بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه فرسوده یاسوج نیاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

 

بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه فرسوده یاسوج نیاز است

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه فرسوده شهر یاسوج مورد نیاز است.

 

"فیض اله پاسره" ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی و هفته قوه قضاییه با اشاره به هدر رفت آب در شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج افزود: علت افزایش شکستگی در  شبکه توزیع آب شهر یاسوج فقدان زون بندی، توپوگرافی خاص شهر یاسوج و اختلاف ارتفاع ۲۲۰ متری بین مخازن و شبکه توزیع باعث ازدیاد شکستگی ها در این شهر خواهد شد.


وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه فرسوده شهر یاسوج مورد نیاز است، تصریح کرد: در قالب مطالعات فنی ۸ زون برای شهر یاسوج انجام گرفته و سالانه نیز شیرهای فشار شکن در شبکه توزیع این شهر نصب شده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای رفع مشکلات آب شرب مناطق الغدیر و شهر ولایت و مناطق اطراف یاسوج اظهار کرد: برای تقویت فشار آب این مناطق مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی در پارک ساخلی تعریف شده که با تکمیل آن مشکلات افت فشار این مناطق برطرف شده است.


پاسره در زمینه وضعیت کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب شهرها و روستاهای نیز عنوان کرد: نمونه برداری از آب شرب شهرها و روستاهای استان به صورت مداوم و بر اساس برنامه مدون در حال انجام است.


  وی در خصوص بوی نامطبوع ایجاد شده در برخی از مناطق شهر یاسوج نیز خاطرنشان کرد: ارتباط این بو با تصفیه خانه فاضلاب توسط کارشناساس آبفا و نهادهای مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و شرکت آب و فاضلاب برای رفع بخشی از این بو که احتمالا مربوط به تصفیه خانه فاضلاب باشد اقدامات پیشگیرانه کوتاه مدت و بلند مدت انجام داده است و تلاش می شود با اتخاذ تصمیمات فنی بخشی از این بو که مربوط به تصفیه خانه است به حداقل برسد.

تاریخ درج :  1399/4/5

تعداد بازدیدها : 142

ارسال نظر