ابتكارجنوب در سال بد ٩٩

 

ابتکارجنوب با شماره ۱۴۷۹ به ایستگاه آخر درسال ۹۹ رسید.سالی که باز هم مثل همیشه خالی از اتفاق نبود و به فراخور اهمیت موضوع، در ابتکارجنوب انعکاس داده شد.


کرونا مهمترین اتفاق یک سال گذشته ایران وجهان


 شاید تاثیرگذارترین اتفاق کشور،استان و دنیارا بتوان شیوع ویروس کرونا دانست که اکنون وبه گفته مسئولان گونه انگلیسی وجهش یافته آن نیز در اکثر قریب به اتفاق استانهای کشور در حال گردش است ومنجر به فوت چهره های محبوبی از جمله علی انصاریان ومهرداد میناوند شد ودرکهگیلویه وبویراحمد هم منجر به فوت اولین شهید مدافع سلامت یعنی شهید دکتر زارعی گردید.

در ابتکارجنوب هم بنابراهمیت این موضوع هر روز ودرشمارگان مختلف درسال جاری  به این موضوع از دیدگاههای مختلف پرداخته شد.ضمن اینکه جزئیات همه آمار و وضعیت این ویروس برای تنویر جامعه منتشر می شد ،روندی که درسال آینده هم ادامه خواهد داشت.

اما علاوه بر این موضوع ساخت واکسن داخلی و واردات واکسن خارجی نیز یکی از موصوعات مهم دیگری که در ابتکارجنوب واز زمان شروع این فرآیند به آن پرداخته شد تا اطلاع رسانی لازم در اختیار مردم واز دریچه این رسانه قرار بگیرد.


درگذشت خسرو آواز ایران


از جمله اتفاقات متاثر کننده سال ۹۹ درگذشت خسرو آواز ایران استاد محمد رضا شجریان بود که در مهرماه سالجاری رخ داد و یک ایران را در غم خود به سوگ نشاند واین موضوع در ابتکارجنوب هم انعکاس قابل توجهی داشت.


ماجرای ترور شهید فخری زاده


رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند ایرانی ترور شد این خبر بزودی و در آذرماه تبدیل به تیتر رسانه های مختلف شد که در ابتکارجنوب هم ماجرای شهادت شهید فخری زاده به عنوان یکی از شهدای والا مقام صنعت هسته ای کشور به رشته تحریر درآمد.

اما علاوه بر کهگیلویه وبویراحمد هم آبستنی حوادثی بود که طی مدت زمان ذکر شده هم درابتکارجنوب دیده شدند.

فوت ناجی زاگرس


البرز زارعی از فرزندان طبیعت دوست کهگیلویه و بویراحمدی بود که در جریان آتش سوزی جنگل‌های دیل گچساران دچار سوختگی شدید شد.
البرز  برای حمایت درمانی بیشتر به بیمارستانی در شهر اصفهان منتقل شده بود ولی متاسفانه عصر روز جمعه ۳۰ خردادماه، جان باخت و این موضوع مهم وتاثر برانگیز در ابتکارجنوب به تصویر وتحریر درآمد.


رد اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون


اعتبارنامه منتخب گچساران  با رای ۱۲۸ نماینده رد شد وبه تصویب مجلس نرسید تا این موضوع انتخابات میان دوره ای گچساران در دستورکار مسئولان استانی قرار بگیرد که این موضوع وابعاد مختلف آن هم در ابتکارجنوب انعکاس داده شد.

تغییرات درسطح مدیران استان


تغییر در سطح فرماندهی انتظامی ،سازمان مدیریت وبرنامه ریزی،شرکت آبفای،شرکت توزیع نیروی برق،تغییر درسطح فرمانداران و... نیز از جمله موارد مهم دیگری بود که در شماره های مختلف ابتکارجنوب به آنها پرداخته شد.


زمستان کم بارش و زلزله خیز


شاید بتوان زلزله ۵ و۶ دهم ریشتری ۲۹ بهمن  سی سخت را مهمترین حادثه امسال استان دانست .اتفاقی که بنابر گفته استاندار منجر به تخریب یک هزار و۲۰۰ خانه مسکونی در شهرستان دنا شد وبیش از ۳ هزار خانه را نیز در معرض تعمیرات اساسی قرار داد.



این زلزله که دراکثر شهرهای استان وحتی استانهای همجوار نیز احساس شد و موجب به بار آمدن سیل بی خانمانی ومشکلات زیادی در شهر برف وآفتاب شده که کماکان ادامه دارد و بنابر وعده وقول مسئولان قرار است تا تابستان ۱۴۰۰ تدبیر ویژه ای دراین زمینه اندیشیده شود .همین اهمیت موضوع باعث شد تا ابتکار جنوب با انتشار اخبار وگزارشات مختلف این موضوع را دنبال کرده و اطلاع رسانی های لازم را دراین زمینه انجام داد.



اینها تنها بخش های مهمی از مواردی هستند که در ابتکارجنوب به آنها پرداخته شده با این حال انتشار وانعکاس کاربردی ومتفاوت اخبار وگزارشات در حوزه های مختلف اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،هنری و...از جمله سیاست وبرنامه های مهمی بوده که طی همه سالیان اخیر در دستور کار ابتکار جنوب بوده و بطور قطع  در سال آینده نیز با تلاش بیشتری دنبال خواهد شد.

تاریخ درج :  1399/12/28

تعداد بازدیدها : 967

ارسال نظر