سند مالکیت بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر صادرشد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان عنوان کرد:

 

سند مالکیت بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر صادرشد

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: با همت و تلاش جهادی کارکنان ثبت اسناد و املاک استان صدور اسناد مالکیت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسید و سند مالکیت ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر استان صادرشد.

 

زمان خوب در جلسه کارگروه مشترک ادارات کل ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ، بر تثبیت مالکیت دولت و اخذ اسناد اراضی دولتی تاکید شد و گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک استان آمادگی لازم را دارند که پس از دریافت مستندات و نقشه‌های لازم اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی در محدوده شهر‌ها را صادر کنند.

 

وی  گفت: در اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار ادارات متولی امر زمین و مسکن باید مستندات و نقشه کاداستری اراضی ملی استان را تهیه و به ادارات ثبت تحویل دهند.

خوب از اداره راه و شهرسازی استان که مالکیت دولتی دارند، خواست که نقشه املاک خود را با مختصات utmتحت سامانه شمیم به اداره کل ثبت استان ارائه کنند تا ضمن جانمایی در نقشه‌های کاداستر و تثبیت مالکیت دولت و صدور سند مالکیت کاداستری در جهت حفاظت و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی اقدام شود.

 

وی اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی استان اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود را به اسناد کاداستری تبدیل کنند تا از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض برای املاک دولتی جلوگیری شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: راه و شهرسازی استان نقشه حریم راهها را به اداره ثبت ارائه کند تا در سامانه کاداستر جانمایی نماید تا تعرض به اراضی ملی کاهش یابد.

تاریخ درج :  1399/2/24

تعداد بازدیدها : 1173

ارسال نظر