حفظ منابع آب زیر زمینی در قالب برنامه سازگاری با کم آبی ضروری است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:

 

حفظ منابع آب زیر زمینی در قالب برنامه سازگاری با کم آبی ضروری است



مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد درجلسه ای که با محوریت طرح احیاء و تعادل بخشی در اداره امور آب شهرستان گچساران برگزار شد گفت : حفظ منابع آب زیر زمینی در قالب برنامه سازگاری با کم آبی ضروری است



رسول فرهادی در ادامه با اشاره به اینکه می بایست امانتدار خوبی در حفظ منابع آب برای نسل های آینده باشیم گفت : طرح احیاء و تعادل بخشی از طرح های بسیار موفقی است که توسط وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران در حال اجراست که جلوگیری از افت در آبخوان ها یکی از اهداف مهم این طرح می باشد.


وی، عدم رعایت الگوی مصرف از جانب متولیان امر کشاورزی را  از مواردی بر شمرد که در صورت ادامه این وضعیت شاهد افت محسوسی از منابع آب زیر زمینی در دشت های استان خواهیم بود .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی ، تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی و  ایجاد تشکل‌های آب بران را از پروژه هایی عنوان کرد که نقش مهمی در کنترل، نظارت و بهره‌برداری از منابع آب زیر زمینی دارند .

 


رسول فرهادی ، مسدود کردن چاههای غیر مجاز را در راستای اهداف اولیه طرح احیاء و تعادل بخشی از اولویت کاری این شرکت دانست و گفت : خوشبختانه در طول سه سال گذشته هیچ چاه غیر مجازی در سطح استان حفر نشده است که این موضوع در سطح کشور بی سابقه است .


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در پایان گفت : برداشت‌های فراتر از میزان پروانه بهره‌برداری موجب افت سطح و کاهش کیفیت آب‌زیرزمینی می شود که این موضوع توسط شرکت آب منطقه ای
 رصد و با انجام اقداماتی مانع از این برداشت ها خواهیم شد.


همچنین، آرش مصلح، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، رویکردهای مهم حفاظت و صیانت از منابع آبی و راهبردهای ملی در این خصوص را تشریح و نسبت به برش عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی در این شهرستان ها تاکید کرد و گفت: رسیدن به اهداف پیش بینی شده برای طرح احیاء و تعادل بخشی، در سایه همکاری جمعی میسر است و با تعامل و مسئولیت پذیری خوبی که نزد همکاران ادارات شهرستانی وجود دارد، به لطف خدا به این مهم خواهیم رسید.


در ادامه این جلسه محمدعلی محسنی فر عضو اصلی هیأت مدیره، و مطالبی را در خصوص اهمیت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی بیان کرد.

تاریخ درج :  1399/6/12

تعداد بازدیدها : 1142

ارسال نظر