روزانه ۳۰ تا ۴۵ بیمار کرونایی شناسایی می شود

 

وضعیت خطرناک کووید 19 درکهگیلویه وبویراحمد

 

روزانه ۳۰ تا ۴۵ بیمار کرونایی شناسایی می شود

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان به دلیل کاهش مشارکت در رعایت پروتکل های بهداشتی و نزدیکی به استان های با وضعیت قرمز به مراحل خطرناک رسیده است.

 

پرویز یزدانپناه با اشاره به بازدید از اصناف و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمددر چند روز اخیر اظهار داشت: میزان مشارکت برای رعایت پروتکل های بهداشتی در استان نسبت به فروردین ماه کاهش چشمگیری یافته است.

 

وی با اشاره به ارتباط های شهروندان کهگیلویه و بویراحمد با استان هایی چون خوزستان و هرمزگان که وضعیت قرمز بیماری ویروس کرونا برای آنان گزارش شده است ،تاکید کرد: در صورت ادامه این روند احتمال ورود به مرحله پیک بیماری ویروس کرونا در استان وجود دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با وجود افزایش تعداد بیماران کرونایی این استان هنوز وارد مرحله پیک بیماری نشده است.

 

 

وی همچنین به برپایی آئین های شلوغ ترحیم و عروسی در کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود: بسیاری از شهروندان با شرکت در این آیین ها خطر بیماری کرونا را جدی نمی گیرند و این امر بسیار خطرناک است.یزدانپناه عنوان کرد: درصورت رسیدن به مرحله پیک در استان به دلیل کمبود امکانات ، خطر جان مردم را تهدید می کند.

 

وی افزود: ۱۲۰ تخت ویژه در استان وجود دارد که تنها امکان پذیرش و مراقبت ویژه روزانه پنج بیمار کرونایی وجود دارد.

 

یزدانپناه تاکید کرد: افزایش چشمگیر تعداد خوشه های جدید نسبت به۲ هفته پیش از دیگر نگرانی هایی است که می تواند هشداری برای ورود به مرحله پیک بیماری باشد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: درحالی که آمار روزانه بیماران کرونایی استان در اوایل خرداد ماه  ۶ تا ۱۲ نفر بود هم اینک روزانه ۳۰ تا ۴۵ بیمار با ویروس مثبت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی می شود.

وی از شهروندان خواست همچنان با حفظ فاصله فیزیکی حتی در نشست های خانوادگی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک برای پیشگیری از همه گیری این بیماری مشارکت کنند.

 

یزدانپناه گفت:تاکنون ۱۲هزار و۵۰۰ تست کرونا از افراد مشکوک مبتلا به این بیماری در مراکز بهداشت و درمانی استان گرفته شده است.

 

وی بیان کرد: میزان نمونه های انجام شده بیماری ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و۷۰۰ به ازای هر یکصد هزار نفر است درحالی که این شاخص در کشور یکهزار و ۴۰۰ نمونه به ازای هر یکصد هزار نفر است.

تاریخ درج :  1399/3/26

تعداد بازدیدها : 580

ارسال نظر