زيرگذر گويم نيازمند همت شهردارى

نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز؛

 

زيرگذر گويم نيازمند همت شهردارى

 

چندی پیش صحبت های نماینده مردم سپیدان و بیضا در خصوص آزاد راه شیراز -اصفهان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، که به گفته وی باید هر چه سریعتر وضعیت آزاد راه شیراز -اصفهان به نتیجه برسد.

 

علی زاده گفت: امروزه به دلیل وضعیت گردشگری بودن این محور خصوصاً در آخر هفته شاهد ترافیک سنگین و تصادفی در این محور هستیم و اگر قرار باشد به این وضعیت این آزاد راه افتتاح شود اجازه نخواهیم داد.

 

وی تصریح کرد: باید قبل از افتتاح کامل آزاد راه شیراز -اصفهان فکری برای حل مشکل ترافیکی منطقه گویم و دوکوهک کرد نه اینکه یک بار اضافه را براین منطقه تحمیل کرد.

 

نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار شورای ششم این مهم در دستور کار شورا قرار گرفته، گفت: علی رغم اینکه در دوره گذشته  طرح ساماندهی محور گویم مصوب شده بود، با توجه به اهمیت موضوع دوباره در دستور کار شورای ششم قرار گرفت، طرح های مختلفی از جمله زیرگذر ، روگذر یا تعریض محور به صورت هم سطح بررسی شده است.

 

علیرضا اسکندری افزود: در نهایت در مهندسی ارزش طرح اجرای زیر گذر مصوب شد، که در این مهندسی ارزش رقمی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان در اجرا صرفه جویی شد.

 

اسنکدری با اشاره  به تأمین عرض مورد نیاز مطابق طرح تفصیلی ۷۶ متر مصوب شده است که از طریق اجرای طرح زیر گذر عملیاتی و اجرایی می شود ، خاطر نشان کرد: نحوه اجرا این پروژه که جز محور اصلی و ورودی شمالی شهر شیراز است،چالش های خاص خود را در بر داشت.

 

وی ادامه داد : طبق صحبت با مشاورین در خصوص نحوه اجرا این پروژه ، اجرای دیوار های دیافراگمی برای نوع سازه مصوب شد، که کمترین میزان تداخل ترافیکی را داشته باشیم و از طرفی سرعت اجرای عملیات را نیز افزایش داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز  با بیان اینکه با افتتاح آزاد راه شیراز -اصفهان حجم ترافیکی عظیمی به ورودی شمالی شیراز وارد می شود ، خاطر نشان کرد: نباید با انجام ندادن این پروژه مسافرین کوریدور شمال جنوب استان پست دروازه های ورودی شهر بمانند.

 

اسکندری افزود: موازی محور گویم، ضلع جنوب بلوار آفرینش است که قبلاً عملیات اجرایی آن انجام شده است،  که در یک سال گذشته با پیگیری های و تامین اعتبار انجام شده، در حال حاضر حدود ۱۵ درصد عملیات اجرایی آن پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: محور جنوب آفرینش و محور طرح ساماندهی گویم به صورت موازی می توانند باعث کاهش و انتقال ترافیک در این محور می شود.

تاریخ درج :  1401/5/30

تعداد بازدیدها : 274

ارسال نظر