نبود صنایع مادر تخصصی از مشکلات صنعت استان است

مدیرکل سازمان صمت:

 

نبود صنایع مادر تخصصی از مشکلات صنعت استان است

 

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از مشکلات مهم کهگیلویه وبویراحمد در بخش صنعت، نبود صنایع بزرگ و مادر و کمبود سرمایه گذار توانمند است.

 

سالار حسین پور افزود: صنایع دانش‌بنیان، فناوری‌های جدیدی هستند که بر پایه علوم جدید ایجاد می‌شوند و آینده توسعه فناوری‌ها هستند.


وی با بیان اینکه مکمل صنعت استان، علم و فناوری است ادامه داد: در این زمینه باید به بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی توجه ویژه داشت و این واحد‌ها به سرمایه گذاری در این حوزه روی آورند.


آقای حسین پور با بیان اینکه از مشکلات مهم استان در بخش صنعت، نبود صنایع بزرگ و مادر در استان و کمبود سرمایه گذار توانمند است افزود: در این راستا حمایت از واحد‌های صنعتی و معدنی و تجاری دارای قابلیت صادرات برای حفظ بازار‌های صادراتی و دستیابی به بازار‌های جدید می‌تواند موثر واقع شود.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد سرمایه گذاران به سمت اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: تولید بر مبنای دانش، اقتصادی پویا به همراه دارد که می‌تواند نقش مهمی در بازار‌های جهانی ایفا کند.


وی با بیان اینکه خام فروشی یکی از مواردی است که توسعه را عقب می‌اندازد، گفت: باید از کسب‌وکار‌های دانش بنیانی که با ظرفیت استان همخوانی دارد حمایت شود و اقتصاد مبتنی بر پتانسیل‌ها شکل گیرد.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به چشم انداز استان در سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش ما بهبود وضعیت اشتغال بخش صنعت و افزایش سهم اشتغال این بخش به یک درصد از مجموع اشتغال استان است.


حسین پور بهبود رتبه استان از منظر صنعتی سازی، بهبود فضای کسب و کار در همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری، تسهیل در به بهره برداری رسیدن طرح‌های بزرگی صنعتی از جمله طرح‌های پتروشیمی و فولاد، افزایش سهم صنعت و معدن و فعالیت‌های دانش بنیان از صادرات استان را از دیگر اهداف عنوان کرد.


وی افزود: افزایش واحد‌های تولیدی در صنایع گوناگون عدم توازن و رقابت پذیری صنعتی استان در مقایسه با دیگر استان‌ها را کم می‌کند.


تاریخ درج :  1399/2/30

تعداد بازدیدها : 1141

ارسال نظر