چادر بارزترین نماد حجاب اسلامی و کاملترین نوع پوشش برای بانوان

مديرکل آموزش و پرورش استان:



چادر بارزترین نماد حجاب اسلامی و کاملترین نوع پوشش برای بانوان



حسنعلی عزت‌خواه در گردهمایی هسته های انجمن های اسلامی این استان که به میزبانی شهر سی سخت برگزار شد  به نقش چادر به عنوان نماد برتر حجاب اشاره کرد و گفت:پوشش چادر ریشه در زندگی بزرگان اسلام، زنان اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س)داشته، به‌طوریکه طبق روایات، پیامبر اکرم (ص)، چادر را به عنوان یکی از اقلام ضروری جهیزیه برای دخترش حضرت زهرا(س) قرار داده اند.


وی چادر را مامن پرورش انسان های وارسته و محل رفتن مردان  بزرگ به معراج برشمرد و افزود :زن، یکتا موجودى است که مى ‏تواند از دامن خود افرادى به جامعه تحویل دهد که از برکاتشان نه تنها یک جامعه، بلکه جوامع دیگری هم به استقامت و ارزشهاى والاى انسانى کشیده شوند.


 عزت خواه گفت: اگر زن چادری نباشد نمی تواند افرادی همچون آیت الله خامنه‌ای ها،شهید سلیمانی ها و شیخ انصاری ها، تربیت و تحویل جامعه دهد.



وی ایجاد مصونیت در برابر چشمان ناپاک و افکار پلید،رسیدن به کمال و تعالی،حفظ کانون گرم خانواده، دادن آرامش و امنیت به زن و پیروزی بر نفس امّآره را از مهمترین فواید چادر برای زنان اسلام و ایران اسلامی دانست و افزود:یکی دیگر از فواید چادر به سر کردن به گفته بزرگان انقلاب اسلامی این است که حجاب کامل بانوان در جامعه اسلامی مشت محکمی است بر دهان سلطه گران و خیانت کاران دنیا که همیشه سعی داشته اند با ترویج بی بند وباری و بد حجابی ارزشهای اسلامی را زیر پا گذاشته و بر ملتهای ستم‌دیده سلطه پیدا کنند.


مديرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه امروزه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم پایگاه مهم خانواده را نشانه رفته اند گفت:با پوشش چادر و حفظ حجاب خود می توان مسیرهای نفوذ فرهنگ مبتذل ومخرب غرب را بست و کانون گرم خانواده را حفظ و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله طلاق جلوگیری کرد.


  عزت خواه در ادامه از غرفه ها  محل برگزاری همایش بازدید و دانش آموزان گزارشی از شعار هسته‌ های انجمن اسلامی، وظایف و رسالت های خطیر این تشکل را ارائه کردند.

تاریخ درج :  1401/6/13

تعداد بازدیدها : 239

ارسال نظر