391 هزار خدمت به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه‌شده است

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون؛



391 هزار خدمت به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه‌شده است



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 391 هزار و 208 مورد خدمات در قالب برنامه‌های مختلف به مددجویان این نهاد و اقشار نیازمند در استان ارائه‌شده است.



 قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در مصاحبه با صداوسیمای مرکز استان، گفت: کمیته امداد از یادگارهای مهم و ماندگار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است که اندکی پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد و به فضل الهی از آن زمان تاکنون، خدمات مهم، ارزشمند و ماندگاری به نیازمندان ارائه داده است.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون بیماری منحوس کرونا در کشور همه‌گیر شده است، افزود: خدمات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یک دستگاه حمایتی به جامعه هدف و اقشار آسیب‌پذیر با رعایت تمام و کمال الزامات بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد پیشگیری کرونا از استانداری بدون وقفه ادامه خواهد داشت.


مبشری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم جهت ثبت درخواست مددجویان از طریق درگاه‌های الکترونیکی برای جامعه هدف کمیته امداد از همان ابتدا فراهم‌شده بود، گفت: هم‌اکنون بیش از 30خدمت حمایتی این نهاد در ابعاد حمایتی، فرهنگی، اشتغال، کارآفرینی، درمان و مسکن در سراسر استان ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: مددجویان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به کمیته امداد، با ثبت درخواست خود در درگاه‌های الکترونیکی اعلام نیاز کرده و پس از بررسی لازم توسط حوزه‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان خدمات تعریف و ارائه خدمت در دستور کار قرار می‌گیرد.


مبشری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد 391 هزار و 298 فقره خدمت با رعایت الزامات بهداشتی با همکاری همه‌جانبه به جامعه هدف ارائه‌شده است.


مبشری ارائه کمک‌های معیشتی و مؤمنانه در قالب پویش‌هایی ازجمله ایران همدل اطعام حسینی و اطعام مهدوی بااعتبار  سه میلیارد و 208 میلیون تومان را ازجمله اقدامات کمیته امداد در ایام کرونا عنوان و بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش 15 میلیارد تومان، اهداء هزار مورد جهیزیه به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان و ارائه خدمات بهداشتی در قالب سوءتغذیه بااعتبار دو میلیارد و 960 میلیون تومان از دیگر خدمات این نهاد از ابتدای شیوع بیماری کرونا است.


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اهداء 4400 دستگاه بخاری و 150 دستگاه آبگرمکن به ارزش چهار میلیارد و 670 میلیون تومان، یک میلیارد و 197 میلیون تومان در زمینه خدمات مسکن و بیش از 10 میلیون تومان در خصوص کمک به ایتام تحت حمایت از دیگر اقدامات این نهاد در ایام کرونا است.


مبشری اظهار کرد: فراهم‌سازی امکان دریافت صدقات و وجوهات شرعی با 30 دستگاه کارت‌خوان الکترونیکی از طریق انتقال کارت بدون دریافت وجه نقد و پرداخت صدقات از طریق درگاه #074*8877* از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.


مبشری برگزاری سه اردوی جهادی در مناطق محروم استان با همکاری سپاه فتح استان و بسیج ادارات و ارائه خدماتی به ارزش 240 میلیون تومان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ایام بیماری کرونا در کشور برشمرد.


 وی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از 45 هزار خانوار با جمعیت 115 هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند، گفت:  بیماری کرونا، زندگی، کار و درآمد مردم را تحت تأثیر قرار داده و این مسئله زندگی افراد نیازمند و ضعیف جامعه را بیشتر تحت‌فشار قرار داده و در این خصوص مسئولیت این نهاد دوچندان شده است که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و خیران نیکوکار بتوانیم اقدامی مؤثری برای بهبود معیشت نیازمندان انجام دهیم.

تاریخ درج :  1399/9/22

تعداد بازدیدها : 733

ارسال نظر