اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان

 

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌ها ی شهرک‌های صنعتی استان

 

 معاون وزیر صمت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت‌ها در نواحی و شهرک‌های استان در صورتی که  همین مقدار از محل اعتبارات استانی برای توسعه شهرکهای صنعتی در نظر گرفته شود، موافقت کرد.

 

به گزارش ابتکار جنوب ، محسن صالحی نیا سهم کهگیلویه وبویراحمد از بخش صنعت را ۱.۸ درصد بیان و عنوان کرد: مشوق های مختلف برای فعالیت در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده که از جمله آنها میتوان به قیمت پایین اراضی در این نواحی اشاره کرد. وی به ارائه تسهیلات و معافیت های مالیاتی در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد وگفت: در کهگیلویه و بویراحمد احیای ‌بیش از ۹۰ واحد تولیدی هدفگذاری شده که بر اساس فرایند عملیاتی خواهد شد.

صالحی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی ها، امید است تحقق فعال سازی واحد ها و ورود مجدد به چرخه تولید آنها را داشته باشیم.

وی افزود: واحد های با قابلیت احیاء در این استان بر اساس برنامه ریزی و تزریق تسهیلات و کمک ها به فعالیت برخواهند گشت.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برای برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی باید به سمت ایجاد نواحی صنعتی برویم، گفت:  باید به دنبال بخشنامه برای رفع مشکلات و نه سنگ اندازی در کار باشیم. حسین کلانتری با اشاره به اینکه نگاه معاونت وزارت صمت نیز کمک به مناطق کمتر برخوردار است،اظهار کرد: امید است نگاه و توجه  مضاعف به استان را داشته باشیم.

کلانتری از حمایت مالی صمت به استان خبر داد و بیان کرد: در استان نیز تزریق اعتبار و تحقق مصوبات برای رونق بیش از پیش تولید را خواهیم داشت.

کلانتری با بیان اینکه باید در بخشنامه ها و تبصره ها به دنبال گره گشایی از مشکلات اشتغال و تولید باشیم، عنوان داشت: همه متولیان کشور مصمم به رونق تولید هستند.

وی افزود: در استان نیز باید با نگاه به تولید و اشتغال و خروجی محوری،   فعالیت ها عملیاتی و مشکلات واحد های تولیدی رفع شود.

 

در ادامه این نشست نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه فرهنگ کار در استان نسبت به سالهای گذشته رشد داشته، از اجرای آمایش صنعت در سطح کشور با تعمیم و برش استانی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این برنامه، هدفگذاری هایی در سطح استان ما نیز انجام می گیرد.غلام محمد زارعی با بیان اینکه امیدوارم برای توسعه و راه اندازی شهرک های تقاضا محور در استان همکاری و حمایت لازم توسط سازمان صنایع کوچک ایران انجام شود، افزود: مدیران برای حمایت از سرمایه گذاران از هیچ کوششی دریغ نکنند.زارعی با اشاره به رشد استان در بخش صنعت، عنوان داشت: سهم استان از صنعت کشور به ۱.۳ درصد رسیده است و این در حالی است که این سهم درگذشته کمتر از نیم درصد بود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس تعطیلی واحد ها بر اثر مشکلات نقدینگی، ضعف مدیریتی، فرسودگی ماشین آلات و عدم انطباق با نیاز روز را از جمله چالش های واحد های تولیدی استان دانست و عنوان کرد: توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی دارای پتانسیل هزینه نبوده و یک سرمایه گذاری محسوب می شود

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز در این نشست با بیان اینکه برخی شهرکهای کهگیلویه و بویراحمد تقاضا محور هستند گفت: ظرفیت شهرکهای ۱و ۲ بویراحمد و ناحیه، شهرک صنعتی گچساران و شهرک امیر آباد سی سخت تکمیل شده است و یک متر فضا برای واگذاری در آنها وجود ندارد.

سید هاشم موسوی جهان آباد افزود: در سال جاری بیشترین واگذاری و قرار داد را داشتیم که این استقبال بی سابقه به دلیل تخصیص بی سایقه منابع آبی در استان است.

وی یادآوری کرد با اینکه کار  در بسیاری از استانها با اراضی مسطح  برای سرمایه گذاران می تواند راحت تر باشد اما بحران و یا کمبود آب  در استان های مسطح، کهگیلویه و بویراحمد را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

موسوی گفت : باید ۸ ناحیه صنعتی در ۸ شهرستان استان ایجاد شود تا نداشتن فضا در شهرکهای صنعتی مانع فعالیت  در این استان نشود.

وی تعداد واحد های بهره برداری شده استان را ۳۱۸ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۱۹۴ واحد فعال و ۱۲۴ واحد راکد هستند.

پیش از این نشست نیز پروژه گازرسانی به ناحیه تخصصی شن و ماسه دلی بجک افتتاح شد. این پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده بود  و گازرسانی به آن نیز در کمتر از ۴ ماه افتتاح شد و روشن شدن مشعل گاز در این منطقه باعث  شد طبیعت زیبا و بکر منطقه از آلودگی های زیست محیطی مصون بماند.

این پروژه به نمایندگی از ۶پروژه توسعه و تکمیل زیرساخت شهرکها و نواحی صنعتی استان با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

گفت: ۲۲ درصد صنایع کوچک کشور با رکود روبه رو است که برنامه و هدفگذاری هایی در راستای فعال سازی و به ظرفیت رساندن واحد ها بر اساس چارچوب ها انجام گرفته است.

 

موسوی جهان آباد تصریح کرد: اجرای شبکه داخلی گاز شهرک صنعتی چهار یاسوج ۴ با اعتبار ۱۲۰۰ میلیون تومان، احداث ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک و خرید ایستگاه تقلیل فشار از جمله این پروژه هاست.

وی افزود: همچنین اجرای خط انتقال برق از فیدر اختصاصی به شهرک صنعتی گچساران و اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی یاسوج ۳ عملیاتی شد.

تاریخ درج :  1398/9/7

تعداد بازدیدها : 87

ارسال نظر