صدور دفترچه های بیمه سلامت از اول تیرماه در استان به طور کامل متوقف شد

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد:

 

صدور دفترچه های بیمه سلامت از اول تیرماه در استان به طور کامل متوقف شد

 

مدیر کل بیمه سلامت استان بیان کرد با توجه به آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور از اول اردیبشهت ماه دفترچه صندوق بیمه سلامت همگانی و از اول خرداد دفترچه صندوق روستائیان چاپ آن متوقف شد و از (اول تیرماه) نیز در سایر صندوقهای بیمه ای سازمان چاپ دفترچه متوقف شده و با تمهیداتی که برای موسسات تشخیصی درمانی از لحاظ مجهز شدن به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده این موسسات می توانند کلیه خدمات درمانی مورد نیاز بیمار را بصورت الکترونیکی انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه با توقف چاپ دفترچه های بیمه ای در همه صندوقها ما شاهد کاهش مراجعات غیر ضروری بیمه شدگان و سایر ذینفعان به دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت خواهیم بود تصریح کرد با اجرای این طرح پرداخت به موسسات به روز شده و بیشتر خدمات درمانی مرتبط با ذینفعان بصورت غیر حضوری و الکترونیکی ارائه می شود.


وی گفت: در اجرای ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه کشور و ابلاغیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد خود شده است.


وی خاطر نشان کرد:با اجرای این طرح بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان جهت مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک خواهند کرد ودر صورت نداشتن زیرساخت الکترونیک در مرکز مورد نظر، در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و خدمات برای بیمه‌شدگان خواهد شد.


دکتر کاظمی تصریح کرد ۷۹۰موسسه خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند.


وی گفت: بیش از ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۷۰ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند این تعداد در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستائیان و عشایر مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار خدمات رسانی می‌شوند.

تاریخ درج :  1400/4/6

تعداد بازدیدها : 685

ارسال نظر