سیاست تعطیلی تالارها زیبنده نیست

درخواست صنف تالار داران استان از مسئولان؛

 

سیاست تعطیلی تالارها زیبنده نیست

 

اجازه ندهید صنف ورشکسته تر شود

 

 

درپی بروز ناگهانی وغیرمترقبه ی کروناویروس وتهدیدجدی سلامت جامعه جهانی ومرگ بسیاری  ازهموطنان به علت ابتلا به این ویروس منحوس روند عادی کسب وکارهابه شدت دستخوش تغییر قرار گرفت که درنتیجه آن شاهد تعطیلی بسیاری از صنوف از جمله تالارها بودیم.

اتفاقی که منجر به بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این صنوف شد  ومعیشت آنها را در به شدت در منگنه قرار داده ،موضوعی که همچنان هم ادامه دارد.

 

بنابراین چنین شرایطی می طلبید تا مسئولان تدبیر وتصمیم دیگری را دراین راستا در دستور کار خود قرار می دادند وبجای سیاست تعطیلی مدت دار تالارها از زاویه دیگری به موضوع نگاه می کردند و با نگاه نظارتی وکارشناسی اجازه می دانند تا تالارها با رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی وحداقل ظرفیت  به فعالیت خود ادامه می دادند،چرا که بارها در خبرها دیده وشنیده شده که این تعطیلی باعث کشاندن مراسمات به چهار دیواری محدود خانه ها شده آن هم با رعایت کمترین ملزومات بهداشتی وبدون هیچ نظارتی که تبعات جبران آن کاملا روشن است درصورتی که میشد با مدیریت وضعیت تالارها به خوبی اوضاع را کنترل و از این پیامدهای ناگوار جلوگیری کرد.

 

سیاست تعطیلی ادامه دار تالارها نه تنها زیبنده نیست که تصمیمی عجولانه است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.درشرایط سخت اقتصاری امروز صنف تالارداران استان از مسئولین انتظار دارد که مشکلات ومسائل این صنف وجامعه فعال دراین حوزه را مورد توجه قرار دهند واجازه ندهند این سیاست صنف تالاران داران را بیش از ورشکسته کرده ودرمحاق فروببرد.

    

امروز صبح برخی از تالار داران در شهر یاسوج با حضور جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تعطیلی اصناف خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون معترض بودند.

 

باقری یکی از افراد معترض به تعطیلی اصناف تالار و باغ‌های گردشگری در شهر یاسوج به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بنا به دستور ستاد مقابله با کرونا باغ‌ها و تالارها در شهر یاسوج تعطیل شده‌اند و این در حالی است که اغلب مالکان با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به احداث باغ و تالار کرده‌اند.

وی افزود: قریب به یکسال است که اصناف ما تعطیل هست و ما در مخارج زندگی، پرداخت اقساط بانکی و پرداخت حقوق نگهبان و کارگر مانده ایم.

 

باقری گفت: اوایل شیوع ویروس کرونا به ما گفتند که با یک چهارم ظرفیت یعنی حضور 200 نفر در باغ و تالارها می‌توانیم فعالیت کنیم، ما این عدد را به 100 نفر رساندیم اما مجدد از برگزاری برنامه و فعالیت‌ها جلوگیری شد.وی افزود: برای اصناف ما تا مبلغ 70 میلیون تومان با درصد بالا پیش‌بینی شده، که دریافت این تسهیلات منوط به داشتن دو نفر ضامن است که با توجه به معوقات بانکی و مشکل داشتن استعلام بانکی با مشکل مواجه می‌شویم.

تاریخ درج :  1399/12/27

تعداد بازدیدها : 656

ارسال نظر