طرح‌ بوم‌گردی عشایری امسال اجرایی می شود

 

مدیرکل امورعشایراستان:

 

طرح‌ بوم‌گردی عشایری امسال اجرایی می شود

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های حوزه عشایری گفت: اجرای طرح بوم‌گردی عشایری از برنامه‌های عشایر در سال جاری است.

بهمن آزادی به سهم عشایر در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در سال جهش تولید طرح‌های متعددی در حوزه عشایری در دست اجرا است که در صورت تامین اعتبار در نقاط مختلف عشایری اجرا می‌شود.

 

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی طرح بوم‌گردی عشایری خبر داد و افزود: گشت گیاهان دارویی در مناطق و مراتع یکی از برنامه‌های در دست اجرای حوزه عشایر در سال جاری است.

 

وی با اشاره به خواسته‌های عشایر استان گفت: بیشتر خواسته‌های عشایر بازگشایی راه‌های عشایری، تامین آب و سوخت مورد نیاز است که خواسته‌های به حقی است و در تلاش برای تامین آب شرب این قشر از جامعه هستیم، ضمن اینکه ۴ هزار کیلومتر جاده عشایری در سطح استان وجود دارد که با کمک دستگاه‌های راهسازی بازگشایی می‌شوند.

 

این مسوول عنوان کرد: بیش از ۸ پروژه آبرسانی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از برخی از آنها در پایان تیرماه آب شرب و سالم عشایر تامین می‌شود.

 

آزادی با بیان اینکه ملزومات و نیازمندی‌های عشایری به وسیله شرکت‌های خصوصی و تعاونی تامین می‌شود، گفت: کارگاه سیلندر پرکنی و کارگاه تولید خوراک دام عشایر در استان فعال هستند.

 

تاریخ درج :  1399/3/27

تعداد بازدیدها : 1084

ارسال نظر