عروسی وعزا گلوگاه های درگیری مردم با کرونا

 

در نشست مقابله با کرونا عنوان شد:

 

عروسی وعزا  گلوگاه های درگیری مردم با کرونا

 

گچساران در وضعیت قرمز، بویراحمد و دنا نارنجی، باشت و کهگیلویه زرد هستند

 

افزایش 6برابری بیماران کرونایی بخش ICU

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی در استان سبب شده، شیوع ویروس کرونا روند صعودی داشته باشد و شمار فوتی های استان نیز روز به روز افزایش یابد که این روند نگران کننده است.

 

حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی در جامعه آشکار است.وی افزود: با تلاش های عمومی، اقداماتی خوبی برای کنترل این ویروس صورت گرفته است.

 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید از تجمع های غیرضروی پرهیز شود و رعایت اصول  بهداشتی را مدنظر قرار گیرد تا خطر ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

 

کلانتری عنوان کرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی سبب شده تا با شیب تند شیوع کرونا مواجه شویم و می طلبد در این شرایط، تجمع در تالارها، باغ های تفریحی و حتی برگزاری مراسم عروسی در منزل شخصی تعطیل شوند.

وی ابراز داشت: نظارت ها بر تمامی اماکن استان باید سازماندهی شده باشد و سازمان های متولی هماهنگی داشته باشند تا نظارت ها هدفمند باشد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمام این محدودیت ها به خاطر سلامت مردم است، افزود: استفاده از ماسک اجباری است، ارسال پیامک های تشییع جنازه ممنوع است.کلانتری عنوان کرد: کارمندان نباید به مراجعی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خدمات ارائه دهند.

 

وی بیان کرد: فوتی های کرونایی استان دارای بیماری زمینه ای و یا سن بالا بوده اند پس بهتر است که اجازه بدهیم افراد ناقل به گروه های پرخطر نزدیک شوند.

 

۴۵۲ نفر در قرنطینه خانگی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، عنوان داشت: بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و بهمئی و لنده در حالت کم خطر هستند.

 

پرویز یزدان پناه افزود: در حوزه بستری مربوط به کرونا، ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا و ۴۵۲ نفر در قرنطینه خانگی داریم.وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۸ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

 

 

سن ابتلا به کرونا پایین آمده

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز گفت: تعداد مراجعین سرپایی به این بیمارستان حداقل پنج برابر شده است.سعید جاودان سیرت افزود: بیماران زیادی با سنین مختلف اکنون به بیمارستان شهید جلیل مراجعه می کنند و سن ابتلا به بیماری کرونا پایین آمده است.

 

وی تاکید کرد: این باور درست نیست که افراد با سیستم ایمنی بدنی بالا گرفتار کرونا نمی شوند، این درحالی است که افراد ورزشکار و قوی هم به این بیماری گرفتار شده اند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج به تغییر ماهیت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تغییرات جدیدی در کرونا مشاهده می کنیم که براساس آن اکنون سیستم گوارشی، حلق و گوش، و سایر بخش های مختلف را درگیر خود می کنند.

 

جاودان سیرت تصریح کرد: بیماران کرونایی که در بخش ICU اکنون بستری شده اند، ۶ برابر گذشته شده است.وی گفت: وضعیت جدید بیماری کرونا، در حقیقت زنگ خطر بسیار شدیدی است که و استان وارد مرحله بسیاری بدی شده که در این خصوص باید به مردم هشدار دهیم.

 

جاودان سیرت گفت: مشارکت مردم می توانند به کنترل این ویروس کمک کنند.رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج ابراز داشت: هم اینک ۹۰ نفر بیمار در  بیمارستان شهید جلیل بستری است.

 

وی افزود: تشییع جنازه ها و جشن های  عروسی گلوگاه های هستند که مردم  در آن با کرونا درگیر می شوند چنانچه این روند ادامه داشته باشد، با یک فاجعه انسانی روبرو می شویم.

تاریخ درج :  1399/4/21

تعداد بازدیدها : 960

ارسال نظر