آماده باش 15تیم واکنش سریع

احتمال آتش سوزی در عرصه های طبیعی کهگیلویه وبویراحمد

 

آماده باش 15تیم واکنش سریع

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : بمنظور پیشگیری ،آمادگی و مقابله با آتش سوزی های احتمالی درمناطق حفاظت شده 68 نفر نیرو در قالب15 تیم واکنش سریع در حالت آماده باش کامل هستند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درآخرین روز از اردیبهشت ماه 99 گفت: باگرم شدن تدریجی هوا ، افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان به مناطق احتمال وجود دارد که درعرصه های طبیعی آتش سوز ی هایی را  داشته باشیم .


سید اسداله هاشمی گفت :  افزایش تراکم پوشش گیاهی ، رشد بالای گیاهان در مناطق ناشی از ممانعت های بعمل آمده از ورود گردشگران به طبیعت در پی همه گیری بیماری کووید 19 موجب شده است، ریسک آتش سوزی در مناطق بالا رود .


وی به شناسایی نقاط بحرانی مناطق حفاظت شده اشاره کرد و افزود: با شناسایی نقاط حساس به آتش سوزی و ایجاد گشت های سیار و پایش مستمر مناطق بحرانی, امیدواریم که در صورت بروز هر گونه آتش در کمترین و سریع ترین زمان ممکن اطفاء حریق گردد .

 
هاشمی تصریح کرد: بمنظور پیشگیری , آمادگی و مقابله با آتش سوزی ها احتمالی 68نفر کارشناس و محیط بان در قالب 15 تیم آماده اطفاء حریق ها در مناطق حفاظت شده می باشند.
این مقام مسئول نقش مردم و تشکل های زیست محیطی را مهم دانست و گفت: جوامع بومی محلی و سمن های زیست محیطی می توانند ضمن گزارش و تماس فوری با یگان حفاظت محیط زیست , منابع طبیعی و آتش نشان, حریق را قبل از اینکه وسیع و بحرانی گردد سرد و خاموش نمایند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست  ضمن تشکر ویژه از صدا و سیمای مرکز استان به اقدامات این اداره کل با رسانه ملی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: همکاری صدا و سیما , رسانه های دیداری و شنیداری استان  در تولید و پخش برنامه های آموزشی , پیشگیرانه و مقابله با حریق می تواند بسیار موثر باشد, کما اینکه طی سال جاری طی  مکاتبه هایی با صدا و سیمای استان این مهم را خواستار شده ایم .


وی با اشاره به علل و عوامل آتش سوزی های سنوات گذشته گفت: در بررسی های کارشناسان این اداره کل , علل و عوامل بیشتر آتش سوزی ها انسانی بوده و می طلبد که گردشگران در هنگام ورود به مناطق و در هنگام روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت نمایند .


این مقام مسئول گفت: سرد و خاموش نمودن آتش قبل از ترک محل بسیار مهم است , زیرا بارش نزولات الهی در سال جاری و رشد بی سابقه علفزارها در مراتع با کوچکترین جرقه ای که ناشی از بی احتیاطی گردشگران باشد می تواند جنگلی را به خاکستر تبدیل نماید.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان از مردم خواست درصورت بروز هرگونه آتش سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را در کمترین زمان ممکن با شماره 2-07433334441 اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش نمایند.

تاریخ درج :  1399/2/31

تعداد بازدیدها : 1140

ارسال نظر