۳۵ هکتار از ایل‌راه‌های استان تصرف شد

 

مدیرکل امورعشایر کهگیلویه وبویراحمد:

 

۳۵ هکتار از ایل‌راه‌های استان تصرف شد

 

 

مدیرکل امورعشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۵ هکتار از ایل‌راه‌ها و مسیرهای عبور عشایر ایل های بویراحمد و قشقایی در این استان توسط افراد سودجو تصرف و از بین رفته است.

بهمن آزادی اظهار داشت: ایل راه ها در مسیرهای گچساران به یاسوج، یاسوج به سمیرم و کهگیلویه به بویراحمد سفلی تصرف‌ شده است.
وی بیان کرد: بیشترین تصرف ایل‌راه‌ها و میان‌بندهای عشایر درشهرستان های گچساران و بویراحمد بوده که از سوی افراد سودجو تبدیل به باغ شده‌اند.

آزادی با اشاره به تهیه نقشه ایل‌راه‌های استان گفت: تعدادی از افراد متخلف که ایل راه های عشایری را بصورت غیرقانونی تصرف کرده اند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

آزادی اضافه کرد: یکهزار و ۵۱۸ کیلومتر ایل راه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد زمان کوچ عشایر این استان به مناطق ییلاقی را بیستم اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: تعدادی از عشایر زودتر از این زمان کوچ خود به مناطق ییلاقی را آغاز کرده اند که کارشان خلاف قانون‌بوده است.

آزادی تصریح کرد عشایری که زودتر از زمان تعیین شده اقدام به کوچ کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 ۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد .

عشایر این استان بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند و سالیانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط آنها تولید می شود.

عشایر کهگیلویه و بویر احمد هم چنین ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کنند.

تاریخ درج :  1399/2/10

تعداد بازدیدها : 1201

ارسال نظر