آموزش بدون پرورش یک نسل را تباه می کند

آموزش بدون پرورش یک نسل را تباه می کند



مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مربیان پرورشی باید الگوی رفتاری دانش آموزان باشند و باور کنند که بیش از سخنرانی، گفتار و کلام ، رفتار آنها در دانش آموزان تاثیر دارد.

 

حسنعلی عزت خواه گفت: مربیان پرورشی باید نسل را بیدار کنند و امروز روز بیداری ماست چنانچه معلم پرورشی در خواب باشد جامعه خواهد خوابید.
عزت خواه تصریح کرد: به گفته حضرت امام در ابتدای سند تحول بنیادین اساس عالم بر تربیت است و آموزش بدون پرورش یک نسل را تباه می کند.


وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین مفهوم تربیت به جای تعلیم و تربیت به کار رفته است.
عزت خواه گفت: هیچ جای سند تحول بنیادین از تعلیم خبری نیست و بر تربیت تاکید فراوان شده به گونه ای که تمامی معلمان باید مربی باشند و مسئولیت تنها بر دوش مربیان پرورشی نیست.


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دبیران زیست، جغرافی و ریاضی و دیگر موارد باید بتوانند در ساحت های ۶ گانه حضور داشته باشند و آن ها را به دانش آموزان یاد دهند.


وی بیان کرد: مفهوم علم به معنای معرفتی آمده نه تجربه حسی و آنچه که تجربه می کنیم در این منظر کلام بر اساس هدف قرب الهی، حیات طیبه و مفاهیم کلیدی تقوا و اخلاق مداری تاکید فراوانی شده است.
عزت خواه اضافه کرد: هدف تعلیم و تربیت ساختن انسان هاست و ساختن انسان ها به معنای برداشتن موانع است.


وی تاکید کرد: مربیان پرورشی باید موانع را بردارند و چنانچه موانع برداشته شد زمینه ظهور و بروز ساختن انسان ها مهیا خواهد شد. تربیت در متن تعلیم است و الصاقی و پیوستی نمی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سند تحول بنیادین از مربی صحبت می شود و هر معلم یک مربی است و مهم نیست چه درسی را به دانش آموز می دهد.
عزت خواه تصریح کرد: باید از همه معلمان خواسته شود حجاب را رعایت کنند و آن را جدی بگیرند.



وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ در نشست روسای آموزش و پرورش مطرح شد که سالانه یک و نیم درصد خطر پذیری دانش آموزان رشد یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خشونت نیز در رتبه های بالای خطر پذیری قرار دارد و متغیرهای زمینه ساز آسیب های اجتماعی تغییر کرده اند.


عزت خواه بیان کرد: سن خطر پذیری به دوره ابتدایی رسیده است و ۵۰ درصد آسیب های اجتماعی خودشان را نشان نمی دهند و ۳۲ درصد از دانش آموزان تمایل به خطر پذیری دارند و بیشتر شامل دانش آموزان حاشیه شهرهاست.


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: راه برون رفت از این مشکلات این است که مربیان پرورشی آستین ها را بالا بزنند و به امور پرورشی توجه کنند و برنامه های حوزه معاونت پرورشی شامل نماز، قرآن، عترت و مهدویت فراموش نشود.


حسنعلی عزت خواه افزود: برخی ادعا دارند آموزش و پرورش به سمت قهقرا می رود زیرا طلبه هایی وارد آن شده اند که آموزش ندیده اند در حالی که این افراد از روحانیت زخم خورده اند.
وی با تاکید بر اینکه این نظام و کشور هر چه دارد مدیون روحانیت است تصریح کرد: ۲۷۹ نفر طلبه برای یاری به آموزش و پرورش استان آمده اند.

وی گفت : باید جلو این حرف ها بایستیم  و سال آینده خواهیم دید که ورود طلبه ها چه تحولی در آموزش و پرورش استان به وجود خواهند آورد.


گفتنی است : در آستانه بازگشایی مدارس کارگاه آموزشی توانمندسازی ودانش افزایی مربیان ، معاونین پرورشی و مشاوران با همکاری معاونت پرورشی و گروه کیفیت بخشی فعالیتهای پرورشی و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شد.

تاریخ درج :  1401/6/15

تعداد بازدیدها : 251

ارسال نظر