ارتقا کیفیت آموزشی نیازمند برنامه محوری است

معاون آموزش آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:


ارتقا کیفیت آموزشی  نیازمند برنامه محوری است



معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: با برنامه محوری ارتقاء کیفیت آموزشی در  مدارس علوم و معارف اسلامی که ضعف دارند ، مورد توجه قرار گیرد.

محمد جمالی آرند در نشست بررسی مسائل آموزشی و اداری مدارس علوم و  معارف اسلامی شهید مطهری و صدرا در استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور دبیر کمیته معارف اسلامی شورای عالی آموزش وپرورش ،مسئول آموزش مدارس عالی شهید مطهری ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و مدیران مدارس علوم ومعارف اسلامی در استان برگزار شد گفت: میانگین نمرات برخی دروس در مدارس صدرا بسیار پایین است که باید در راستای تقویت بنیه علمی در این مدارس برنامه های کیفیت بخشی جهت ارتقاء شاخص های آموزشی تدوین و اجرا شود.


وی با بیان اینکه توانمند سازی معلمان نقش مهمی در ارتقاء آموزش دارد گفت: آسیب شناسی وضعیت آموزشی ،نوع تدریس معلمان و ارزیابی از کارآنان و برگزاری کلاسهای آموزشی برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان از راهکارهایی است که باید مد نظر مدیران این مدارس برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان قرار گیرد.


جمالی با بیان اینکه بر اساس سند تحول همه معلمان مربی هستند و باید نقش خود را در تربیت دینی و علمی آموزشی دانش آموزان ایفا کنند گفت: آموزش وپرورش آماده همکاری برای تقویت مدارس علوم ومعارف اسلامی در استان است تا از نظر کیفی نیز رشد کنند.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه از همکاری خوب آموزش وپرورش در زمینه کمک به مدارس علوم معارف اسلامی تقدیر وتشکر وگفت:توقع ما از آموزش وپرورش حمایت از مدارس صدرا و شهید مطهری است تا بتوانند  وظایف خودشان در تربیت دانش آموزان به خوبی انجام دهند.


حجت السلام افتخاری افزود: رویکرد مدارس معارف شهید مطهری  و صدرا تربیتی است چرا که آموزش در دل تربیت نهفته است و تلاش می کنیم با همکاری مدیران و اولیاء دانش آموزان نقایص آموزشی را برطرف کنیم.


وی  با اشاره به مشکلات مسیر توسعه مدارس معارف در استان ، بر ضرورت برنامه‌ریزی و حمایت از رشد کمی و کیفی مدارس معارف با توجه به ماموریت ذاتی این مدارس در تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.


مسئول آموزشی مدارس عالی شهید مطهری نیز گفت:  مدارس علوم ومعارف اسلامی با مجوز شورای عالی آموزش وپرورش نقش مهمی در آموزش و تربیت دانش آموزان دارند که نیازمند حمایت و برنامه ریزی هستند.


جعفرآبادی مسئول کمیته معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش نیز گفتند: مدارس علوم ومعارف اسلامی باید به سمت کیفی سازی آموزش پیش بروند و در این زمینه نیازمند تحول وبرنامه ریزی در سطح مدیران این مدارس است.


جعفر آبادی افزود: دبیرستان پسرانه معارف شهید مطهری یاسوج درمیانگین  امتحانات نهایی رتبه دوم و در کنکور نیز رتبه سوم  کشور  را در میان تمامی مدارس علوم و معارف اسلامی کشور کسب نمودند .
در این نشست همچنین مدیران مدارس معارف اسلامی  صدرا در استان کهگیلویه وبویراحمد گزارشی از چالشها و مشکلات مدارس ارائه و خواستار رفع وپیگیری آنها شدند.

تاریخ درج :  1401/5/30

تعداد بازدیدها : 378

ارسال نظر