مقاوم شدن ۹۰ درصدی بدن در مقابل اُمیکرون با تزریق دُز سوم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد:

 

مقاوم شدن ۹۰ درصدی بدن در مقابل اُمیکرون با تزریق دُز سوم

 

 

سیده سحر فکورپور// رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: رعایت ۱۰۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی، برای پیشگیری از ابتلا به اومیکرون الزامی است.

 پرویز یزدان پناه گفت: با توجه به اینکه سرعت شیوع کرونا ویروس اُمیکرون خیلی سریعتر از کرونای دلتا است برای پیشگیری از شیوه این نوع ویروس در استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها بیش از پیش ضروری است.


وي افزود: از آنجا که قدرت سرایت اُمیکرون ویروس کرونا به دلیل جهش‌های ژنتیکی متوالی، ۷۰درصد از سویه دلتا بیشتر است انتظار می‌رود مردم با حساسیت بالایی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.


یزدان پناه با بیان اینکه علایم اُمیکرون مشابه سایر گونه‌های ویروس کرونا شامل تب و سرفه مستمر است اضافه کرد: استفاده مستمر از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها از اصلی‌ترین شیوه نامه‌های بهداشتی در مراقبت از ابتلا به ویروس کرونا و اومیکرون است.


وی با اشاره به اینکه رعایت شیو ه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون ضروری است، ادامه داد: افرادی که تاکنون واکسن نزده اند، سریع برای دریافت دُز، اول اقدام کنند و کسانی واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، به پایگاه‌های تجمیع و مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را کامل کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افرادی که دُز سوم واکسن را تزریق می‌کنند ۸۰ تا ۹۰ درصد در مقابل ویروس اُمیکرون مقاوم خواهند بود.
یزدان پناه با اشاره به امار کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه در این مدت مورد فوتی در استان به ثبت نرسیده و آمار قربانیان این بیماری در استان همچنان هزار و ۴۰ نفر است.


وی تعداد بستری شدگان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ نفر قطعی و ۸ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تحت درمان هستند.


پرویز یزدان پناه شمار بهبود یافتگان کرونای در استان را تاکنون حدود ۸۴ هزار و ۹۷۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از ۳۵۵ نمونه PCR دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی شهر‌های یاسوج و دهدشت ۱۸ درصد موراد مثبت بوده که بیشترین این آمار در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.


یزدان پناه تاکید کرد: تکمیل و تسریع واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات را موثر در جلوگیری از انتشار بیماری است.

 

تاریخ درج :  1400/10/4

تعداد بازدیدها : 578

ارسال نظر