای خود را انتخاب کنند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ١٠ غرفه برای رسانه های دیجیتال درنظر گرفته شده و سال گذشته نیز همین تعداد غرفه درنظر گرفته شد.
دهبانی پور از این نمایشگاه به عنوان فرصتی برای اهل فرهنگ و دوستداران کتاب نام برد و افزود: کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی ارائه می‌شود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در این یک هفته شاهد استقبال چشمگیر مردم استان از نمایشگاه کتاب باشند، اضافه کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است تا از همه ظرفیت‌ها برای معرفی استان استفاده شود.


ظرفیت کهگیلویه وبویراحمد در حوزه کتاب و رسانه


استاندار نیز گفت :کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کتاب و رسانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد .
علی‌محمد احمدی  با بیان اینکه بدون تحول فرهنگی نمی‌توان در سایر حوزه‌ها تغییری ایجاد کرد، اظهار داشت: خرسندیم که آغازین روزهای فجر انقلاب با رخداد نمایشگاه کتاب در استان ما آغاز شده است.
 وی با قدردانی از وزارت ارشاد و ناشرین  حاضر در هجدهمین  نمایشگاه  استان، گفت: امیدواریم بتوانیم در کنار کتاب از ایده‌های نویسندگان بزرگ استفاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضورمطبوعات و رسانه‌ها  در نمایشگاه را گامی در جهت آگاهی بخش به جامعه و تبیین سطح فرهنگ مطالعه  دانست.

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در برگزاری نمایشگاه کتاب

 
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز با بیان اینکه ۲۱ نمایشگاه کتاب در سراسر استان‌های کشور برگزار شده است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در برگزاری نمایشگاه کتاب است.
سید قادرآشنا با اشاره به اینکه ۷ نمایشگاه کتاب تا پایان امسال در کشور برپا می‌شود، گفت: تعداد ناشرینی که برای حضور در نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌نام کرده بودند سه برابر ظرفیت موجود بود، اما به علت محدودیت مکانی استان قادر به پذیرش همه آنها نشد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به کتاب دغدغه‌ها و نگرانی‌های حضرت امام اشاره کرد و گفت: در این کتاب که توسط موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) چاپ شده اسلام، حفظ نظام جمهوری اسلامی و مردم سه دغدغه حضرت امام است که در این کتاب آمده است.
وی  بیان کرد: امام در این کتاب نگرانی خود را از اینکه اسلام توسط علما، فضلا، مدیران، اندیشمندان، نخبگان سیاسی و .....به خطر بیفتد را بیان کردند، ایشان حتی نگران تشریفاتی شدن حوزه علمیه بودند و بسیاری دیگر از نگرانی‌های امام در این کتاب است که امروزه همه این نگرانی‌های حضرت امام در زندگی ما قابل مشاهده است.
آشنا عنوان کرد: برای عبور از این وضعیت کنونی باید فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبری را سرلوحه قرار دهیم.

این نمایشگاه از امروز تا هشتم بهمن صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت 15 و 30 تا ٢٠ در مصلای امام خمینی(ره) برای بازدید علاقه مندان به فرهنگ مکتوب و مطالعه افتتاح شده است .

 

تاریخ درج :  1397/11/3

تعداد بازدیدها : 109

ارسال نظر