ضرورت ارتقا سوادآموزی و آموزش مهارت ها در بین زندانیان در کهگیلویه وبویراحمد

در دیدار معاون سواد آموزی با مدیرکل زندان های استان مطرح شد:



 ضرورت ارتقا سوادآموزی و آموزش مهارت ها در بین زندانیان در کهگیلویه وبویراحمد



معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد،  دانش پایه و آموزش مهارت‌ها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه معاونت سوادآموزی در سطح زندان‌های استان است.

 

حمزه باقری نژاد در نشستی مشترک با مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان ریشه بسیاری از آسیب های و ناهنجاری های اجتماعی را جهل و بی سوادی دانست و گفت:اداره کل آموزش و پرورش استان از تمامی ظرفیت‌های موجود در زمینه تسهیل ارائه خدمات آموزشی به منظور ریشه کنی بیسوادی در زندان‌ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه‌های هدف با اجرای برنامه های سوادآموزی همسو با اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین و سیاست های سازمان نهضت سوادآموزی در سال جاری استفاده بهینه می کند.


وی هدف از ارائه آموزش به مددجویان زندانی را توانمندسازی آنان و بازگشت به زندگی شرافتمند در جامعه برشمرد و افزود:تأسیس و تقویت مراکز یادگیری در زندان  منجر به تلفیق سوادآموزی و مهارت زندگی، فرصت های یادگیری برای همه، زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر، افزایش اطلاعات و توانمندیهای عمومی، ترویج فرهنگ تعاون و همکاری و توانمند سازی برای راه اندازی کسب و کار در بین مددجویان زندان می‌ شود.


آقای باقری نژاد ارائه این آموزش ها و مهارت ها را لازم و ضروری دانست و گفت: تمامی مصوبات تفاهم‌نامه‌های فی مابین این اداره با اداره کل زندان ها در نقاط مختلف استان، باید با دقت و حساسیت خاص اجرایی شود.


وی با اشاره به اینکه بیسوادی زندان فکر و اندیشه است و باعث می‌شود که شخص در بند بماند گفت:  تلاش خواهیم کرد با شناسایی ظرفیت‌های موجود در ندامتگاه های استان و آموزش سواد پایه مهارت هایی نیز یاد دهیم.


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از آمادگي  این اداره کل با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در بستر آموزش  افراد جامعه  توانمند  می شوند که این مهم  برای زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاریخ درج :  1401/6/13

تعداد بازدیدها : 213

ارسال نظر