زیرساختهای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مهیاست

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد:

 

زیرساختهای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مهیاست



مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی زیرساخت های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان مهیاست و واگذاری عرصه های صنعتی در قالب برنامه ها و سیاستهای حمایتی با هدف تشویق و ترغیب فعالین اقتصادی به امر سرمایه گذاری صورت می پذیرد .



به گزارش ابتکارجنوب به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، سیدهاشم موسوی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در حاشیه بازدید از شهرک های و نواحی صنعتی اظهار داشت:در استان  کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی با مساحت 1540 هکتار عرصه صنعتی وجود دارد.


رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران به مساحت 65 هکتار  و 66 واحد تولیدی مستقر با داشتن کلیه زیرساختهای سرمایه گذاری اعم آب، برق، گاز، تلفن و ... از شهرکها و نواحی مناسب در سطح استان بوده است که با توجه به اهمیت این شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی آن عملیات بهسازی، نوسازی و توسعه زیرساختهای آن در دستور کار قراردارد .



موسوی گفت : در گذشته آب مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی گچساران از طریق چاه های عمیق اختصاصی تامین می شد که بدلیل وجود تنش آبی و با هدف فراهم نمودن آب پایدار در این شهرک صنعتی تفاهمی با شرکت اب و فاضلاب به منظور تامین اب از محل تخصیص صنعتی آب شهرستان گچساران صورت گرفت که خوشبختانه با هزینه ای معادل 5 میلیارد ریال این مهم محقق و عملیاتی گردید.



وی در ادامه بیان کرد : با توجه به فرسوده بودن شبکه و خط انتقال آب شهرک صنعتی گچساران ، عملیات بهسازی و نوسازی این شبکه  و خط انتقال از محل منابع داخلی توسط شرکت شهرک صنعتی استان با نصب کنتور حجمی صورت پذیرفت .



مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی افزود : در حال حاضر آب مورد نیاز واحدهای تولیدی این شهرک از دو منبع آب شهری و آب چاه تامین می شود که در نهایت به منظور اطمینان خاطرو ثبات بیشتر در حال انجام تشریفات قانونی به منظوراحداث منبع آب هوایی برای این شهرک می باشیم .



موسوی همچنین با اشاره به قطعی برق در این شهرک صنعتی افزود : با توجه به مصوبات متعدد دربحث قطعی نظام مند و با اطلاع قبلی برق در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان پیگیری اجرای این مصوبات از طریق شرکت توزیع نیروی برق استان وشهرستان ها بعنوان یک خواسته و مطالبه مدیران واحدهای تولیدی همچنان مورد تقاضاست .


وی افزود : با توجه به بررسی های بعمل آمده و نظرات کارشناسان به منظورکاهش بار بر روی شبکه  توزیع برق و پرهیز از قطعی برق نسبت به اجرای خط انتقال برق دو مداره از ایستگاه به شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران با اعتباری بیش از 27 میلیارد ریال  ازمحل منابع داخلی اقدام که با توجه به همراهی و هم افزائی صورت گرفته  همکاری و هم افزائی مسئولین و مدیران محترم  شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان ها در قطع و صل برق مورد انتظار می باشد .   


مدیرعامل شهرک صنعتی با اشاره به ایجاد زمینه استقراراصناف تولیدی آلاینده شهری شهر گچساران در شهرک صنعتی افزود : با برنامه ریزی انجام شده 10 هکتار از راضی شهرک صنعتی گچساران به صنوف تولیدی آلاینده شهری اختصاص داده شده است که تاکنون حدود 300 تا 400 قطعه متناسب با نوع فعالیت هر صنف طراحی، تعریف و درحال واگذاری می باشد .



رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی افزود: بخشی از معابر و زیرساختهای لازم برای استقرار این صنوف اجرا و بخشی در حال طی تشریفات قانونی برای انتخاب پیمانکار اجرای عملیات عمرانی بوده که با توجه به حجم برآورد اولیه بالغ بر260 میلیارد ریالی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه نیازبه اختصاص منابع عمرانی دارد .



موسوی اشاره ای به اقدامات زیرساختی سال جاری در شهرک صنعتی گچساران داشت و افزود : با هدف زیباسازی، بهسازی و نوسازی شهرک صنعتی گچساران پروژه های متعددی تعریف و اجرا گردید ازجمله عقد قرارداد اجرای عملیات بهسازی و تعویض جداول بلوار وسط شهرک، اجرای کانال هدایت سیلاب ، انجام تعمیرات روشنایی معابر شهرک ، زیرسازی و جدول گذاری خیابان های فاز 10 هکتاری صنوف تولیدی، اجرای شبکه برق صنوف  تولیدی و ... صورت پذیرفت که با توجه به حجم فعالیت نیازمند اختصاص اعتباراتی در بودجه سال آینده برای توسعه زیرساخت های صنعتی شهرک های صنعتی و خصوصا پروژه فاز 10 هکتاری از محل منابع عمرانی شهرستان داریم .



وی با اشاره به ضرورت پیش بینی نیاز آتی شهرستان در حوزه صنعت و تولید افزود : با توجه به محدودیتهای اراضی صنعتی در شهرستان گچساران ضرورت تسریع در اختصاص زمین و تملک عرصه های جدید بدلیل زمانبر بودن ایجاد زیرساخت های صنعتی در امرسرمایه گذاری از اولویت های حوزه صنعت در این شهرستان بوده که با همکاری و نگاه ویژه فرماندار محترم و مجموعه معاونین و مدیران فرمانداری، مدیران دستگاههای متولی گامهای مناسبی در این زمینه برداشته خواهد شد.   


 موسوی با اشاره به فراهم بودن کلیه زیرساختهای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان عنوان کرد: خوشبختانه با تلاشها و پیگیری های صورت گرفته هیچ واحد صنعتی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان به دلیل مشکلات زیرساختی  تعطیل نشده است.



وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه سرمایه گذاری دارد که با ایجاد بسترهای مناسب و حمایت های ویژه می توانیم از همه ظرفیت های موجود استفاده بهینه کنیم. این مهم ضرورت نگاه عمیق تر و حمایت ویژه ازفعالین اقتصادی و مدیران واحدها را بیش از  پیش نمایان می سازد.

تاریخ درج :  1399/12/13

تعداد بازدیدها : 810

ارسال نظر