بعد از گذشت 40 سال از انقلاب ، سازمان ورزش و جوانان استان، کوچکترین اقدامی در شهر مادوان انجام نداده است !!

 

نهضت آسفالت  شهر مادوان به ایستگاه آخر رسیده است 

 


 

مادوان، شهر استثناهاست؛ این را شهردار مادوان گفت و دلیل این حرفش را  نداشتن بخشداری در این شهر 21 هزار نفری با توجه به اینکه مادوان، مرکز بخش تعیین نشده تا بخشدار به عنوان نماینده دولت پیگیر کارهای شهر و مردم باشد، نبودن هیچ کدام از دستگاه دولتی در شهر، عدم سرکشی اداری  نمایندۀ مردم  در مجلس شورای اسلامی  به مادوان و تشکیل جلسه به منظور بررسی مشکلات شهر از سال 95 تاکنون  و... می داند.

 به گزارش  ابتکار جنوب، داریوش جهانبخش  می گوید: حضور نماینده و پیگیری مطالبات به حق مردم از سوی موکلشان حق مسلم مردم است که این امر می توانست در حل مشکلات عدیده ای این شهر تاثیر بسزایی داشته باشد.  وی گفت: در حالی مادوان فاقد بخشداری است که شهرهای با جمعیت کمتر، بخشداری دارند و این تبعیضی  آشکار در حق مردم مادوان است.   شهردار با  بیان اینکه با وجود گذشت  40 سالگی از پیروزی انقلاب اسلامی ، سازمان ورزش و جوانان استان کوچکترین اقدامی  در این شهر انجام نداده است ، گفت: مگه می شود جوانان یک شهر 20 هزار نفری به خدمات آموزشی، تفریحی و ورزشی نیاز نداشته باشد؟   به گفته شهردار نبود دیگر ادارات و نهادها در شهر مادوان باعث شده که مردم برای دریافت خدمات و امکاناتی  که به صورت ذاتی هر شهری باید از آنها برخوردار باشند به شهرداری مراجعه کنند؛ در حالی که انجام همۀ خدمات مورد نیاز  یک شهر نه در توان شهرداری است و نه جز وظایف ذاتی آن است.

 

سپاه پاسداران تنها نهادی است که پیگیر رفع مشکلات شهر مادوان است

جهانبخش ضمن تشکر از سپاه پاسداران به عنوان تنها نهادی که پیگیر رفع مشکلات شهر مادوان است، اظهار داشت: با پیگیری سپاه پاسداران یک سالن ورزشی برای مادوان راه اندازی شده که جوانان و نوجوانان این شهر در رشته های مختلف به صورت نوبتی از این تنها سالن ورزشی شهر20 هزار نفری مادوان استفاده می کنند.  او  با بیان اینکه کسی که شخصیت حقوقی خود را از مردم گرفته است باید خدمتگزار مردم باشد، تبعیض در اختصاص اعتبارات را نه فقط مشکل شهر مادوان که مشکل همه شهرهای کوچک  دانست و بیان کرد: این مسئله در مادوان  که شهری مهاجر پذیر است و سر ریز جمعیت یاسوج نیز به این شهر وارد می شود از نمود بیشتری برخوردار است.

مهندسی مجدد ساختار اداری شهرداری ؛ فرایند محوری به جای روزمرگی

شهردار مادوان مقررات کهنه و قدیمی، خودساخته و مبتنی بر باورهای فردی طی دوره های گذشته را  یکی دیگر از مهمترین مشکلات شهرداری در شروع مدیریتش ذکر کرد و ابراز داشت: برای رفع این معضل، مهندسی مجددی در  شهرداری راه اندازی شد. حذف کمیته توافقات که به گفته شهردار هیچ مبنا و وجه قانونی نداشت  و باعث تبعیض و نادیده گرفتن حقوق شهروندی می شد یکی از کارهای صورت گرفته در زمینه مهندسی ساختار اداری شهرداری مادوان است.

شهردار تغییر روند  انجام کارها از روزمرگی و وظیفه گرایی صرف، به فرایند محوری را از جمله دیگر تغییرات مثبت انجام شده در ساختار اداری شهرداری برشمرد و گفت: با حذف مقررات خود ساخته، غیر ضروری و دست و پا گیر با جود مشکلات مالی، با استفاده  عملی از دو مولفه برنامه ریزی و کنترل، انقلاب عمرانی در شهر آغاز شده است.

اصلاح طرح هادی از سال 92 در دستور کار دفتر فتی است

 جهانبخش، نداشتن طرح جامع با وجود پیگیری های مداوم شورای شهر و شهرداری را سر منشا بسیاری دیگر از مشکلات این شهر عنوان کرد. به گفته شهردار  طی سالهای اخیر قرار بر تصویب طرح جامع شهر بود؛ اما  به دلایل نا معلوم تصویب طرح جامع  به بازنگری طرح هادی شهر تغییر کرد و با اینکه  از سال 92 اصلاح این طرح در دستور کار دفتر فنی  قرار گرفته است ؛ اما هنوز نهایی نشده است. جهانبخش اظهار داشت: انتظار داریم  دفتر فنی با در نظر گرفتن اصول، هر چه سریعتر  این مشکل را حل کند؛ چرا که تعیین تکلیف این مسئله باعث سرعت بخشیدن به انجام پروژه ها  و افزایش راندمان کاری می شود. شهردار عنوان کرد: با وجود همه این مسائل، در این دوره با تعامل و همراهی شورا و شهرداری به عنوان دو بازوی اجرایی و نظارتی در کنار هم، روند انجام کارها رو به رشد بوده است.  جهانبخش تصریح کرد: با تلاش مضاعف همۀ مجموعه ، اکنون شهرداری مادوان در مرحله گذار از مرحلۀ ساختاری و زیر ساختی به مرحلۀ زیباسازی و ایجاد پروژه های تفریحی است.

عملکرد شهرداری در سال جاری

وی با اشاره به اینکه در سال جاری،  48 هزار متر مربع آسفالت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان  انجام شده است، اظهار داشت: با این حجم آسفالت، 99 درصد معابر و خیابانها شهر آسفالت شده و نهضت آسفالت  شهر مادوان به ایستگاه آخر رسیده است. زیر سازی 50 هزار متر با اعتبار 250 میلیون تومان، 4هزار متر جدولگذاری با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان،6 هزار متر مربع لکه گیری آسفالت معابر، احداث 500 متر کانال هدایت سیلاب با قطر یک متر و۲۰ سانت  و ارتفاع5 متر  با اعتبار 450 میلیون در راستای هدایت آبهای سطحی  و ساماندهی محور خیابان ساحلی و  ایجاد حفاظ و نرده گذاری برای این سیل بند به طول هزار متر از دیگر پروژهای انجام شده توسط شهرداری مادوان در سال جاری است. شهردار هزینه  اجرای پروژۀ نرده گذاری و ایجاد حفاظ برای کانال هدایت سیلاب را 500 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: هدف از انجام این کار ایجاد امنیت شهروندان  و جلوگیری از سقوط  افراد ، اشیا و خودروها به داخل کانال، تعیین حریم آبراه ها و زیبا سازی محوطه ساحلی  بود.

 

 

مدیریت زمان، کیفیت و هزینه، رمز پیشبرد امور

جهانبخش با بیان این موضوع که بیشتر پروژه های انجام شده به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت های داخلی انجام شده است، اظهار داشت: مدیریت سه عامل زمان، کیفیت و هزینه، رمز اصلی در پیشبرد کارها و انجام امور بوده است.

این مسئول در ادامه به کمبود فضای فیزیکی در ساختمان فعلی شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما در شروع مدیریت در کنار افزایش راندمان کاری، رفاه حال مراجعه کنندگان و  ایجاد انگیزه  در پرسنل زحمتکش شهرداری بود که ناکافی بودن فضای فیزیکی و ساختمان شهرداری با این هدف مغایرت داشت. وی خاطر نشان کرد: در همین راستا پروژه ساخت و احداث ساختمان جدید شهرداری و آتشنشانی در دستور کار قرار گرفت.

 ساختمان جدید شهرداری با پیشرفت فیزیکی 40 درصد با اعتبار یک میلیارد و  500 تومان و زیربنای 3هزار و 600 متر در حال اجراست. شهردار مادوان در این خصوص گفت: در مرحله اول  با توجه به وضعیت اعتباری بنا بر راه اندازی 2هزار 125 متر مربع از این بنا تا پایان سال 98 است. وی ضمن تشکر از مسئولان ارشد استانی برای همراهی های صورت گرفته ، عنوان کرد: امیدواریم با تعامل و کمک مسئولان، اعتبار این پروژه تامین شود . به گفته جهانبخش پروژه ساختمان شهرداری  از لحاظ نقشه، طرح و کیفیت از بهترین ساختمانهای شهرستان بویراحمد خواهد بود.

جهانبخش میزان بدهی شهرداری در شروع مدیریتش را یک میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در شروع کار با کسری شدید بودجه مواجه بودیم؛ ولی با دیپلماسی و رایزنی با دستگاههای ذیربط ، کمک شورا و مساعدت دولت محترم به خصوص معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری، شهرداری از حالت ورشکستگی خارج و میزان زیادی از بدهی شهرداری پرداخت شد.

 

 

تاریخ درج :  1397/11/23

تعداد بازدیدها : 1131
همکار 1397/11/23

انصافا مهندس جهانبخش در حوزه های مختلف شهری کولاک کرد باید خسته نباشید به این مسئول گفت

ارسال نظر